Tippa topp-3 på Arnold Classic!

Home Forums Tävlingar och Events Tippa topp-3 på Arnold Classic!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 165 total)
  • Author

Fy f-n, vilken show! Detta var dagen då ”det var bättre förr” inte gäller längre. Det är så här bodybuilding ska vara, de tävlande höll överlag fantastiskt hög standard och topp tre uppvisade förutom massiv muskelmassa och hårdhet även estetik och harmoni.

Såg ej förbedömningen, enbart finalen. Jag hade Phil etta, Dexter tvåa och Kai trea men tycker att samtliga dessa herrar uppvisade kompletta fysiker med imponerande muskelmassa, proportioner och kvalitet. Branch var också mycket bra, i mitt tycke hade han mest muskelmassa och var dessutom hårdast av samtliga finalister. Dock så tappar han i separation, harmoni och flow mellan muskelgrupperna i jämförelse med topp tre.

Det som var extra kul med denna tävling var att samtliga i topp fyra var bättre än någonsin. T o m Dexter, som annars brukar se mer eller mindre likadan ut från år till år, såg ut att ha lagt på sig en hel del muskelmassa sedan förra årets AC. Jag slutar aldrig imponeras av hans förmåga att pricka formen, hans kontinuitet är outstanding. En välförtjänt vinnare.

Melvin vann priset som bäste posör. Större delen av poseringen var av klassiskt manér med snygga övergångar och bra timing och avslutades med Melvins publikfriande limbodans. Snyggt och underhållande men – enligt min åsikt – inte i närheten av Kai’s fenomenala uppvisning. Fy f-n vilken entré Kai gjorde, snacka om laddad atmosfär. Hans ögon lyste av ”killer instinct” och poserna sattes med sådan kraft och timing att jag fick gåshud. Fantastisk uppvisning som tyvärr avslutades i ett antiklimax när arrangören abrupt stängde av musiken. Tydligen hade Kai dragit över sina tre minuter och detta kostade honom förmodligen priset för bäste posör och medföljande 10 000 dollar. Synd för Kai.

Mycket underhållande tävlingsarrangemang, allt ifrån fysikerna på scen till mellansnack och pausunderhållning var av toppklass. Arnold gav många roliga repliker och verkade trivas med avbrottet från arbetet som guvernör. Alexi Brothers var en höjdare, fantastisk styrkeprestation. Avslutningen när den ene – liggande på golvet – lårcurlade (!) upp den andre stående på händer var en nagelbitare.

Tack Arnold och Jim Lorimer, jag ser fram emot nästa år…

Håller med ovanstående :)

Håller inte med… Kai Green tyckte jag såg grym ut! Hård, komplett, freakig, bra posör. Blev fan mörkrädd när han körde sitt fria, gick som en spindel eller nått på scen…hehe! 8)

Henrik Jansson wrote:
    Håller inte med… Kai Green tyckte jag såg grym ut! Hård, komplett, freakig, bra posör. Blev fan mörkrädd när han körde sitt fria, gick som en spindel eller nått på scen…hehe! 8)

Vad är det du inte håller med om? Jag skrev väl inget som talar mot det du säger. Kai var grymt bra, inget snack om saken.

Kampen om platserna inom topp tre var enligt min mening oerhört jämn, jag hade inte misstyckt oavsett utgång då alla tre var kompletta. Dock tycker jag att både Phil och Dexter uppvisar något snyggare linjer och harmoni i frontposerna än vad Kai gör, vilket fällde avgörandet för min del. Men Kai var riktigt bra och hans poseringsrutin var det bästa jag sett inom genren.

Konty wrote:
    Men Kai var riktigt bra och hans poseringsrutin var det bästa jag sett inom genren.

Ja, det var jäkligt synd att man inte fick se hela poseringen!

Konty wrote:
    Vad är det du inte håller med om? Jag skrev väl inget som talar mot det du säger. Kai var grymt bra, inget snack om saken.

