Home › Forums › Tävlingar och Events › Stort Grattis Gumse!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 december, 2006 at 23:38 #88116Anonym anvandareMember11 december, 2006 at 00:00 #935402Anonym anvandareMember
Blev väldigt förvånad över Mickes 4 plats.
Det var ju solklart att det var han och farzad som skulle slås över 1 platsen.
Gumse blev ALLT bättre ju längre tävlingen pågick…
Jag och många andra fler blev väldigt förvånade att Micke missade pallen idag.Men grattis kompis till ditt livs form….
11 december, 2006 at 05:31 #935403Anonym anvandareMemberBinais, tröttna. Du har ju redan gjort bort dig en annan gång på forumet när du skulle klaga över din egna placering i en tävling här i Sverige. Och nu ska du föra talan åt Gumse? Ok, jag vet att ni är ”homies” och så, men han kan nog tala för sig själv, om han nu känner att hans placering var orättvis.
Fattar inte hur alla kan med att hela tiden klaga över placeringar. Om inte sina egna, så sina vänners. Starta en tråd till, så kanske arrangörerna väljer att ha en extratävling kanske? Bara för eran skull? Vem vet, va? Skulle väl vara nåt?
Detta ständiga prat om ”Hallå, jag måste bara fråga domarna en sak, hur kommer det sig att…” gör bara att vi i publiken tröttnar på hela sporten och dess deltagare. Framför allt så tycker jag att det är otroligt ohyffsat gentemot de som fick de bättre placeringarna. Dåligt uppförande av idrottarna helt enkelt. Tack för ordet.
11 december, 2006 at 06:11 #935404Anonym anvandareMemberMan ska väll få tycka till om man vill………..vet inte om det framgåt för dig men detta är ett forum, så jag tycker att Bianis har all rätt att tycka till om sin åsikt……….eller vet du vad det är ta med fan dåligt uppförande av dig att ens försöka ”klanka” ner på nån som vill uttrycka sin synpunkt, sen så vet jag inte vad andra tycker men personligen tycker jag att det är intressant när mer meriterande personer inom sporten som tex: Bianis kommer med inlägg och synpunkter som kan leda till en givande diskution.
11 december, 2006 at 06:38 #935405Anonym anvandareMemberJo, man skall få tycka till. Men som du själv sa: Detta är ett forum. VAD man tycker till om på ett allmänt forum kan man ju fösöka filtrera LITE, om inte för sin egna skull, så för de andra atleternas skull. Det läses av många av de andra idrottarna. Om man är missnöjd över sin placering så har man vissa val. Man kan ta direkt kontakt med de personer som kan ge en de bästa svaren angående placeringarna: Domarna. Eller så kan man på ett allmänt forum skriva ”Hallå, hur kunde jag komma på plats x efter HONOM!?”.
Det är där min poäng ligger: Att man av respekt för de andra tävlande ej bör ifrågasätta placeringar och poäng där de själva kan se eller höra. Varför inte samtidigt maila sina motståndare och skriva hur mycket sämre man tycker de var än en själv? Jag försöker inte klanka ner på någon, hade jag velat göra det så hade jag ifrågasatt en av de tävlandes placeringar, jag vill bara tycka till och skapa en givande diskussion. Man kan diskret ta kontakt med domare och höra vad som bidrog till de olika placeringarna. Därefter kan man inte göra mycket mer än att försöka förbättra sig inför nästa tävling.
Det är mycket som jag GISSAR (kan ha fel…) på att majoriteten av forumets medlemmar känner, precis som jag, att de kan klara sig utan:
Klagomål över placeringar.
Snack i stil med ”Öh, jag hörde att du skämtade om mig”.
Vi har det senaste året sett pinsamma exempel på båda…11 december, 2006 at 08:31 #935406Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Blev väldigt förvånad över Mickes 4 plats.
Det var ju solklart att det var han och farzad som skulle slås över 1 platsen.
Gumse blev ALLT bättre ju längre tävlingen pågick…
Jag och många andra fler blev väldigt förvånade att Micke missade pallen idag.Men grattis kompis till ditt livs form….
Håller med Micke var hård och fyllig (Ok man är ju lite partisk) men det var inte den ända placering som var ett frågetecken ?? Jari var också hård och fyllig så de skulle enligt men mening (om man nu får ha en sådan: se metroflex inlägg) ha placerats högre.
