Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i Fitness 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2007 at 12:08 #830313Anonym anvandareMember
Tjena Sofie!
Jodå, Anna var där, har för mig att hon både hjälpte till med tävlingen, sina sponsorer och coachade, så hon var nog ganska upptagen.
Hm, fitness, ja, det ska bli kul det här, fast just nu är det lite blandade känslor, ibland tänker jag -vad har jag gett mig in på
Vilka var de gamla obliga? Enarms-pushups, höga bensparkar, spagat/splitt, straddles (är det när man häver sig upp tex sittandes med bara händerna i golvet?)
Tränar just nu styrka ca 5ggr/v. Träningen inför det fria (precis börjat) är sådär… vet inte riktigt vad jag ska träna på och vad som är realistiskt. Jag skulle jättegärna vilja göra massa volter som du (även om det står i regelboken att det inte räknas som styrkemoment). Det är ju spektakulärt och häftigt, vore ju kul att ta akrobatiklektioner tex men man är begränsad både tidsmässigt och ekonomiskt. Ska försöka öva upp det som jag en gång kunnat göra, så får det bli vad det blir!
Finskorna ja, Marjo är en gammal byggare, hon är ganska stor, men vi ska nog fan ta och klå dem i deras fria!!! När och var är NM i år och hur många går vidare dit?
Mötte du tjejer från några andra nordiska länder också?
Vet du något om Miss Fitness tävlingen i Danmark? De kör, fysikrond, fritt program och hinderbara! Många tävlande!
Du ska möjligtvis inte till Loaded Cup i DK???
10 april, 2007 at 18:03 #830314Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Tjena Sofie!Jodå, Anna var där, har för mig att hon både hjälpte till med tävlingen, sina sponsorer och coachade, så hon var nog ganska upptagen.
Hm, fitness, ja, det ska bli kul det här, fast just nu är det lite blandade känslor, ibland tänker jag -vad har jag gett mig in på
Vilka var de gamla obliga? Enarms-pushups, höga bensparkar, spagat/splitt, straddles (är det när man häver sig upp tex sittandes med bara händerna i golvet?)
Tränar just nu styrka ca 5ggr/v. Träningen inför det fria (precis börjat) är sådär… vet inte riktigt vad jag ska träna på och vad som är realistiskt. Jag skulle jättegärna vilja göra massa volter som du (även om det står i regelboken att det inte räknas som styrkemoment). Det är ju spektakulärt och häftigt, vore ju kul att ta akrobatiklektioner tex men man är begränsad både tidsmässigt och ekonomiskt. Ska försöka öva upp det som jag en gång kunnat göra, så får det bli vad det blir!
Finskorna ja, Marjo är en gammal byggare, hon är ganska stor, men vi ska nog fan ta och klå dem i deras fria!!! När och var är NM i år och hur många går vidare dit?
Mötte du tjejer från några andra nordiska länder också?
Vet du något om Miss Fitness tävlingen i Danmark? De kör, fysikrond, fritt program och hinderbara! Många tävlande!
Du ska möjligtvis inte till Loaded Cup i DK???
HAHAHA, vet precis hur du känner ang. Fitness och jag kan lova att det blir bara värre! känner likadant varje gng som jag ska ställa upp:D men när man väl står på scen och musiken börjar så är man endå så säker på att man valt rätt för det är en enormt cool känsla.
De 5 gamla obliga är de som du beskrev, och jag tror att det kallas straddles? när man är sittandes med bara händerna i golvet.
Visst måste vi slå Finskorna i år! Jag tror att det är tre st som går vidare? Finskorna var ju bara två men jag vet inte om de inte fick sända fler eller om det inte var fler som ville?
NM var två veckor efter SM förra året så jag tror att det kan vara ngt liknande i år. Helt perfekt! Hinner ladda om och fila på det fria ett par ggr extra mellan SM och NM.Danmark har många tävlande i Fitness men det är ett eget förbund som har bestämt att de inte får tävla på NM. Och jag tror inte vi kan tävla hos dem heller?
Annars tror jag tyvärr att det ser likadant ut hos våra grannländer, att BF har tagit över mer eller mindre:(
Jag åkte till Sandefjord Open förra året men jag blev tyvärr ensam tävlande där oxå så jag tror att FItness är utdött i Norge.
