Home › Forums › Tävlingar och Events › Varför var inte du på MTGP?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 april, 2007 at 21:49 #86042Anonym anvandareMember8 april, 2007 at 21:49 #896208Anonym anvandareMember
Varför var inte du i Västerås och tittade på MTGP?
Brukar du gå på tävlingarna som arrangeras i landet?
Om inte, varför?
Vad skulle krävas för att du skulle bli intresserad av att gå på tävling?Om du gör det, vilka tävlingar och varför besöker du dom?
Kom med era tankar och idéer.
8 april, 2007 at 21:54 #896209Anonym anvandareMemberAh, nu ska vi ta reda på hur det ligger till:p
Jag jobbade så att min kära chef skulle kunna åka upp…
Jag tror kanske att ”folk” tycker att biljettpriserna är för dyra för att se något man kanske inte brinner för. Ska man se förbedömningar och final så blir det väl runt 500kr eller hur?
8 april, 2007 at 21:57 #896210Anonym anvandareMemberJag hade gått om tävlingen hållits i någon av storstäderna(Stockholm eller Göteborg) Västerås känns lite off. Statistiken ger mig väl rätt där? De tävlingar som hållits i Stockholm och Göteborg har ju varit välbesökta…
8 april, 2007 at 21:58 #896211Anonym anvandareMemberAbercrombie wrote:Jag hade gått om tävlingen hållits i någon av storstäderna(Stockholm eller Göteborg) Västerås känns lite off. Statistiken ger mig väl rätt där? De tävlingar som hållits i Stockholm och Göteborg har ju varit välbesökta…+1
8 april, 2007 at 21:59 #896212Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Ah, nu ska vi ta reda på hur det ligger till:pJag jobbade så att min kära chef skulle kunna åka upp…
Jag tror kanske att ”folk” tycker att biljettpriserna är för dyra för att se något man kanske inte brinner för. Ska man se förbedömningar och final så blir det väl runt 500kr eller hur?
500 kr för två dagars tävlingar, både förbedömning och finaler båda dagarna är inte dyrt.
8 april, 2007 at 21:59 #896213Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Ah, nu ska vi ta reda på hur det ligger till:pJag jobbade så att min kära chef skulle kunna åka upp…
Endagsbiljetten kostade mellan 300-400 beroende på plats, weekendbiljetten kostade 500 kr, rätt ok, eller?
8 april, 2007 at 22:00 #896214Anonym anvandareMemberMåste ju fasiken finnas hyfsade lokaler som inte är allt för dyra i Stockholm eller åtminstone i närheten. Typ Kista eller nåt?
8 april, 2007 at 22:01 #896215Anonym anvandareMemberJorgen wrote:500 kr för två dagars tävlingar, både förbedömning och finaler båda dagarna är inte dyrt.I jämförelse med många andra evenemang är det väldigt billigt; särskilt med tanke på hur många timmars underhållning man får (om man inte sitter backstage hela helgen som vissa av oss:().
8 april, 2007 at 22:01 #896216Anonym anvandareMemberAbercrombie wrote:Jag hade gått om tävlingen hållits i någon av storstäderna(Stockholm eller Göteborg) Västerås känns lite off. Statistiken ger mig väl rätt där? De tävlingar som hållits i Stockholm och Göteborg har ju varit välbesökta…Så en sämre lokal i en storstad är mer lockande än en bättre i en mindre stad (det kostar ca det dubbla att få en liknande lokal i Sthlm eller Gbg)?
Tävlingen ligger inte i fokus för dig?
8 april, 2007 at 22:04 #896217Anonym anvandareMemberjag tror att ff drar folk för att det ligger mitt i centrala gbg samt bara kostar 80 spänn för att se många tävlingar. det lockar nog!
8 april, 2007 at 22:05 #896218Anonym anvandareMemberMarcell Kezdy wrote:Måste ju fasiken finnas hyfsade lokaler som inte är allt för dyra i Stockholm eller åtminstone i närheten. Typ Kista eller nåt?Vi har inte hittat någon än. Tyvärr.
Det funkar inte ekonomiskt om det inte finns scen på plats. Det kostar ca 100 000:- att få en scen byggd med hyra och allt vad det innebär.
8 april, 2007 at 22:06 #896219Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Så en sämre lokal i en storstad är mer lockande än en bättre i en mindre stad (det kostar ca det dubbla att få en liknande lokal i Sthlm eller Gbg)?Tävlingen ligger inte i fokus för dig?
Definitivt.. Jag har svårt att se att ekvationen fler besökare till följd av mer lätttillgänglig stad(fler biljetter sålda) – dyrare lokal, skulle ge ett underskott..
Nästan alla besökare i Västerås har ju betalt resa dit + boende. Det skulle säkert motivera många att betala ett högre biljettpris i Stockholm eller Göteborg.8 april, 2007 at 22:07 #896220Anonym anvandareMemberBrukar inte gymnasiet skolorna ha en stor lokal med scen ?
8 april, 2007 at 22:07 #896221Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Vi har inte hittat någon än. Tyvärr.Det funkar inte ekonomiskt om det inte finns scen. Det kostar ca 100 000:- att få en scen byggd me hyra och allt vad det innebär.
Svårt att slå den lokalen ni har på Aeros i västerås…kanonbra ställe:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.