Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i Fitness 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2007 at 14:35 #830343Anonym anvandareMember
Liz:Ett litet tips för dig som inte är gymnast i grunden och vill ha hjälp med övergångar och liknande är att ta hjälp av en dansare av något slag.Gärna en street/breakdansare som oftast är väldig fantasifulla och suveräna på att sätta ihop program av olika slag med mycket humor och växlingar.Jag har själv hjälpt en tjej att sätta ihop hennes program.Hon kom 2:a av 17 tror jag det var med sitt fria det året och vann sm året efter.(Jag är själv gammal dansare)En sak för dig att tänka på är att INTE försöka dig på något du bara klarar ganska bra,då är det bättre lägga in ngt enklare som du klarar,annars kommer du se osäker ut och det kommer kosta.Enkelt,fantasifullt och massor av attityd är receptet:up:
6 juni, 2007 at 14:46 #830344Anonym anvandareMemberAh, vad skoj, det verkar som att vi blir flera stycken! De senaste åren har det väl bara varit 1 deltagare på SM?
Då blir det Sofie, Dessan, Lindabergqvist, Liz och jag = 5st!
Har inte ens börjat på mitt fria och har ingen musik heller, däremot har jag börjat ta danslektioner igen, räknade ut att det var 8 år sedan jag tog min sista dansklass (har man blivit gammal eller är det bara så att tiden går snabbt när man har roligt;) ) Kan inte förstå att jag övergav dansen. Antagligen för att det är allt eller inget som gäller för mig. Hobbyträna 2ggr/v är inget för mig. Är ändå inte så ringrostig som jag trodde, mycket tack vare att jag varit aktiv med annan träning och teoretiskt så borde kroppen komma ihåg vad den en gång gjort. Inbillar mig att jag hinner öva upp mycket under de 19v som är kvar men det kommer nog bara säga SWISCH, så är det dags…
7 juni, 2007 at 08:54 #830345Anonym anvandareMemberKleine wrote:Enkelt,fantasifullt och massor av attityd är receptet:up:Instämmer helt! :nod
Tack så mycket för dina goda råd, du har nog alldeles rätt i att det skulle vara till bra hjälp att söka lite råd hos en dansare, så nu tänker jag gå inom några av dansskolorna här i stan och fråga lite. Street/breakdance verkar vara riktigt poppis i dag, och då skall det nog gå bra att få tag på en sådan danslärare.
Grattis till resultaten du och tjejen presterade! :up: Och tänk att det har funnits hela 17 st deltagande i fitness! Wow7 juni, 2007 at 14:30 #830346Anonym anvandareMemberQuote:Grattis till resultaten du och tjejen presterade! Och tänk att det har funnits hela 17 st deltagande i fitness! WowJa det jändes otroligt kul att hon placerade sig så bra efter allt jobb vi la ner på programmet.Men i slutändan var det hon som presterade,vill inte ta åt mig den äran;)
Ja det var fantastiskt med så många deltagare.Fattar inte vad som hände sedan.Visserligen Athletic fitness men det kändes som fitness dog över en natt.Men det ser bättre ut i år än på mååånga år,ni verkar bli några stycken.
Riktigt kul!!:emo-thumb7 juni, 2007 at 14:31 #830347Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Tiden är den tid som du ”gör saker på”, men långa intron är inte att rekommendera. Segar ner tempot på hela tävlingen och risken finns att du gör saker som domarna tolkar som sånt som ska bedömmas. Låter lite invecklat, men är inte så svårt i verkligheten. Några sekunders entré är inga problem, men man hinner väldigt långt på fem sekunder, så mer än så är tveksamt.De olbigatoriska är borttagna sen ett par år av IFBB. Vi kommer inte att återinföra dem med mindre än att IFBB gör det. Alla tävlingar fungerar alltså lika. Just nu finns, så vitt jag vet, inga tankar om att återinföra dem, men ibland går förändringens vindar snabbt i IFBB.
”Gör saker på” inkluderar det att gå? Är det altså ok att gå in på scen under introt utan att tiden räknas in i 90 sek?
Låter kanske som en dum fråga men jag vill börja mitt på scen efter introt, vilket betyder att jag måste komma dit på ngt sätt och är nu osäker på om det ska vara inkluderat i mina 90 sek.
//Sofie7 juni, 2007 at 21:01 #830348Anonym anvandareMembersofie wrote:”Gör saker på” inkluderar det att gå? Är det altså ok att gå in på scen under introt utan att tiden räknas in i 90 sek?
Låter kanske som en dum fråga men jag vill börja mitt på scen efter introt, vilket betyder att jag måste komma dit på ngt sätt och är nu osäker på om det ska vara inkluderat i mina 90 sek.
//SofieOm du startar mitt på scenen och musiken startar när du är på plats, är saken solklar. 90 sek från start till mål, så att säga.