Jag är jättesugen på att få tävla internationellt i Fitness och få vara med i en tävling med fler deltagare, vore kanon! Men jag må visa upp en bättre fysik först innan jag kan få chans att åka dit. Kul iallafall att man har ngt att jobba för. Ska ge gärnet och se hur mk jag klarar av att förbättra mig till iår.Vet inget om tävlingar i Danmark, tell me more!!!!! När är loaded cup?
Kram Sofie
10 april, 2007 at 18:19 #830315Anonym anvandareMember28.4 har vi Force Fitness Classic i Finland, i Fitness har vi 6 anmälda, och typ 3-4 av dem tävlar för första gång. Alltså fitness mår ganska fint i Finland; hela tiden kommer det nya tävlande..och vad jag har hört från tjejer, så har vi c.10 fitness tjejer på scenen i FM på hösten.
Alltså kanske något samarbete med Finland, att svenska fitness tjejer kunde tävla i Finland typ på våren eller sånt ? Det var en annan tråd, där jag förslog samma.. vi snackade om ämnet,men tydligen blev det inget av det
Många säger, att fitness ska dö. Men nej, det ska inte dö! Jag är jätte stolt av er, Sofie+Silvia+andra tjejer, som ska köra fitness!
Sofie, du får vara superduperjätte stolt över ditt fria programm i NM. Marjo har ju varit många gånger i VM och EM final i fitness!
10 april, 2007 at 18:26 #830316Anonym anvandareMemberAnne wrote:Sofie, du får vara superduperjätte stolt över ditt fria programm i NM. Marjo har ju varit många gånger i VM och EM final i fitness!Sofies fria program håller definitivt internationell klass. :up:
12 april, 2007 at 13:20 #830317Anonym anvandareMemberVad glad jag blev, tusen tack!!!!!
Kram Sofie12 april, 2007 at 22:09 #830318Anonym anvandareMemberJo, Sofie, Loaded Cup är den 28 april. Ingen fitness, men BB, BF, CB… Ska försöka åka dit eftersom jag inte kunde åka till Västerås.
Finnarna är även duktiga i tävlingsaerobics (världsklass) så det är kanske därför intresset för fitness finns kvar där?
20 april, 2007 at 18:19 #830319Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Jo, Sofie, Loaded Cup är den 28 april. Ingen fitness, men BB, BF, CB… Ska försöka åka dit eftersom jag inte kunde åka till Västerås.Finnarna är även duktiga i tävlingsaerobics (världsklass) så det är kanske därför intresset för fitness finns kvar där?
Sant! Det är ju ganska lika sporter har jag fått för mig. Hade en kompis som ville få med mig för ett par år sedan i Sverige, men den sporten dog visst ut just när jag skulle börja. Typiskt! Alla sporter dör visst ut när jag ska börja
Oj va nervös jag är nu, tävling imorgon bitti, man blir alltid lika nervös varje gång. Sen ska jag köra mitt fria Fitness program på söndag inför publik och det känns lite pirrigt. Har varit sjuk nu sista veckan så jag har inte hunnit träna så mycket. Men men det ska nog gå bra hoppas jag.
Ha en bra helg nu!
Kram21 april, 2007 at 00:52 #830320Anonym anvandareMemberHej Sofie!
Jag är lite sugen på att kanske ställa upp. Är nybörjare och skulle verkligen vilja prova. Är det några speciella moment som måste vara med, hittar inte det någonstans
Kramar Linda
21 april, 2007 at 07:48 #830321Anonym anvandareMemberlindabergqvist wrote:Hej Sofie!Jag är lite sugen på att kanske ställa upp. Är nybörjare och skulle verkligen vilja prova. Är det några speciella moment som måste vara med, hittar inte det någonstans
Kramar Linda
´’
HEj Linda!Nya tävlande är varmt välkomna då vi inte är många som kör denna gren:) Obligatoriska moment har tagits bort och det som bedöms är styrka, vighet och snabbhet. Reglerna står på [http://www.skkf.org/]
23 april, 2007 at 10:58 #830322Anonym anvandareMemberlindabergqvist wrote:Hej Sofie!Jag är lite sugen på att kanske ställa upp. Är nybörjare och skulle verkligen vilja prova. Är det några speciella moment som måste vara med, hittar inte det någonstans
Kramar Linda
Hej Linda!
