Tack Gymgrossisten mfl!

Home Forums Tävlingar och Events Tack Gymgrossisten mfl!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Vill här tacka för en mkt välskött och proffsigt arrangerad tävlingshelg.

Tack även mina sponsorer som trott och stöttat mig på min väg tillbaka till tävlingsscenen, TACK!

Twinlab (Scandinavian Pro Products)
    Better Bodies (Swedish Fitness)
    Claudia Cosmetics
    Benjes Klädmagazin
    Skobutiken.se
    Sefa

Annika Warg :)

:)😮
    Tack själv!
    Som alla säkert vet så var detta vårat andra arrangemang i år och jag hoppas alla tycker det blir bättre och bättre, då vi försöker ta lärdom av misstagen och göra saker och ting bättre till nästa gång.
    Utan alla er som tävlade så spelar det ingen roll hur väl arrangerat det är.

PS. Nästa gång måste ni lova att komma in med anmälningarna lite tidigare. En stund var det väldigt svettigt när det bara var typ 8 anmälda och en vecka kvar.. ;)

grattis till 2a platsen annika! n

athleticmia wrote:
    grattis till 2a platsen annika! nästa gång står du högst på pallen!

Tack så jättemycket Maria, det var snällt sagt :) Jag kommer träna på som jag alltid gjort förrutom några mindre ändringar, vi får sedan se vart det tar mig. Det är som sagt mkt svårt att veta vad domarna vill ha, jag tränar min fysik så som jag tycker är snyggt och för att jag ska må bra med mig själv. För mig är träning en del av livet året runt, inte enbart för att få stå på en scen och visa upp sig. Lycka till med din egen träning och framtida satsningar :up: .

Må Gott :)

Visst hade du barn? Hur mår du i slutet av dieten orkar du med dina barn och man? Jag kommer nämligen börja min deff i dec/ Jan inför FF våren

vad bör man tänka på`?

Vanni wrote:
    Visst hade du barn? Hur mår du i slutet av dieten orkar du med dina barn och man? Jag kommer nämligen börja min deff i dec/ Jan inför FF våren

vad bör man tänka på`?

Hej Vanni!

Jo, jag har två pojkar, 1,5år och 10år. Tyvärr är jag ändå inte riktigt rätt person att svara på dina frågor, då jag inte går upp speciellt mkt offseason, vilket inte gör min diet så jobbig. Tex. så har jag nu innan SM inte kört ngn förbränningsträning alls, då jag inte har några problem med att sköta en strikt diet. Ätardagar har jag haft på lördagar och då har jag ätit precis vad som helst, tex pizza, hamburgare, godis, chips m.m.

Jag har tränat styrketräning i 17år och håller en bra form åter runt genom ca 3 styrkepass/vecka. Inför SM har jag däremot sedan i april när jag kom igång efter graviditeten, kört 4 styrkepass/vecka.

Ett råd som jag dock vill ge dig är, att inte krångla till det för mkt. Du har ju själv bestämt dig för att tävla och då är det bara att göra det bästa av situationen man lever i, mer kan man inte kräva av sig själv om man har familj med barn att tänka på.

Försök känna glädje i att du själv valt att sätta upp ett sådant mål som att komma i form och stå på en tävlingsscen. Positiva saker i livet gör din träning så mkt lättare. Mina/våra två pojkar är mina största GULDPOKALER ;) .

Kör så det ryker, håller tummarna för dig :up: .

Må Så Gott

En fråga /undran till dig Annika. Vad ska man tänka på som coach, tycker du ?

Jag ska nämligen försöka vara just det till min fru då hon begår tävlingsdebut på DC ( AF ) ,hon ska även vara med på FF så vi lär väl ses.

Det finns säkert 1000 saker som man inte tänker på, men jag och barnen (11 o 12 ) får väl ta hand om allt det praktiska vad gäller, tider, platser, kläder och framförallt PEPPNING:emo-thumb

Men det brukar alltid finnas ngt som man som nybörjare (på gamla dar :whistle: ) inte har tänkt på .
    Tacksam för tips:worship:

Och ett STORT grattis till pallplatsen !!!!!

Roger A

Annika Warg wrote:
    Hej Vanni!

Jo, jag har två pojkar, 1,5år och 10år. Tyvärr är jag ändå inte riktigt rätt person att svara på dina frågor, då jag inte går upp speciellt mkt offseason, vilket inte gör min diet så jobbig. Tex. så har jag nu innan SM inte kört ngn förbränningsträning alls, då jag inte har några problem med att sköta en strikt diet. Ätardagar har jag haft på lördagar och då har jag ätit precis vad som helst, tex pizza, hamburgare, godis, chips m.m.

Jag har tränat styrketräning i 17år och håller en bra form åter runt genom ca 3 styrkepass/vecka. Inför SM har jag däremot sedan i april när jag kom igång efter graviditeten, kört 4 styrkepass/vecka.

