Tippa top-5 i Lucia Classic…!?

Home Forums Tävlingar och Events Tippa top-5 i Lucia Classic…!?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

startlista :

Fredrik Carlsson ….99 kg
    Christer Norman …110
    Lennart Brant ……107
    Lasse Andersson …89
    Peter Nilsson ……..85
    Jari Salmenaho ….108
    Farzad Kazemi ……95
    Mats Ljung ……….80
    Jörgen Andersson ..89
    Mikael Gumse …….100
    Christofer Nober ….84

mitt tips till top-5:

Fredrik Carlsson
    Christer Norman
    Lennart Brant
    Mikael Gumse
    Farzad Kazemi

ranking och kommentar kommer senare…

sedan kan ju någon tillkomma ifrån Luciapokalen (har några kandidater, bla han som vinner -80 kg…) :bb: :fun:

Hänger väll på här då, har ju inte stenkoll på alla tävlande så det blir väldigt spekulativt……

Men toppen tror jag blir…

Lennart Brant – Vilken form han va i när han vann Body Grand Prix -05! Kan han matcha det tror jag han blir riktigt farlig.
    Christer Norman – Ställer väll sig knappast på scen om inte bitarna sitter.
    Farzad kazemi – Ser man på gymmet, grym! Sitter fria poseringen?
    Mikael Gumse – Bilderna man sett från USA talar
    Christian Höglund – När tävla han sist? Vet inget alls om hur han ser ut idag men diggar hans fysik, kompakt! Är det bra är det riktigt bra!

Eftersom jag under fredagskvällen sett nästan alla av de som jag TROR ska köra lucia classic så tippar jag följande:

1, Tobias Kelmeling
    2, Christer Norman
    3, Farzad kazemi
    4, Fredrik Carlsson
    5, Lennart Brant

JA, Jag är partisk!

:nerd:

nu saknas bara dom nya stjärnorna ifrån Luciapokalen!
    ska snart åka och titta på/granska dagens startfält.
    ser ut att vara många intressanta klasser och deltagare. :emo-thumb

ikväll kommer mitt tips inför söndagens Lucia Classic…! ;)

men vinnaren är ganska klar…! (om nu inte någon verkligen överaskar med formen!?)

PS. Julafton (muskel-weekend) är redan här! :D

ska försöka fatta mig kort…
    …trött efter en lång dag!

1. Farzad Kazemi – ser ingen som matchar hans form/tryck…
    2. Keivan Gomanian – hoppas att han ställer upp, i sådant fall första unmanare till Farzad, mycket bra fysik!
    3. Christer Norman – också en tidig utmanare om formen sitter där, fysiken finns!
    4. Krystian Gutowski – i princip helt komplett, svårslagen i sin klass, kommer han krispig nästa gång så går nästan ingen säker i Sverige.
    5. Tobias Kelmeling – freakiga biceps och bättre än tidigare…
    6. Fredrik Carlsson – sitter formen där, så kan han klättra…
    7. Mikael Gumse – kanske överaskar mig och slutar högre upp i resultatlistan. ser förbättrad ut!

Keivan och Krystian var Luciapokalens mest imponerande vinnare, hoppas bägge finns till start på LuciaClassic – där gör dom inte bort sig.
    Krystians potential syntes redan på DC och när han nu kom lite hårdare, så var vinsten stenklar!

PS. ni som såg när Farzad matchade och slog Jerry Ossi i flera poser på NM kanske förstår varför han blir svår här!? ;)

PS 2. glömde visst bort Paul Bergquist som också var bra. han kan hamna någonstans mellan 3:e och 8:e plats om han ställer upp och snarare den övre halvan…

Jonas, att du inte tippar Gumse högre beror enbart på dagsform eller?

Kvicket wrote:
    Jonas, att du inte tippar Gumse högre beror enbart på dagsform eller?

nej!
    dagsformen vet jag inget om, bara förväntad dagsform…!?
    har ju sett alla dessa killar tävla vid ett flertal tillfällen och vet hur dom brukar se ut, dagsformen är i regel ett snäpp bättre eller lite sämre än tidigare.
    mao. så brukar inte skillnaden i form vara jättestor, men det händer att vissa förbättrar sig ganska markant och då är det bara att göra tummen upp och gratulera o imponeras! man vill ju gärna bli förvånad…
    …detta är bara tips och spekulationer av vad jag har lagrat i min reptil hjärna som har ett litet för stort minne för bodybuilding… :D

PS. snart är det dax, jag längtar!

Fredrik Carlsson ….99 kg
    Christer Norman …110
    Lennart Brant ……107
    Lasse Andersson …89
    Peter Nilsson ……..85
    Jari Salmenaho ….108
    Farzad Kazemi ……95
    Mats Ljung ……….80
    Jörgen Andersson ..89
    Mikael Gumse …….100
    Christofer Nober ….84

Hoppas på Norman då hans fysik och volym är tilltalande, men Farzad och Gumse lär vara på topp:

Mitt tips utan att ha se någon av dem senaste dagarnapå bild (förutom Gumse-USA):

1. Gumse
    2. Kazemi
    3. Christer Norman
    4. Fredrik Carlsson
    5, Lennart Brandt

/T

Lät bara lite konistigt i mina öron, är inte alls lika kunnig/insatt på området som du uppenbarligen är men om du anser Gumse i form placera sig först som 7a så borde det innebära att Sverige har otroligt otroligt många bodybuilders som kan prestera riktigt bra internationellt.

Hur gick det nu då?

Kazemi 1:a…resten då?

Norman 2a, Fredrik Carlsson 3a, Gumse 4a och Jari 5a

OK…tack tack, du råkar inte ha en bild på Norman dessutom? Eller var det batteriet :) ?

Då var min tidigare gissning inte så ”off”…:emo-thumb

rfb wrote:
    OK…tack tack, du råkar inte ha en bild på Norman dessutom? Eller var det batteriet :) ?

Då var min tidigare gissning inte så ”off”…:emo-thumb

Han tävlade på Classic idag så där finns bilder på honom. Ingen vidare kvalitet dock… satt rätt långt bak och har inte världens bästa kamera.

IATOAON wrote:
    Han tävlade på Classic idag så där finns bilder på honom. Ingen vidare kvalitet dock… satt rätt långt bak och har inte världens bästa kamera.

Vi tackar før dina bilder ændå :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.