Vad duktiga ni var!

Home Forums Tävlingar och Events Vad duktiga ni var!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Där ser man. Efter ett turbulent år där många sagt: ”Det går aldrig!”, ”Idiotisk regel – nu måste man alltså kunna dansa!” ”Ska inte den bästa byggaren få vinna längre?” och liknande verkar det börja sätta sig med den nya bedömningen av fria poseringen i bodybuilding.

Trots att det var en nybörjartävling och trots att många fortfarande har vissa problem med de obligatoriska poserna tycker jag att de allra flesta hade godkända, bra eller till och med mycket bra fria poseringsprogram. Nästan alla hade tänkt till, tränat och de gjorde sitt bästa.

Det var kanske inte så svårt egentligen?
    Det gjorde inte ont?
    Det kanske rent av var kul?

Ni som kör även på Lucia lär upptäcka att det blir ännu enklare/roligare/mer synkat som en följd av mer rutin.

DEt var SÅÅÅÅÅÅ jätte kul……

Tini

När kommer protokollen?

Tini

tini wrote:
    När kommer protokollen?

Tini

Om jag hinner dubbelkolla allt blir det idag. I annat fall imorgon. Det är ett par timmars jobb att göra det, speciellt efter visst tekniskt strul.

Janpeter Sangborn wrote:
    speciellt efter visst tekniskt strul.

Erkänn, du glömde att dubbel-klicka på filen? ;)

Jay wrote:
    Erkänn, du glömde att dubbel-klicka på filen? ;)

Could have been me:D , men jag har inte kommit så långt ens. Nu är det stämma av domarnas siffror med det som står i protokollen, kolla sammanräkningar, delade placeringar och annat smått och gott. Den som gnäller över att det tar lång tid att få resultat skulle testa själv en gång. Många nuffror är det. Att vi fick ut resultaten löpande på SM AF redan efter ett par minuter säger väldigt mycket om kapaciteten på den som ordnade det då.

Fast uppenbarligen är det ju så att det numera inte längre behöver vara den byggare med bäst fysik som vinner. Blev uppriktigt sagt förvånad över resultatet i –80, där hade tvåan i princip samtliga domarettor vad gällde fysiken men kom ändå bara tvåa pga av bedömningen av fria poseringen. Vinnaren däremot hade ingen domare satt som etta men tar ändå hem segern därför att han hade bättre poäng i det fria. Vad är det egentligen som skall bedömas i den fria poseringen? Jag trodde att det fria var till för att kunna göra en bättre bedömning av de obligatoriska poserna, sen är det naturligtvis alltid roligt med en bra show! Men kan det vara så att reglerna behöver förklaras ytterligare inte bara för mig?

Little Jo wrote:
    Fast uppenbarligen är det ju så att det numera inte längre behöver vara den byggare med bäst fysik som vinner. Blev uppriktigt sagt förvånad över resultatet i –80, där hade tvåan i princip samtliga domarettor vad gällde fysiken men kom ändå bara tvåa pga av bedömningen av fria poseringen. Vinnaren däremot hade ingen domare satt som etta men tar ändå hem segern därför att han hade bättre poäng i det fria. Vad är det egentligen som skall bedömas i den fria poseringen? Jag trodde att det fria var till för att kunna göra en bättre bedömning av de obligatoriska poserna, sen är det naturligtvis alltid roligt med en bra show! Men kan det vara så att reglerna behöver förklaras ytterligare inte bara för mig?

Reglerna är rätt så tydliga och den med bäst fysik, som dessutom förmår presentera den ska vinna. Det fall du nämner är uppe till diskussion och utvärdering. Åtgärder kommer att vidtas.

Janpeter Sangborn wrote:
    Reglerna är rätt så tydliga och den med bäst fysik, som dessutom förmår presentera den ska vinna. Det fall du nämner är uppe till diskussion och utvärdering. Åtgärder kommer att vidtas.

