Home › Forums › Tävlingar och Events › Tankar efter Decembercupen….!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 december, 2005 at 12:11 #96059Anonym anvandareMember5 december, 2005 at 12:11 #1055335Anonym anvandareMember
Arne och hans team har som vanligt f
5 december, 2005 at 16:47 #1055336Anonym anvandareMemberen fråga till berörda: varför fick ingen sitta i dom 5 första raderna på förbedömningen? att dommarna inte vill ha nån framför sig kan jag förstå men ute på kanterna?
5 december, 2005 at 23:34 #1055337Anonym anvandareMemberDela g
5 december, 2005 at 23:56 #1055338Anonym anvandareMemberSrednq wrote:en fråga till berörda: varför fick ingen sitta i dom 5 första raderna på förbedömningen? att dommarna inte vill ha nån framför sig kan jag förstå men ute på kanterna?För att det är extremt störande att ha folk springande runt omkring sig när man sitter och dömmer.
6 december, 2005 at 00:27 #1055339Anonym anvandareMemberSrednq wrote:en fråga till berörda: varför fick ingen sitta i dom 5 första raderna på förbedömningen? att dommarna inte vill ha nån framför sig kan jag förstå men ute på kanterna?Sätter sig en där så sitter det snart en hel drös där! Eftersom det är så många tävlande så vill jag alltid ge domarna bästa möjliga förutsättningar! Annars är det risk att det redan pressade tidsschemat raseras med ”katastrof” som följd.
6 december, 2005 at 12:01 #1055340Anonym anvandareMemberGomidda ! Jag hade som mål 1: att komma in i mitt livs form och har man inte massan så får man ta fram hårdheten och det lyckades jag med, mål 2: att få köra mitt fria för er och det fick jag med,sen allt därefter var vinst för mej och det sluta med en tredjeplats, jag är jättenöjd verkligen samt glad över att min lagkamrat Jimmy Nilsson knep första platsen, Mats förtjäna 2:a platsen såg bra ut.-80kg är ju inte min klass utan det är ju -75kg jag skall vara i.Träning ger färdighet,det är min första tävling, jag är en enkel amatör och man lär sig av sina misstag och då menar jag färgen, jag har fått höra detta nu hundra gånger åter om igen och det är klart att man retar sig lite nu efterhand,alla sa till mej :Jimmy skall du inte ha mer färg, jag och min coach Morgan månsson tyckte ju det såg bra ut haha,men jag var ju blekfis på scen jämnfört med dom andra.Nu skall vi inte hänga läpp över detta utan nu har jag tömt sen i söndags och skall börja fylla på imorgon ,tränar genom kroppen mellan söndag o tisdag och vilar helt från träning och kardio tills förbedömningen.Vi kommer denna gången jobba mer med färgen ja LOVAR och sen bjuda på en bra uppvisning.Det viktiga är att man har kul och mår väl. Okej ,har väl mått bättre, det är ju andra tömningen nu på väldigt kort tid,men det är bara att bita ihop och så ger vi järnet på lördag. Ser verkligen fram emot luciapokalen ,skall bara mysa och ha kul .Så fram tills dess må väl mina vänner så ses vi. Mvh Jimmy Jönsson Team X-ACT Gym :up:
6 december, 2005 at 17:56 #1055341Anonym anvandareMemberPELLEs wrote:Dela gärna dina tankar kring varför du anser att AF inte är en publik sport.mvh pelle
1. se alla dessa deltagare göra reps efter reps i chins och dips är väldigt långtråkigt.:sleepy:
2. oftast många tävlande i herrklasserna, hur man ska hålla koll på 30 st som är på scen samtidigt är för mig en gåta! i vilket fall som helst så blir det rörigt och svårt att bedömma dom rättvist.
3. jag gillar muskler!:bb2:
6 december, 2005 at 18:02 #1055342Anonym anvandareMemberJimmy Jönsson wrote:det är min första tävling, jag är en enkel amatör och man lär sig av sina misstag och då menar jag färgen, jag har fått höra detta nu hundra gånger åter om igen och det är klart att man retar sig lite nu efterhandbra debut och mycket bra form!
sitter färgen där på lucia så kan det bli mycket roligt.
lycka till!:emo-thumb6 december, 2005 at 18:32 #1055343Anonym anvandareMemberPELLEs wrote:Dela gärna dina tankar kring varför du anser att AF inte är en publik sport.Förutom det Jonas skrev så är det väldigt svårt för en i publiken att avgöra vad som är bra och dåligt såvida det inte är stora skillnader på de tävlande man jämför. Då kan man inte ”hänga med”.
6 december, 2005 at 18:49 #1055344Anonym anvandareMemberJimmy du såg vass ut och poserade bra! Visst kunde du haft mer färg, men det är inte alltid lätt. Förra året var jag själv jätteblek på förbedömningen eftersom jag tyckte jag såg så brun ut därhemma. Vi Bengtsson bröder hejade bäst vi kunde på dig, och vi ska upp till Lucia också! Kör hårt och lycka till!
6 december, 2005 at 19:28 #1055345Anonym anvandareMemberok, kan h
11 december, 2005 at 17:51 #1055346Anonym anvandareMemberUndrar samtidigt hur man om man inte tar poäng i fysik ronden kan hamna bland top 5! Då kan man ju i stort sätt strunta i fysik ronden och om du nu gör bra i dom andra momenten kanske vinna. Givetvis är jag besviken på resultatet men det heter ju Atlethic FITNESS och om fysiken inte gess mer plats än så, ja då kankse vi ska byta namn på tävlingsformen och bara ha dips, chins och rodd och skippa dieten för formens skull. Jaja, det var väl mina tankar kring DC 05. Grattis Tim Nygren och grattis Magnus Kempi!
mvh pelle[/QUOTE]
11 december, 2005 at 18:52 #1055347Anonym anvandareMemberPELLEs wrote:ok, kan hålla med när det gäller DC men under SM borde det väl ändå vara mindre svårt och mindre tråkigt pga mindre antal deltagare samt att klassen på de tävlande är bättre. Eller? Tyckte själv att när antalet igen gick upp runt 30 per längd klass så blev det påsfrestande, även för de som tävlade med väntan.Hoppas det inte blir så många under SM. En fråga när jag ändå är inne på ämnet. Har dom längklasser även i SM AF? Må väl alla.
mvh pelle
Ja dem har samma längdklasser i SM AF oxå.
Blev du direktkvalad till SM? Är det inte dem 6 bästa i varje klass som blir det? Eller är det bara dem som kommer på pallen? Har glömt hur det var.
11 december, 2005 at 21:01 #1055348Anonym anvandareMemberHej Mattias!
Jo jag tog reda p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.