Home › Forums › Tävlingar och Events › Till J.P ang särbedömmning???
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 december, 2006 at 00:11 #88125Anonym anvandareMember11 december, 2006 at 00:11 #935464Anonym anvandareMember
En nyfiken liten fråga bara… Hur kan den som kommer en placerig bättre än mig få gå upp på en särbedömmning 3 gr å jag inte en enda? Hade man fått gå upp på å en särbedömmning å sedan blivit helt bort dömd så accepterar jag det till fullo, men när man inte ens får visa i EN särbedömming vad man har å visa så undrar jag bara hur du/ni resonerar å besvarar detta? Vet självklart mina brister osv nu, de va ju trots allt första tävlingen men känner ändå att jag vill ha svar på detta för e inte helt nöjd med bedömningen?
Men inga sura miner vi ses igen I´l Promise:emo-thumbMvh Andreas +178
11 december, 2006 at 00:25 #935465Anonym anvandareMemberCoasthunter wrote:En nyfiken liten fråga bara… Hur kan den som kommer en placerig bättre än mig få gå upp på en särbedömmning 3 gr å jag inte en enda? Hade man fått gå upp på å en särbedömmning å sedan blivit helt bort dömd så accepterar jag det till fullo, men när man inte ens får visa i EN särbedömming vad man har å visa så undrar jag bara hur du/ni resonerar å besvarar detta? Vet självklart mina brister osv nu, de va ju trots allt första tävlingen men känner ändå att jag vill ha svar på detta för e inte helt nöjd med bedömningen?
Men inga sura miner vi ses igen I´l Promise:emo-thumbMvh Andreas +178
Bra fråga, som kräver att jag kollar lite i mina listor. Inte helt säkert att jag har ett bra svar, men jag lovar att kolla imorgon, hur det utföll. Sedan kanske det krävs att domarna som dömde berättar sin syn på saken.
11 december, 2006 at 00:35 #935466Anonym anvandareMemberTackar å bockar för det:)
11 december, 2006 at 18:42 #935467Anonym anvandareMemberSå har jag kollat lite siffror och sånt.
Enligt de särbedömningar som togs ut (som inte på något sätt behöver spegla det slutliga resultatet från samtliga domare – varje domare begär sina egna) var 12 och 11 plats relativt klar (du har dessutom väldigt jämna siffror domare för domare), medan det tydligen var mer jämnt mellan 10, 9, 8.
Mängden särbedömningar är inte på något sätt ett bevis för att man är vare sig i topp eller botten. Det är nästan alltid de som hamnar i mitten av ett jämnt startfält (vilket jag tyckte det var i er klass – jämnt men relativt lättdömt – jag satte hela klassen redan på linen, trots att jag inte dömde:emo-thumb ) eller som har en fysik som är väldigt bra på vissa punkter, men har stora brister på andra punkter som tas fram ofta.
Vill du har mer feedback på saker att förbättra m m kan jag förmedla e-postadress till någon eller några domare som dömde.
11 december, 2006 at 21:35 #935468Anonym anvandareMemberJa självklart vill jag ha mer feedback:) De e ju aldrig fel å få veta av dommarna vad man ska förbättra=) Lite line posering å så de muskelgrupper som släpar självklart:|
11 december, 2006 at 23:45 #935469Anonym anvandareMemberFeedback kan man ju aldrig få för mycke av:) :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.