Home › Forums › Tävlingar och Events › Varför var inte du på MTGP?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2007 at 13:51 #896357Anonym anvandareMember
Angående ”kundvård” gentemot de tävlande:
Jag köper vissa delar av det Gosh säger.
Jag anser att det är en viktigt del och är också till stor del ansvarig för att denna ”support” alls finns. Förr bestod feedback i att man som tävlande i bästa fall kunde haffa en domare på plats eller om man hade sån tur/otur att man tränade på samma gym som en domare så kunde man kanske störa i knäböjen veckan efter tävlingen.
Min egen personliga kundvård gentemot de tävlande består främst i att jag besvarar de i dagligt genomsnitt fem-sex mail/pm/telefonsamtal som berör regelfrågor, poseringstips eller liknande. Inför tävling stiger trycket till mellan 10 och 20 per dag sista månaden, ungefär. Jag gör mitt yttersta för att ge svar inom 24 timmar.
Efter tävling bidrar jag med det jag kan, men eftersom jag ofta är huvuddomare är det bättre att jag förmedlar vidare till de som detaljgranskat de tävlande. De allra flesta får svar inom ett par dagar. Jag vet att flera tävlande varit väldigt tacksamma för den feedback de fått av våra domare.
Nånstans där tar min ideela tid slut. Måste jag prioritera, vilket jag oftast måste, hamnar det inte högst på listan att skriva ihop utlåtanden till 10-20 tävlande som inte ens orkat be om det. Ber de om det är det en helt annan kanelbulle.
Att säga att de tävlande inte törs kontakta domarna eller liknande anser jag är att förringa dem. Klart de gör! Vi pratar om vuxna, kompetenta personer som genomfört en tävlingssatsning, för jösse namn! Däremot är det nog si och så med orken att göra det eller förståelsen av den betydelse det kan ha att få rätt information hos vissa. Om jag kunde räkna så långt skulle jag kunne ge hyfsat stora siffror på alla de som jag gett feedback, men som ändå kommer till tävling och gör en massa missar för att de valt att lyssna på Miss Fitness hellre än en trist domare.
Vi kanske måste gå tillsammans på den slingriga väg vi har att gå, och inte pressa och pressa och pressa exempelvis domarna så att de helt enkelt tröttnar för att de får ytterligare arbetsuppgifter. Hittills har de faktiskt tagit sig an att ge kritik utan att klaga eller gå i strejk. Jag vet inte hur mycket mer jag törs lägga på dem. Deras viktigaste uppgift borde väl ändå vara att ge så korrekta domslut som det bara är möjligt.
Sen är det där med feedback och kritik också ett tveeggat vapen. Egentligen är det ju så att man för att kunna ge kritik och feedback måste kunna ta hand om följdverkningarna. Att ge kritik i några korta meningar, skriftligt eller verbalt, utan att ha kompetens och tid att ”sopa upp skärvorna” om någon inte kan hantera kritiken är ett vågspel. Vi dansar alltså på lite slak lina emellanåt, men vi gör det med viss inlevelse, glädje och helt utan betalning.
10 april, 2007 at 13:53 #896358Anonym anvandareMemberJag fick en lite tanke här, det kanske blir lite dyrt me.
ifall man skickade ut t-shirt till de tävlande med tryck på ryggen som t.ex
MTGP
datum
vart
och vad det handlar omså kan de tävlande ha dessa på gymmet, osv
vara bara en liten tanke:emo-thumb
såg även när jag var på gymmet för en vecka sen, små flygblad angåene någon tävling i norge, det kanske hade vart något för att satsa på inför MTGP lägga en bunt flygblad vid disken eller dylikt ?
PS – skicka lite flygblad till mig så kan jag gå runt å smyga in sånna på gym, spårvagnar, bussar, dela ut de på torg osv :emo-thumb
10 april, 2007 at 20:27 #896359Anonym anvandareMembersebbeboy wrote:Jag fick en lite tanke här, det kanske blir lite dyrt me.ifall man skickade ut t-shirt till de tävlande med tryck på ryggen som t.ex
MTGP
datum
vart
och vad det handlar omså kan de tävlande ha dessa på gymmet, osv
vara bara en liten tanke:emo-thumb
såg även när jag var på gymmet för en vecka sen, små flygblad angåene någon tävling i norge, det kanske hade vart något för att satsa på inför MTGP lägga en bunt flygblad vid disken eller dylikt ?
PS – skicka lite flygblad till mig så kan jag gå runt å smyga in sånna på gym, spårvagnar, bussar, dela ut de på torg osv :emo-thumb
Body Oslo GP hade sådana tröjor. Jag tror de har förekommit på vissa andra arangemang också sporadiskt.
13 april, 2007 at 08:44 #896360Anonym anvandareMemberPersonligen tycker jag att MTGP var en otroligt bra tävling. Det fanns riktigt bra tävlande i de flesta klasser, många klasser tyckte jag höll en otroligt hög nivå. Sen GP tävling dag två var verkligen en höjdare. BB killarna var verkligen duktiga och hade väldigt bra friaprogram. Satt verkligen och njöt. Jag är tämligen säker på att folk som var med i år kommer att komma tillbaka och förhoppningsvis ta med sig fler till nästa år.
Dock tycker jag att man skulle kunna göra mer reklam för tävling. För folk som inte är så insatta är det svårt att veta hur bra de som tävlar är. Sen vet man ju oftast väldigt sent vilka som kommer att tävla vilket gör att man kanske tvekar in i det längsta med att köpa biljett. Något jag tycker vore bra var om SKKF skulle kunna ha bilder på de som ska tävla på sin hemsida. t.ex så att man kan trycka på namnen på de anmälda och få se tidigare tävlingsbilder. Tror att det skulle kunna öka suget att åka och se folk live.
När det gäller priset så tror jag absolut att kostnaden är ett stort problem. Och där är ju inte biljett priset det största, utan mer övernattning och resor. Detta är dock inget man kan göra så mycket åt, utan det gäller helt enkelt att få folk att verkligen tycka att tävlingen är värd kostnaden och jag tycker att t.ex. den här MTGP tävling absolut var det.
13 april, 2007 at 15:27 #896361Anonym anvandareMemberjag var i finland och söp upp mig
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.