Var inne å tittade i domar protokolen och är nog lite dum i huvudet men vet faktiskt inte vilken rond som bedömer vad men logiskt borde R3 vara fria programet men vet inte säkert för kan inte hitta info någonstans ????:o
    Så snälla JP ge mig en förklaring vad R1 är= o R2 är= o R3 är =:up: :pop:

mickebodyb wrote:
    Var inne å tittade i domar protokolen och är nog lite dum i huvudet men vet faktiskt inte vilken rond som bedömer vad men logiskt borde R3 vara fria programet men vet inte säkert för kan inte hitta info någonstans ????:o
    Så snälla JP ge mig en förklaring vad R1 är= o R2 är= o R3 är =:up: :pop:

R1 förbedömning, R2 Fria, R3 obligatoriska

Janpeter Sangborn wrote:
    Där ser man. Efter ett turbulent år där många sagt: ”Det går aldrig!”, ”Idiotisk regel – nu måste man alltså kunna dansa!” ”Ska inte den bästa byggaren få vinna längre?” och liknande verkar det börja sätta sig med den nya bedömningen av fria poseringen i bodybuilding.

Trots att det var en nybörjartävling och trots att många fortfarande har vissa problem med de obligatoriska poserna tycker jag att de allra flesta hade godkända, bra eller till och med mycket bra fria poseringsprogram. Nästan alla hade tänkt till, tränat och de gjorde sitt bästa.

Det var kanske inte så svårt egentligen?
    Det gjorde inte ont?
    Det kanske rent av var kul?

Ni som kör även på Lucia lär upptäcka att det blir ännu enklare/roligare/mer synkat som en följd av mer rutin.

fan jag missade DC, men lucia missar jag inte :) det bli kul att sitta där som ´publik o titta på när andra posar som aldrig för :emo-thumb.

MVH/stan

Little Jo wrote:
    Fast uppenbarligen är det ju så att det numera inte längre behöver vara den byggare med bäst fysik som vinner. Blev uppriktigt sagt förvånad över resultatet i -80, där hade tvåan i princip samtliga domarettor vad gällde fysiken men kom ändå bara tvåa pga av bedömningen av fria poseringen. Vinnaren däremot hade ingen domare satt som etta men tar ändå hem segern därför att han hade bättre poäng i det fria. Vad är det egentligen som skall bedömas i den fria poseringen? Jag trodde att det fria var till för att kunna göra en bättre bedömning av de obligatoriska poserna, sen är det naturligtvis alltid roligt med en bra show! Men kan det vara så att reglerna behöver förklaras ytterligare inte bara för mig?

Håller med Little Jo här. Tittar man på bilderna, för att inte säga poängen på fysiken, är det ju uppenbart att han som ”vann” inte var bäst. Vill jag se en dansuppvisning kan jag kolla på Floorfiller på teve eller nåt. För att vinna borde det väl krävas att man i alla fall gör minst 3 ”obligatoriska poser” i sitt fria. Men, men…

-Rexmemento

rexmemento wrote:
    Håller med Little Jo här. Tittar man på bilderna, för att inte säga poängen på fysiken, är det ju uppenbart att han som ”vann” inte var bäst. Vill jag se en dansuppvisning kan jag kolla på Floorfiller på teve eller nåt. För att vinna borde det väl krävas att man i alla fall gör minst 3 ”obligatoriska poser” Men, men…

-Rexmemento

Nu ska vi väl ändå inte förväxla päron med betongblandare? Även om resultaten kanske inte var tillfredsställande fanns det ingen i -80 som så vitt jag vet körde någonting som ens avlägset liknar en dansuppvisning. Du var uppenbart inte där, så ”Floorfillerkommentaren” sköt långt bredvid målet.

Men ska inte de obligatoriska poserna ingå i ett bra fritt program? han som vann hade endast två obligatoriska med i sitt program! sidechest o dubbelbiccebakifrån.. 2:an hade alla 7… suck

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.