Kampen om platserna inom topp tre var enligt min mening oerhört jämn, jag hade inte misstyckt oavsett utgång då alla tre var kompletta. Dock tycker jag att både Phil och Dexter uppvisar något snyggare linjer och harmoni i frontposerna än vad Kai gör, vilket fällde avgörandet för min del. Men Kai var riktigt bra och hans poseringsrutin var det bästa jag sett inom genren.

Haha, jag det e ju inte lätt att veta vad jag menade med det inlägget!! ;) Ibland e man lite trötter…hehe! Jo jag skulle ju givetvis skrivit att jag bara inte höll med om placeringarna och att jag tycker nog Kai skulle vart placerad högre alltså…

mvh

Shan Rays kommentar när Kai kom ut:
    ”Kai Greeene-
    Great Color! Ooooooooohhhhhhhhhhh! **^&^$%$%%$%#%@@%!!!!
    Dry, Separated, Bigger and definitely in the HUNT! Chrsitmas tree, Glutes, Thighs Separated!
    Interesting what they judges wil do with Kai.”

Dom där tecknen fick ingen annan som kommentar! :p

”THEY CUT OFF KAI GREEN FOR GOING OVER 3 MINUTES THEN BEN WEIDER COMES UP AND RAMBLES FOR 45 MINUTES

I LOVE IT!!!!”

Kommentar på MD-forum! :D

Att Shwan Ray hypar Kai Green är väl inte så konstigt, MD- sponsring du vet;)

Jonas Lundberg wrote:
    [img=http://www.flexonline.com/08contests/08arnold/greene/images/_MG_2018.jpg][img=http://www.flexonline.com/08contests/08arnold/djackson/images/_MG_1911.jpg]

Dåliga vader på Dex i jämförelse med Kai

Håller på att ladda hem finalen, men jävlar vilken tid det tar.
    Varför började jag inte innan alla Amerikaner hade vaknat? 👿
    Men det blir repris hela natten lång…

Jonas Lundberg wrote:
    Håller på att ladda hem finalen, men jävlar vilken tid det tar.
    Varför började jag inte innan alla Amerikaner hade vaknat? 👿
    Men det blir repris hela natten lång…

Nu är det bara sekunder kvar innan jag har filmen… :D

Lite expert utlåtande angående Kai efter förbedömningen:

”Shredded hamstrings, quads, glutes, triceps, pecs, delts, obliques… I could go on.

This man is the complete package. Dry, full, hard, I like him. The audience could have probably watched him go all night, he’s just that good. He even posed after his music ended, and no one cut him off for a while. The only word to describe him is ”magical”. We’ll see what happens tonight, but from my point of view. This guy kicks butt.”

”Striated glutes with deep hamstring and quad separation. Excellent bicep peak. Really fulfilled his promise, and came in fuller and harder with somewhere around 10 pounds of added lean mass on his frame.

Really huge lats that seem to insert into his waist. Shredded abs and serratus, which is obviously a sign of good conditioning. Harder from the back than the front, but still has his signature poses that get the crowd riled up. If Kai could control his waist a little more, he could blow the other guys out of the water in the side shots.”

Hittat på BB.com

Jonas Lundberg wrote:
    Shan Rays kommentar när Kai kom ut:
    ”Kai Greeene-
    Great Color! Ooooooooohhhhhhhhhhh! **^&^$%$%%$%#%@@%!!!!
    Dry, Separated, Bigger and definitely in the HUNT! Chrsitmas tree, Glutes, Thighs Separated!
    Interesting what they judges wil do with Kai.”

Dom där tecknen fick ingen annan som kommentar! :p

Nej han var ensam om att komma trea också.

Vi har ju 2 tävlingar i austalien och new zeeland som dexter är anmäld till! kan tänka mig att både phil o kai vill ge han en re match! borde väll gå att anmäla sig fortfande?

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.