SM i Fitness 2007

Home Forums Tävlingar och Events SM i Fitness 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 216 total)
  • Author
    Lina wrote:
    Jättekul att Fitness verkar vara på uppgång igen :emo-thumb
    Jag har själv funderat i de banorna, gammal gymnast som man är, men än har jag inte riktigt hittat suget. Men vem vet, börjar grenen blomstra igen så är det inte omöjligt :ike:

Tänkte passa på att tipsa er om en kanonbra webshop som säljer supersnygga tyger, kristaller och allt man kan tänka sig behöva till dräkterna. Beställde själv därifrån för ett par veckor sedan och är supernöjd!
    Kolla in glitzit.se

Hej Lina!
    Tack för tipset på tyger!
    Hoppas att du hittar suget till Fitness, vore superkul om du ville ställa upp i framtiden!
    Kram Sofie

Får Finskorna tävla i Sverige? Jag ska flytta till Sverige på hösten (?) och det skulle vara roligt att tävla i fitness i Sverige :) bara undrar om jag får tävla i Sverige och i Finland …:)

snow wrote:
    Får Finskorna tävla i Sverige? Jag ska flytta till Sverige på hösten (?) och det skulle vara roligt att tävla i fitness i Sverige :) bara undrar om jag får tävla i Sverige och i Finland …:)

Ingen aning om hur reglerna ser ut?? Jag tävlade i Norge men det var ju inte Norges mästerskap? Du får nog fråga styrelsen tror jag.
    Hoppas att du får det, ju fler desto roligare!
    Kram Sofie

World Games, kanske kan vara nåt?

[http://www.flat6.biz/essaisPHP/detail.php?id=185&date=2007-05-04]

Hur man kvalar dit vet jag inte ännu, men det kommer säkert detaljer.

Janpeter Sangborn wrote:

Låter helt klart intressant! Får hålla ögon och öron öppna.

Janpeter Sangborn wrote:

Intressant! Kanske kan vara något för Sofie;)

En fråga angående musiken (som jag fortfarande inte hittat, gah). Är det 90sek som får lov att spelas eller kan man tex gå in på scen till musik tex ett intro och sedan köra igång det fria, dvs att det kanske spelas upp mer än 90 sek?

En fråga angående de olbligatoriska momenten, som ju har tagits bort. Finns det inga obliga vid NM då heller?

Silvia wrote:
    Intressant! Kanske kan vara något för Sofie;)

En fråga angående musiken (som jag fortfarande inte hittat, gah). Är det 90sek som får lov att spelas eller kan man tex gå in på scen till musik tex ett intro och sedan köra igång det fria, dvs att det kanske spelas upp mer än 90 sek?

En fråga angående de olbligatoriska momenten, som ju har tagits bort. Finns det inga obliga vid NM då heller?

Tiden är den tid som du ”gör saker på”, men långa intron är inte att rekommendera. Segar ner tempot på hela tävlingen och risken finns att du gör saker som domarna tolkar som sånt som ska bedömmas. Låter lite invecklat, men är inte så svårt i verkligheten. Några sekunders entré är inga problem, men man hinner väldigt långt på fem sekunder, så mer än så är tveksamt.

De olbigatoriska är borttagna sen ett par år av IFBB. Vi kommer inte att återinföra dem med mindre än att IFBB gör det. Alla tävlingar fungerar alltså lika. Just nu finns, så vitt jag vet, inga tankar om att återinföra dem, men ibland går förändringens vindar snabbt i IFBB.

Hej på er!
    Undrar hur många som kommer att ställa upp i oktober? Skulle vara kul att ha lite kontakt nu när det börjar närma sig…….
    Jag är i full gång med de sk. första förberedelserna, vilket innebär att jag har kommit på ev. 1 låt som jag skall använda, och börjat leka igång lite styrkemoment och hopp. Hör gärna av er på Forumet och berätta hur det går för er, tankar, frågor ja allt mellan himmel och jord så vi kan utbyta lite idéer!

Kram Sofie:D

Hej Hej!