MEN
Om man går in till musik finns risken att ”transporten” ses som ett sätt att visa något eller ”göra något”. I det fallet skulle jag satsa på att inte ha 90 sekunder prick plus ”transport” utan inkludera det i de 90. Det bör rimligen inte ta mer än max fem sek att ta sig från scenkanten till mitten. Om man tar det lugnt vill säga. Har man bråttom gör man det enkelt på två sek. Vi pratar ju om sex-åtta meter ungefär.
7 juni, 2007 at 21:50 #830349Anonym anvandareMemberVilket år var det 17 deltagare i fitness, Kleine?
8 juni, 2007 at 06:42 #830350Anonym anvandareMemberDet var SM 2000,sen dog det som sagt helt.Tror det var 2 deltagare året efter.Men det ser ut som det kan bli rekord sedan dess i år!:emo-thumb
Det är ju väldigt publikvänligt med det fria programmet så det är väldogt synd att det inte finns fler deltagare.:pop:
Sedan undrar jag fortfarande varför man inte har fitness för killar.8 juni, 2007 at 08:24 #830351Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Om du startar mitt på scenen och musiken startar när du är på plats, är saken solklar. 90 sek från start till mål, så att säga.MEN
Om man går in till musik finns risken att ”transporten” ses som ett sätt att visa något eller ”göra något”. I det fallet skulle jag satsa på att inte ha 90 sekunder prick plus ”transport” utan inkludera det i de 90. Det bör rimligen inte ta mer än max fem sek att ta sig från scenkanten till mitten. Om man tar det lugnt vill säga. Har man bråttom gör man det enkelt på två sek. Vi pratar ju om sex-åtta meter ungefär.
Tack så mycket! Nu är det solklart!
//Sofie8 juni, 2007 at 08:28 #830352Anonym anvandareMemberKleine wrote:Det var SM 2000,sen dog det som sagt helt.Tror det var 2 deltagare året efter.Men det ser ut som det kan bli rekord sedan dess i år!:emo-thumb
Det är ju väldigt publikvänligt med det fria programmet så det är väldogt synd att det inte finns fler deltagare.:pop:
Sedan undrar jag fortfarande varför man inte har fitness för killar.Undrar jag också, har det aldrig funnits i Sverige?Hade varit jättekul!!
/Sofie8 juni, 2007 at 08:49 #830353Anonym anvandareMemberKleine wrote:Det var SM 2000,sen dog det som sagt helt.Tror det var 2 deltagare året efter.Men det ser ut som det kan bli rekord sedan dess i år!:emo-thumb
Sedan undrar jag fortfarande varför man inte har fitness för killar.Det finns på programmet från IFBB och den dag det knystas om att några killar vill ha det lär det komma upp på programmet. För tillfället har förbundet, mig veterligen, aldrig fått någon påstötning om att några killar vill köra detta. Det är ju ungefär samma dilemma här som för övrigt i verksamheten. Vi har väldigt många grenar och klasser i förhållande till antal tävlande, vilket gör att det inte alltid räcker till för att skapa ytterligare en gren eller klass. Kanske läge att göra som årets fitnesstjejer gjort så bra: Lobba och peppa! Det verkar ju funka ganska skapligt för dom redan i år!
8 juni, 2007 at 10:05 #830354Anonym anvandareMemberJag vet en kille iallafall som är starkt intresserad av Fitness, kanonduktig har kört sport aerobic förut, samt muskelbyggare så senare år.
Kom igen nu killar, skulle verkligen bli ett lyft för Fitness om ni började ni också. Sen kanske man skulle kunna bygga vidare med par-fitness??? rätt kul idé eller hur?!:emo-thumb
/Sofie8 juni, 2007 at 17:13 #830355Anonym anvandareMemberJag mejlade runt en del och frågade om detta för ett par år sedan men fick aldrig några svar.Mejlade dock aldrig förbundet har jag för mig.Mejlade till och med till danskarna och hörde för mig om jag fick ställa upp i deras MR fitness men det var ytters oklart och blev runtskickad så jag gav upp.
Sofie..säg till killen att visa lite intresse…JP jag hade hoppat på direkt:up:8 juni, 2007 at 18:32 #830356Anonym anvandareMemberKleine wrote:Jag mejlade runt en del och frågade om detta för ett par år sedan men fick aldrig några svar.Mejlade dock aldrig förbundet har jag för mig.Mejlade till och med till danskarna och hörde för mig om jag fick ställa upp i deras MR fitness men det var ytters oklart och blev runtskickad så jag gav upp.
Sofie..säg till killen att visa lite intresse…JP jag hade hoppat på direkt:up:Skicka in en förfrågan på en gång… då kan vi kanske diskutera det i helgen under styrelsemötet.
8 juni, 2007 at 22:26 #830357Anonym anvandareMember*Totalt ställd*…:p
Ska kanske skicka in en men till helgen kan bli liiite brådis. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.