Va roligt att du är intresserad av att ställa upp i Fitness! Som Silvia skrev så är nya deltagare varmt välkomna!!! Har du ngt du funderar över så är det bara att ösa över oss med frågor ang. tävlingsmoment. Jag har bara kört Fitness själv i ett drygt år så jag är visserligen ingen expert på området men jag lovar att jag ska försöka hjälpa dig med oklarheter. Obliga momenten togs bort till SM 2006.
Läs igenom reglerna i länken som Silvia skickade och hör av dig om det är ngt som verkar snurrigt.
Sen är det bara att ge gärnet :emo-thumb
Kram Sofie23 april, 2007 at 12:44 #830323Anonym anvandareMemberKUL att se att det finns tjejer som är beredda att offra lite för att just kliva upp på scen.
Håller även helt och hållet med Jan-Peter ang. Fitness som tävlingsgren: Man behöver inte krångla till allt utan se till att alla element finns med, gör din grej, träna på hårt och satsa absolut 100% annars: sorry då är det kört!
Lycka till alla satsande, skall verkligen bli KUL att se om ni bli några stycken! Vore ett lyft för sporten!Bästa hälsningar/ J.
23 april, 2007 at 22:07 #830324Anonym anvandareMemberPuh, ja då var man tillbaka i gymnastikhallen för första gången på några år. Handlederna dunkar och imorn kommer det bli intressant att se om jag kan kliva upp ur sängen 😮 Men skam den som ger sig! Har hittat eventuellt en till instruktör på mitt gym som är taggad till fingertopparna. Då verkar vi bli några stycken? :emo-thumb
Tack för trevligt bemötande tjejer!
Är det möjligtvis någon som ska på träningsdagarna 3-6:e maj i Stockholm?
Kramar Linda
24 april, 2007 at 17:25 #830325Anonym anvandareMemberlindabergqvist wrote:Puh, ja då var man tillbaka i gymnastikhallen för första gången på några år. Handlederna dunkar och imorn kommer det bli intressant att se om jag kan kliva upp ur sängen 😮 Men skam den som ger sig! Har hittat eventuellt en till instruktör på mitt gym som är taggad till fingertopparna. Då verkar vi bli några stycken? :emo-thumbTack för trevligt bemötande tjejer!
Är det möjligtvis någon som ska på träningsdagarna 3-6:e maj i Stockholm?
Kramar Linda
Ha ha ha! Vet precis hur det känns!!! Är du gammal gymnast Linda? Du skrev tillbaks till hallen? Nyfiken bara!
Skulle varit kul att ha åkt på träningsdagarna med jag ska till Göteborg och tävla gymnastik så det får bli en annan gng.
Om du är på tävlingen så är vi 4 deltagare, eventuellt 5? Låter super att du hittat en instruktör som är taggad. Hade en underbar träningskompis i Falun som lärde mig nya saker varje träningspass. Trodde aldrig att det fanns så mk att lära om gymträning??!!! Nu bor jag i V-ås och tränar mest själv på gymet, vilket är lite tråkigt.
Hoppas alla förberedelser går bra för dig!!!!!!!
Kram Sofie24 april, 2007 at 23:41 #830326Anonym anvandareMemberHej Hej!
Efter en hel dag vaggandes som en anka på jobbet ångrar jag att jag inte varit i gymnastikhallen någon mer gång sedan jag slutade 2002. Tränade truppgymnastik många år tills jag slet av en muskel i nacken när jag landade på ansiktet efter ett trampethopp:|
Vad härligt att vi är iallafall nästan en handfull som ska tävla!
Tack & Lycka till du med Sofie och hoppas att du hittar en bra träningskompis på gymet snart! Har du vägarna förbi Linköping finns jag på Studio Fitness
Kramar //Linda
27 april, 2007 at 22:37 #830327Anonym anvandareMemberJättekul att Fitness verkar vara på uppgång igen :emo-thumb
Jag har själv funderat i de banorna, gammal gymnast som man är, men än har jag inte riktigt hittat suget. Men vem vet, börjar grenen blomstra igen så är det inte omöjligt :ike:Tänkte passa på att tipsa er om en kanonbra webshop som säljer supersnygga tyger, kristaller och allt man kan tänka sig behöva till dräkterna. Beställde själv därifrån för ett par veckor sedan och är supernöjd!
Kolla in glitzit.se -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.