Jag ska vara med, har suttit i spagat och tragglat med grensittande, känns för tillfället som benen väger två ton 😮

Men kul är det, och taggad ut i fingertopparna är jag också!

Sofie, tävlar du i gymnastik också? Om du tävlar trupp lär vi kanske synas på de tävlingarna också i höst :)

Sköt om er allihopa och lycka till så ses vi om inte förr i oktober!

Kramar Linda

Nu verkar ni ju bli några stycken :emo-thumb Guud va kul!! Lycka till tjejer!! :D [/b]

Om ni vill, att fitness ”överlever” så kanske ert förbund borde fundera på detta med.. alltså en liten ide..

Finska Fitness förbund har 2-4 st per år sådana ”Fitness-camps”. Pros av olika slags av sport (tex. gymnastics, aerobic osv..) hjälper tjejer, ger lite tips hur öva programm, hur förbättra egenskaper för fria osv osv.. I slutet av maj hade vi en camp igen, o bilder på det hittar man [http://www.bodylehti.fi/bodynews.jsp?id=1065 här.]

[img=http://www.bodylehti.fi/uimg/vpleiri2005iso9.jpg]

lindabergqvist wrote:
    Hej Hej!

Jag ska vara med, har suttit i spagat och tragglat med grensittande, känns för tillfället som benen väger två ton 😮

Sofie, tävlar du i gymnastik också? Om du tävlar trupp lär vi kanske synas på de tävlingarna också i höst :)

Kramar Linda

Härligt att du är igång tjejen. Cool avatar också. :up: Vi får väl ta den där morgonpromenaden snart.

AFanatic wrote:
    Härligt att du är igång tjejen. Cool avatar också. :up: Vi får väl ta den där morgonpromenaden snart.

Absolut!! Runt ån i rask takt! ;) Hur går det för dig?

Kramar//Linda

lindabergqvist wrote:
    Hej Hej!

Kramar Linda

Hej Linda!
    Superkul att du ställer upp, ska verkligen bli roligt iår och man skulle kunna säga att jag är också verkligen är taggad till max inför tävlingen :D

Ja jag tävlar fortfarande i gymnastk! Blir nog 2-3 tävlingar i höst beroende på hur mk jag orkar infor Fitness tävlingen också. Första tävlingen blir nog gympa natt & dag 24-26/8.
    Ska du dit?

Kram Sofie

sofie wrote:
    Hej på er!
    Undrar hur många som kommer att ställa upp i oktober? Skulle vara kul att ha lite kontakt nu när det börjar närma sig…….
    Jag är i full gång med de sk. första förberedelserna, vilket innebär att jag har kommit på ev. 1 låt som jag skall använda, och börjat leka igång lite styrkemoment och hopp. Hör gärna av er på Forumet och berätta hur det går för er, tankar, frågor ja allt mellan himmel och jord så vi kan utbyta lite idéer!

Kram Sofie:D

Hej på er tjejer!

Gott å höra att ni är på G! Det går sakte men säkert framåt med träningen här också, dock får jag nog lägga lite extra tid och kräfter på vissa momenter eftersom jag inte har någon bakgrund inom gymnastik eller dans (undrar på om det bara är jag som inte har sådan bakgrund av oss som tänker vara med?), men skam den som ger sig var det någon som sa här inne :emo-thumb Mitt tema har jag vetat ett tag nu och tillhörande musik är nestan klar, haft lite ”lyxproblem” med att bestämma mig för vilka låtar som passar in bäst, för mycket att välja bland i det här fallet hi hi. Samtidigt som det för mig känns mycket viktigt att ha med musik jag värkligen gillar och får lust att dansa till!. Det som blir utmanande för mig blir nog att sätta i hop delarna/momenten och få snygga/vettuga ”övergånger”, och samtidig utföra det hela med någonlunda ”style&elegance” och stadighet :yikes: har egentligen ett någonlunda bild för mig på hur slutresultatet kan/skall bli…och då blir man riktig taggad eller hur?! :yahoo:

Kramis
    Liz

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.