Ett råd som jag dock vill ge dig är, att inte krångla till det för mkt. Du har ju själv bestämt dig för att tävla och då är det bara att göra det bästa av situationen man lever i, mer kan man inte kräva av sig själv om man har familj med barn att tänka på.

Försök känna glädje i att du själv valt att sätta upp ett sådant mål som att komma i form och stå på en tävlingsscen. Positiva saker i livet gör din träning så mkt lättare. Mina/våra två pojkar är mina största GULDPOKALER ;) .

Kör så det ryker, håller tummarna för dig :up: .

Må Så Gott

Jag gillar din inställning och den påminner mycket om min egen.

Du är väl ifrån Umeå om jag inte har fel för mig. Var tränade du där under åren 91-95? Jag höll själv till på IKSU då och där tror jag aldrig att jag såg dig.

Gl

ragge wrote:
    En fråga /undran till dig Annika. Vad ska man tänka på som coach, tycker du ?

Jag ska nämligen försöka vara just det till min fru då hon begår tävlingsdebut på DC ( AF ) ,hon ska även vara med på FF så vi lär väl ses.

Det finns säkert 1000 saker som man inte tänker på, men jag och barnen (11 o 12 ) får väl ta hand om allt det praktiska vad gäller, tider, platser, kläder och framförallt PEPPNING:emo-thumb

Men det brukar alltid finnas ngt som man som nybörjare (på gamla dar :whistle: ) inte har tänkt på .
    Tacksam för tips:worship:

Och ett STORT grattis till pallplatsen !!!!!

Roger A

Hej Roger!

Ja du det är säkert ganska så svårt att vara coach till mig ;) , då jag gärna vill göra ALLT själv OCH lite till :|.

Bra är att era båda barn är ganska stora, det underlättar helt säkert. För oss var det första gången sedan sista sonen föddes (1,5 år) som vi tog hjälp av barnvakt, så det var mkt att styra upp på morgonen innan vi åkte till tävlingsarenan. Vi har tyvärr ingen släkt i södra delen av landet så det har varit en hel del planarande för att få allt att fungera men man får ta de tillfällen som ges och SJÄLVKLART viktigast av allt, vara ute i god tid.

Som coach är det viktigt att vara uppmärksam och inte personligen ta åt sig om man som tävlande kan vara lite snarstucken och överladdad (jag vill gärna vara för mig själv och kan vara ganska så snabb i käften, tyvärr ) Det är inte för att jag är arg eller irriterad på personen, utan helt enkelt för att jag är så otroligt tävlingsinriktad på tävlingsdagen, laddad.

Min egen coach (min sambo) gjorde ett superjobb med mig efter första ronden, då jag totalt höll på att ge upp alltihopa. När jag skulle gå in i första ronden upptäcker jag att mina 12,5 cm klackskor glider av mig när jag lyfter på fötterna, tala om att jag blev stressad. Hjärtat pumpade max och jag kunde inte alls slappna av på scenen, fick kramp och började skaka. Inte roligt alls och jag var otroligt missnöjd efteråt.

Här ”plockade” dock min sambo/coach upp mig och såg till att få mig på andra tankar nästa två ronder. Som kändes så mkt bättre . Så det som jag mest tycker att en coach ska ha, är förmågan att vara uppmärksam på hur jag som person fungerar, stötta och peppa på det sätt som passar den tävlande bäst (alla är vi ju oilka). Att helt enkelt finnas där om det är något man som tävlande vill ha hjälp med, tex knyta bikinin, hämta sminkväskan, kolla tider m.m.

Var ute i god tid så kommer allt att gå så mycket lättare.

Att vara coach är INTE lätt, var inställd på det. Du kommer helt säkert vara minst lika trött och sliten som din fru på kvällen efter tävlingen ;) .

Önskar er lycka till i ER satsning.

Annika :)

Micke A wrote:
    Glömde förresten säga grattis till en lyckad comeback!

Hej Micke!

Tack så jättemycket.

När jag bodde i Umeå tränade jag på Hälsostudion, nu Träna. Det var närmast för mig och jag körde därför endast ett fåtal träningspass hos IKSU.

Tyvärr tar jag mig allt för sällan upp till björkarnas stad :( . För som Umébo känner jag mig fortfarande och kommer alltid att göra ;) .

Annika :)

Tusen tack Annika för det snabba svaret! Som sagt, det blir nog inte lätt att vara coach då min hustru precis som du gärna vill göra allt själv + lite till:bb2: Men nu gör vi det här för att det är kul:D och för mig och barnen är hon ju en vinnare oavsett;) ;)

Vi ses
    Roger A

TACK ANNIKA! vi ses säkert någon gång…

vilken härlig inställning du har!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.