Men grattis Micke i mina ögon var du högre upp, det såg kanon bra ut :nod .11 december, 2006 at 11:39 #935407Anonym anvandareMemberSjälvklart ska man ha möjlighet att be om feedback efter en tävling. Det behöver inte alls vara klagomål från den tävlande.
Mvh,
Mirre11 december, 2006 at 11:48 #935408Anonym anvandareMemberDen tävlande kan alltid kontakta domarna för feedback (märk väl: inte argumentation, utan information och möjligen diskussion), endera direkt om man har den kontakten, eller också via huvuddomaren på aktuell tävling. Vi förmedlar kontakten till någon eller några domare som kan ge sina subjektiva synpunkter. Jag är fortfarande lite förvånad att inte fler tar chansen till att få reda på vad som är bra och vad som bör förbättras, direkt från källan. Eftersom det är domarna som bestämmer borde det väl vara mest produktivt att kolla med dom snarare än att kolla med kompisar, släkt och andra som nog ofta kan få svårt att vara helt ärliga och kanske inte ens har förmågan att se detta.
Jag vill också hinta om en möjlighet för de tävlande att delta vid domarkonferensen som preliminärt hålls i mellansverige i slutet av januari. I mån av plats kan tävlande få delta. Detta ska förhoppningsvis gynna oss alla med bättre bedömning, klarare kriterier och en rakare och tydligare kommunikation som följd. Låter det intressant är ni välkomna att höra av er till mig, så återkommer jag med mer information.
11 december, 2006 at 11:49 #935409Anonym anvandareMemberJag har INTE sagt att man inte får ha en åsikt, att man inte får säga sin mening, att man inte får tycka till eller att man inte får be om feedback. Men man kan välja hur man uttrycker sig och vad man uttalar sig om. Jag vet att vi är många medlemmar här på forumet och alla har väl olika syn på saker och ting. MIN syn på DETTA ämne är att begäran om feedback från domare bör tas via mail, just pga respekt gentemot de andra atleterna. Det är min åsikt, och det är heeelt okej om någon annan har en annan åsikt. Det är helt okej om INGEN håller med mig.
11 december, 2006 at 11:55 #935410Anonym anvandareMembermetroflex wrote:Det är min åsikt, och det är heeelt okej om någon annan har en annan åsikt. Det är helt okej om INGEN håller med mig.Ni har båda rätt till er åsikt! :emo-thumb
OnT: Som amatörbedömare hade jag faktiskt inte heller placerat Gumse på pallen. Det betyder absolut inte att han var dålig, utan bara att många andra också var grymt bra. De enda som var självklara på sina platser (i mina ögon) var ettan och tvåan.
Grattis Gumse, bättre än på mycket länge!
11 december, 2006 at 11:56 #935411Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Den tävlande kan alltid kontakta domarna för feedback (märk väl: inte argumentation, utan information och möjligen diskussion), endera direkt om man har den kontakten, eller också via huvuddomaren på aktuell tävling. Vi förmedlar kontakten till någon eller några domare som kan ge sina subjektiva synpunkter. Jag är fortfarande lite förvånad att inte fler tar chansen till att få reda på vad som är bra och vad som bör förbättras, direkt från källan. Eftersom det är domarna som bestämmer borde det väl vara mest produktivt att kolla med dom snarare än att kolla med kompisar, släkt och andra som nog ofta kan få svårt att vara helt ärliga och kanske inte ens har förmågan att se detta.Jag vill också hinta om en möjlighet för de tävlande att delta vid domarkonferensen som preliminärt hålls i mellansverige i slutet av januari. I mån av plats kan tävlande få delta. Detta ska förhoppningsvis gynna oss alla med bättre bedömning, klarare kriterier och en rakare och tydligare kommunikation som följd. Låter det intressant är ni välkomna att höra av er till mig, så återkommer jag med mer information.
Räcker bra som svar tycker jag!
11 december, 2006 at 12:02 #935412Anonym anvandareMemberAlla har rätt till sin åsikt så länge den inte kränker någon annan. Det är min grundinställning i såna här frågor.
Om jag är missnöjd med min placering är det helt ok att uttrycka det, MEN (där tror jag att jag och Metroflex spelar på samma planhalva) om jag samtidigt säger att den och den var mycket sämre än jag själv, tar jag på mig ett enormt stort ansvar:
Jag måste kunna bevisa att jag har rätt.
