Varför var inte du på MTGP?

Home Forums Tävlingar och Events Varför var inte du på MTGP?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 155 total)
  • Author

Varför var inte du i Västerås och tittade på MTGP?

Brukar du gå på tävlingarna som arrangeras i landet?

Om inte, varför?
    Vad skulle krävas för att du skulle bli intresserad av att gå på tävling?

Om du gör det, vilka tävlingar och varför besöker du dom?

Kom med era tankar och idéer.

Ah, nu ska vi ta reda på hur det ligger till:p

Jag jobbade så att min kära chef skulle kunna åka upp…

Jag tror kanske att ”folk” tycker att biljettpriserna är för dyra för att se något man kanske inte brinner för. Ska man se förbedömningar och final så blir det väl runt 500kr eller hur?

Jag hade gått om tävlingen hållits i någon av storstäderna(Stockholm eller Göteborg) Västerås känns lite off. Statistiken ger mig väl rätt där? De tävlingar som hållits i Stockholm och Göteborg har ju varit välbesökta…

Abercrombie wrote:
    Jag hade gått om tävlingen hållits i någon av storstäderna(Stockholm eller Göteborg) Västerås känns lite off. Statistiken ger mig väl rätt där? De tävlingar som hållits i Stockholm och Göteborg har ju varit välbesökta…

+1

Silvia wrote:

Jag tror kanske att ”folk” tycker att biljettpriserna är för dyra för att se något man kanske inte brinner för. Ska man se förbedömningar och final så blir det väl runt 500kr eller hur?

500 kr för två dagars tävlingar, både förbedömning och finaler båda dagarna är inte dyrt.

Silvia wrote:

Endagsbiljetten kostade mellan 300-400 beroende på plats, weekendbiljetten kostade 500 kr, rätt ok, eller?:)

Måste ju fasiken finnas hyfsade lokaler som inte är allt för dyra i Stockholm eller åtminstone i närheten. Typ Kista eller nåt?

Jorgen wrote:
    500 kr för två dagars tävlingar, både förbedömning och finaler båda dagarna är inte dyrt.

I jämförelse med många andra evenemang är det väldigt billigt; särskilt med tanke på hur många timmars underhållning man får (om man inte sitter backstage hela helgen som vissa av oss:().

Abercrombie wrote:

Så en sämre lokal i en storstad är mer lockande än en bättre i en mindre stad (det kostar ca det dubbla att få en liknande lokal i Sthlm eller Gbg)?

Tävlingen ligger inte i fokus för dig?

jag tror att ff drar folk för att det ligger mitt i centrala gbg samt bara kostar 80 spänn för att se många tävlingar. det lockar nog!

Marcell Kezdy wrote:
    Måste ju fasiken finnas hyfsade lokaler som inte är allt för dyra i Stockholm eller åtminstone i närheten. Typ Kista eller nåt?

Vi har inte hittat någon än. Tyvärr.

Det funkar inte ekonomiskt om det inte finns scen på plats. Det kostar ca 100 000:- att få en scen byggd med hyra och allt vad det innebär.

Jorgen wrote:
    Så en sämre lokal i en storstad är mer lockande än en bättre i en mindre stad (det kostar ca det dubbla att få en liknande lokal i Sthlm eller Gbg)?

Tävlingen ligger inte i fokus för dig?

Definitivt.. Jag har svårt att se att ekvationen fler besökare till följd av mer lätttillgänglig stad(fler biljetter sålda) – dyrare lokal, skulle ge ett underskott..
    Nästan alla besökare i Västerås har ju betalt resa dit + boende. Det skulle säkert motivera många att betala ett högre biljettpris i Stockholm eller Göteborg.

Brukar inte gymnasiet skolorna ha en stor lokal med scen ?

Jorgen wrote:
    Vi har inte hittat någon än. Tyvärr.

Det funkar inte ekonomiskt om det inte finns scen. Det kostar ca 100 000:- att få en scen byggd me hyra och allt vad det innebär.

Svårt att slå den lokalen ni har på Aeros i västerås…kanonbra ställe:up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 155 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.