Home › Forums › Tävlingar och Events › Top 10 MrOlympia!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2005 at 14:48 #1061499Anonym anvandareMember
Jo, men se till helheten istället för dom små detaljerna.
16 oktober, 2005 at 20:37 #1061500Anonym anvandareMemberHåkan N wrote:Cutler var i otrolig form! Synd att han har så ”bred” midja. Ser inte riktigt bra ut framifrån, i t.ex. front lat spread, blir lite fyrkantig.Exakt vad jag tycker också Plus att jag tycker att Ronnies baksida fortfarande äger Jay’s alla dagar i veckan…
Jag hävdar fortfarande (mot bättre vetande måhända) att Ronnie vann rättvist:emo-thumb
16 oktober, 2005 at 23:18 #1061501Anonym anvandareMemberRonnies ben ser ju grymt imponerade ut framifrån, det lårsvepet är ju inte att leka med. Men så fort han vänder sidan till så borde dommarna uppmärksamma hur han står för han döljer ju sin dåliga baksida. Hans vader ser ju dessutom mysko ut. Det kan ju vara så att domarna tar det säkra före det osäker och dömer efter hur stor han ser ut framfirån och bakifrån vad gäller ben just på grund av hans enorma lårsvep.
Vad gäller midja: Har ingen koll alls på reglerna men bredden på midjan är väl inget de kan göra något åt, det är väl den där gravida looken som man vill bort från. Isåfall tycker jag Jays midja är ok även om han är bred.
17 oktober, 2005 at 05:02 #1061502Anonym anvandareMembergosh wrote:Vad gäller midja: Har ingen koll alls på reglerna men bredden på midjan är väl inget de kan göra något åt, det är väl den där gravida looken som man vill bort från. Isåfall tycker jag Jays midja är ok även om han är bred.Visserligen inte, men det är väl som att ha höga latsfästen – genetiskt betingat och omöjligt att göra något åt, men fortfarande icke önskvärt inom bodybuilding?
17 oktober, 2005 at 07:50 #1061503Anonym anvandareMembergosh wrote:Vad g17 oktober, 2005 at 13:29 #1061504Anonym anvandareMemberTor Lundsten wrote:Nej du Nina, dessa herrar har ingen ”streamlined waist”, och det har naturligtvis att g17 oktober, 2005 at 18:27 #1061505Anonym anvandareMembergosh wrote:Ronnies ben ser ju grymt imponerade ut framifr17 oktober, 2005 at 18:47 #1061506Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Exsqueeze me… Men skulle herr Kålis ha dålig baksida?Inte om man jämför med mig
Menade mer att han inte är riktigt symetrisk där, samt att han drar så stor fördel (för stor enligt mig) på hans svep. Jag hör ju till dem som inte tycker att lineupen skall få så stort avgörande. Det är inte hur stor man ser ut ”avslappnad” som skall avgöra enligt mig utan muskulär utveckling och då en jämn sådan.
Givetvis kan det vara så att kåldolmen vinner ändå för han är ju inte direkt liten. Men jämför man hans ben och de andras ben framifrån så är det ju klasskillnad vad gäller lårens svep, men så stor skillnad är det inte (enligt mig) om man förstår hur muskler ser ut.Personligen så anser jag att en av de svåraste saker med byggning är just att bygga alla muskler lika mycket. Det är mycket enklare att bygga några favoritmuskler till jättar, medan andra glöms bort.
17 oktober, 2005 at 19:18 #1061507Anonym anvandareMembergosh wrote:Inte om man jämför med migMenade mer att han inte är riktigt symetrisk där, samt att han drar så stor fördel (för stor enligt mig) på hans svep. Jag hör ju till dem som inte tycker att lineupen skall få så stort avgörande. Det är inte hur stor man ser ut ”avslappnad” som skall avgöra enligt mig utan muskulär utveckling och då en jämn sådan.
Givetvis kan det vara så att kåldolmen vinner ändå för han är ju inte direkt liten. Men jämför man hans ben och de andras ben framifrån så är det ju klasskillnad vad gäller lårens svep, men så stor skillnad är det inte (enligt mig) om man förstår hur muskler ser ut.Personligen så anser jag att en av de svåraste saker med byggning är just att bygga alla muskler lika mycket. Det är mycket enklare att bygga några favoritmuskler till jättar, medan andra glöms bort.
Tur…trodde ett tag att det var Sura-Pelle som hade loggat in…
Min uppfattning är att Coleman faktsikt sätter sina poser långt ifrån optimalt (trots att han är Mr O x . I sidechest är han alldeles för rättuppstående, vilket gör att han inte riktigt får fram sina hams. Jämför med t ex Dexter, som jag tycker har branschens bästa sidechest. Ronnie gör enligt mig samma ”groda” även i triceps-posen från sidan.
I dubbel biceps framifrån så blir han på nåt märkligt sätt alldeles för statisk. Det känns som om han bara lyfter händerna ovanför huvudet. Han borde istället försöka att tilta höfterna något, för att göra den lite mer dynamisk och uttrycksfull. Återigen, jämför med Dexter.
Ronnies enda riktigt vassa pose är enligt mig latspread. Där krossar han allt, både fram- och bakifrån.
Observera att dessa kommentarer handlar om hans presentation. Inte hans fysik.
mvh
Alex
4 november, 2005 at 11:20 #1061508Anonym anvandareMemberNog är det konstigt att år efter år kan den där coleman vinna ? Domarna säger att utstående magar ska dömas bort och han går och vinner ?????!
Sen är det ju klart han kan förlora ronder i challenge round, när det bara är en bonustävling oh inte direkt avgörande för vem som vinner hela skiten
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.