Jag måste kunna uttrycka den åsikten på ett sånt sätt att mina medtävlande inte känner sig kränkta.
Jag måste kunna bevisa att domarna är helt fel ute.
Jag måste ha gjort källkontrollen, så att jag inte går ut med påståenden som grundar sig på att jag inte kan reglerna eller förstått poängräkningen.Att som tävlande på samma line som sina konkurrenter kunna bocka av alla fyra punkterna ovan är nog inte möjligt – åtminstone inte i ett fält där alla är av ungefär samma klass.
Jag noterar även att ingen av de som tävlade i Lucia Classic ännu hört av sig. Jag pratade hastigt med åtminstone fyra deltagare efteråt och ingen hade någon avvikande mening då i alla fall – det kanske kommer.
En eloge av stora format till Christer Norman som blev snuvad på segern på kanske värsta möjliga sätt – samma poäng i båda ronderna och 3-2 i domarsiffror i resp rond. Detta dessutöm efter att fått stryk med två poäng på SM. Fantastiskt snyggt uppträdande och resonemang efteråt, trots att det syntes i ögonen på honom att det var riktigt tungt. Hjärtat säger delad seger, men reglerna säger något annat.
11 december, 2006 at 12:38 #935413Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Alla har rätt till sin åsikt så länge den inte kränker någon annan. Det är min grundinställning i såna här frågor.Om jag är missnöjd med min placering är det helt ok att uttrycka det, MEN (där tror jag att jag och Metroflex spelar på samma planhalva) om jag samtidigt säger att den och den var mycket sämre än jag själv, tar jag på mig ett enormt stort ansvar:
Jag måste kunna bevisa att jag har rätt.
Jag måste kunna uttrycka den åsikten på ett sånt sätt att mina medtävlande inte känner sig kränkta.
Jag måste kunna bevisa att domarna är helt fel ute.
Jag måste ha gjort källkontrollen, så att jag inte går ut med påståenden som grundar sig på att jag inte kan reglerna eller förstått poängräkningen.Att som tävlande på samma line som sina konkurrenter kunna bocka av alla fyra punkterna ovan är nog inte möjligt – åtminstone inte i ett fält där alla är av ungefär samma klass.
Jag noterar även att ingen av de som tävlade i Lucia Classic ännu hört av sig. Jag pratade hastigt med åtminstone fyra deltagare efteråt och ingen hade någon avvikande mening då i alla fall – det kanske kommer.
En eloge av stora format till Christer Norman som blev snuvad på segern på kanske värsta möjliga sätt – samma poäng i båda ronderna och 3-2 i domarsiffror i resp rond. Detta dessutöm efter att fått stryk med två poäng på SM. Fantastiskt snyggt uppträdande och resonemang efteråt, trots att det syntes i ögonen på honom att det var riktigt tungt. Hjärtat säger delad seger, men reglerna säger något annat.
Blev chockad över hur bra Christer tog beslutet och hur han uppträdde. Riktig Class Act! Fler tävlande borde ta efter honom på den punkten. Sen tycker jag också att om det är nån som ska ifrågasätta en placering så som Binais gör så är det den tävlande och inte hans kompisar!
Janpeter lämnar inte mycket att säga efter sina svar, det trots att han borde ha världens huvudvärk idag efter helgen.11 december, 2006 at 12:54 #935414Anonym anvandareMemberDet är bra med feedback från domare men jag tycker dom dömer okey…. Gumse om du läser detta-det fria….måste fixas till mycket mer, inte bara most muscular utan bjuda på mera. Du är en erfarenkroppsbyggare så du vet nog mer själv vad som behöver göras.
11 december, 2006 at 13:09 #935415Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Jag vill också hinta om en möjlighet för de tävlande att delta vid domarkonferensen som preliminärt hålls i mellansverige i slutet av januari. I mån av plats kan tävlande få delta.Jag tror det är få som har möjlighet och komma, men det finns ju andra tekniker för att få synpunkter. Kan exempelvis inte de som vet vilka ämnen som skall tas upp lägga upp trådar om dessa så får folk ge synpunkter via nätet?
Ett problem är kanske att bara de mest inbitna ger synpunkter, jag tror skillnaden på vad en inbiten byggare vill se jämfört med en mer normal person skiljer sig ganska ordentligt.
Det brukar exempelvis vara snyggare om alla muskler är utvecklade (symetri) men det verkar vara mindre och mindre viktigt på tävling. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.