Vad vägde ni in på SM

Home Forums Tävlingar och Events Vad vägde ni in på SM

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Karl Alfred wrote:
    Har funderingar på veteran SM nästa år och kanske leka lite i -85 kg men någon topp bland de tre bästa blir det inte där men kanske bland gubbarna +50 år om de håller samma form som i år…:pop:

Det är bara att köra på, det är klart att du kan komma topp tre.
    Jag håller tummarna :up: .

När det ändå snackas invägningsvikter så blir man ju nyfiken på lite mer fakta/info… :)

Hur mycke vägde ni på tävlingsdagen, me andra ord hur mycke gick ni upp under fyllningen?

Ni som gjorde kalipermätning strax innan invägning, vad hade ni för resultat (i mm)?

Skogshuggarn wrote:
    När det ändå snackas invägningsvikter så blir man ju nyfiken på lite mer fakta/info… :)

Hur mycke vägde ni på tävlingsdagen, me andra ord hur mycke gick ni upp under fyllningen?

Ni som gjorde kalipermätning strax innan invägning, vad hade ni för resultat (i mm)?

Jag gick inte upp något alls under min laddning, hade iof laddad i 1 1/2 dag när invägningen var, men från tömningen var klar gick jag konstant ner i vikt under min laddning. :up:

Kommer inte ihåg det exakta millimtermåttet nu. Men det låg på strax över 20mm sammanlagt på 9 mätpunkter.

mr_beginner wrote:
    hej Mats

jag vill bara säga att du har en grym fysik och ger mej inspiration:emo-thumb

själv är jag 33 år vaknat ur mitt ide, jag har ändrat min livstil gått ner 25 kg ska börja med styrka trots 2 stora axlar operationer och 10 luxationer. Skam den som ger sig:p

Lycka till på dina tävlingar framöver…

Alltid kul om jag kan inspirera andra, inte helt fel. :) Som du skriver, skam den som ger sig. Skador försämrar förutsättningarna, men det är bara att träna runt dem och hitta övningar som fungerar för dig och dina skador. Har själv ett knä som hindrar min benträning, men inte ger jag upp för det. 8)

Lycka till med träningen.

Mats E. wrote:
    Jag gick inte upp något alls under min laddning, hade iof laddad i 1 1/2 dag när invägningen var, men från tömningen var klar gick jag konstant ner i vikt under min laddning. :up:

Kommer inte ihåg det exakta millimtermåttet nu. Men det låg på strax över 20mm sammanlagt på 9 mätpunkter.

Tack :up:
    Kan ju va bra att veta ungefär vad man bör ner i (iaf på SM-nivå)

Skogshuggarn wrote:
    Tack :up:
    Kan ju va bra att veta ungefär vad man bör ner i (iaf på SM-nivå)

Sen är ju även millimetermåtten väldigt individuellt.. Vissa ser hårda ut på mycket högre värden än vad jag hade nu under SM.. Medans jag egentligen borde ner mot 10-15mm totalt för att se riktigt bra ut. Men det får jag ta om några år. :)

Ska du upp på scen snart igen?

Mats E. wrote:
    Sen är ju även millimetermåtten väldigt individuellt.. Vissa ser hårda ut på mycket högre värden än vad jag hade nu under SM.. Medans jag egentligen borde ner mot 10-15mm totalt för att se riktigt bra ut. Men det får jag ta om några år. :)

Ska du upp på scen snart igen?

Visst är dom väldigt individuella… men de kan ändå va kul o veta i vilka trakter man bör landa…

Tänkte prova på CBB på FF nu. Men jag har just nu på tok för mycke kvar o jobba bort…:( men de löser sej nog :) Kommer iaf bli tvungen o va snustorr och utsvält på invägningen, finns ingen chans att klara viktkravet annars (inte som det verkar just nu iaf)
    Nu är ju FF en nybörjartävling, så jag tar de för va det är… man lär av misstagen :|
    Det är iaf skoj o ha nått att kämpa mot.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.