Snålt!!

Home Forums Tävlingar och Events Snålt!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Blev väldigt besviken på att de tävlande inte fick något iår. Fyran och femman fick inte ens en pokal och de som stod på pallen fick bara en pokal. Varför har det blivit så här? När man tittar på bilder från bara 4 år tillbaka fick de som hamnade på pallen både protein och presentkort – vilket jag tycker att de är väl värda. Har man kämpat så hårt som de tävlande har gjort och lagt ut så mycket pengar och tid så tycker jag att det är ynkligt att man bara får en pokal. Konstigt att ni hade råd att ge de som hamnade på pallen så bra priser för några år sedan när Luciapokalen inte var i närheten av så stor som den är idag – när de tävlande idag inte får någonting. Vore tacksam för svar.

Det ni däremot ska ha eloge för är att ni sa vad alla tävlande vägde in på och det var kanon för det har jag med flera verkligen saknat. Det var mycket uppskattat.

Varför ska de som hamnar utanför pallplats ha pokal menar du? Jag som besökar vill inte betala mer för min biljett för att alla som deltar ska få saft-och-bullepris.

mini wrote:
    Varför ska de som hamnar utanför pallplats ha pokal menar du? Jag som besökar vill inte betala mer för min biljett för att alla som deltar ska få saft-och-bullepris.

4 och 5 borde få tycker jag. Det fick de förra året och vad jag vet har inte biljettpriset höjts. Tycker ändå att man borde få något när man lyckats komma så långt. Kul att ha som minne oxå. Det jag menar är att det är en sådan skillnad på priserna som de på pallen fick idag och för några år sedan. Iår fick de bara en pokal – inget protein eller någonting. Och det tycker jag faktiskt är snålt. Hur hade de råd med det för ett par år sedan när mässan inte var i närheten av så stor som idag och biljetterna till själva tävlingen var ju slutsålda?

Det är väl knappast för att få tröstpris som folk tävlar. Personligen tycker jag det är idiotiskt att personer utanför pallen ska få pokal.

man betalar för att se tävlande, ska man snåla så kan man sitta o kolla bilder från tävlingar istället, ett par kr dyrare biljett skadar väl såfall inte för att göra de andra utanför pallplats glada, en liten pokal eller halsband kan vara ett minne för man har gjort nått sånt här.

men saken är att biljetterna kostar lika mycke som alltid typ..

jag är helt med på jeanettes tankar all the way

fick då aldrig pokal eller pris dom gånger jag kom utanför top3 på den tiden jag tävlade aktivt i brottning och inte var jag ledsen för det…..kanske då jag gick i lågstadiet juförsig.

plaket till placeringarna 4-?. och pokal till pallen

tyvärr skulle jag tippa på att dagarna går precis runt med alla intäkter. Representater får gärna rätta mig men senast jag kollade var marginalerna mycket små.

Med tanke på antalet utställare i år skulle jag tippa på att hyran, gästposörer och föreläsare mm kostar relativt mycket. Jag tror inte priserna i sammanhanget är en ekonomisk fråga.

Jag kan bara konstatera att jag själv är nöjd med att topp 3 i dips/chins SM i år fick ett ”beständigt bevis” på sin placering – i form av pokaler (Byggningen har jag inte koll på). Detta var ett lyft gentemot förra året och fullt tillräckligt i min åsikt.

Eventuella andra priser (som kosttillskott o dyl) bör man som tävlande inte räkna med utan det är upp till eventuella sponsorer att göra som de vill utifrån sina marknadföringsupplägg. Det är som sagt inte för detta man ställer upp.

Att placeringarna 4 och nedåt ska få pris har jag aldrig riktigt förstått. I synnerhet inte om antalet deltagare är lågt.

Jeanette skrev: Det ni däremot ska ha eloge för är att ni sa vad alla tävlande vägde in på och det var kanon för det har jag med flera verkligen saknat. Det var mycket uppskattat.

Detta har jag önskat i flera år till decembercupen. Men nej det går inte…
    Till och med i TV-pucken har de längd och vikt på smågrabbarna som spelar.

BigLeo wrote:
    Jeanette skrev: Det ni däremot ska ha eloge för är att ni sa vad alla tävlande vägde in på och det var kanon för det har jag med flera verkligen saknat. Det var mycket uppskattat.

Detta har jag önskat i flera år till decembercupen. Men nej det går inte…
    Till och med i TV-pucken har de längd och vikt på smågrabbarna som spelar.

Vi får väl fixa detta i så fall eftersom det tycks vara oerhört viktigt att veta vad folk vägde in på. Troligen stämmer dessa vikter ändå knappast med vad en del sedan skulle vägt in när dom står på scenen.:)

Förstår inte varför 4-5 ska få nåt pokal. De tävlande hade uppskattat nåt ifrån sponsorerna om man har kommit till final i form av nån kostillskott eller annan ”användbar” gåva.

pokal ska man inte behöva få när man som mig hamnar utanför pallen men top – 5 men ett diplom för deltagande el ngt liknande
    kanske vore på sin plats tycker man :

Precis..en pokal är ju inte alls det man är ”ute efter” om man hamnat utanför pallplacering,jag menar då spelar en pokal ju ingen roll.. MEN, däremot en enkel lite plakett iaf (precis som i decembercupen) som visar att man ställt upp i tävlingen.. Ngt slags bevis på all den möda man lagt ner och att arrangörerna är tacksamma för att man vil tävla just då på deras tävling.. Och om det nu är alldles på tok för dyrt m en plakett, ett diplom är oerhört värdefullt!!! Det var liksom bara tack& adjö när man p scen fick veta sin placering utanför finalfältet.. Lite dåligt tycker jag, och vet många med mig som tycker likadant! Önskar bättring, avsevärt till nästa gång om man nu ska ställa upp igen!!!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.