Home › Forums › Tävlingar och Events › Varför var inte du på MTGP?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 april, 2007 at 22:07 #896222Anonym anvandareMember
Ibland tenderar en del storstadsmänniskor att vara lite väl bekväma.
8 april, 2007 at 22:08 #896223Anonym anvandareMemberOk, nä 500kr för 2 dgr är inte dyrt! Och vet inte om Västerås är ”off”, vi som är intresserade kör ju från Malmö till Västerås…
Nja, jag tror att det här med BB och fitness är så pass extremt så det lockar inte ”vanligt folk”. Jobbar sedan januari i hälsokost och ”vanligt folk” fnissar och skämtar om våra proteinburkar, frågar om det finns någon tablett som man blir smal av och säger sig inte ha tid att träna. Det är verkligen ”vi och de”, 2 skilda världar…
8 april, 2007 at 22:11 #896224Anonym anvandareMemberhar varit på SM två gånger där, riktigt kul, men drog ej på detta arrangemang för att jag har varit tvungen att studera. Men jag hoppas det var grymt. peace
8 april, 2007 at 22:11 #896225Anonym anvandareMemberAbercrombie wrote:Definitivt.. Jag har svårt att se att ekvationen fler besökare till följd av mer lätttillgänglig stad(fler biljetter sålda) – dyrare lokal, skulle ge ett underskott..
Nästan alla besökare i Västerås har ju betalt resa dit + boende. Det skulle säkert motivera många att betala ett högre biljettpris i Stockholm eller Göteborg.För att gå jämt ut med ett byte av stad så måste vi sälja biljetter för runt 90 000:- mer än nu (om vi räknar med en lokal med samma standard).
Västerås är inte direkt mitt ute i vildmarken, det går att både köra och åka tåg dit. 10 mil från Stockholm, vilket inte kan räknas som långt.
8 april, 2007 at 22:13 #896226Anonym anvandareMemberDubblas kostnaderna, vilket är ett ganska rimligt scenario vid flytt till exempelvis Stockholm, händer följande vid oförändrat pris:
Istället för cirka 400 betalande för att gå break-even måste vi ha 800. Tror vi att det finns ytterligare 400 entusiaster?
Vi ska ju inte glömma att för de allra flesta kvarstår kostnaden för resa och övernattning (mycket troligt till ett högre pris) även vid en flytt till Stockholm. De enda som definitivt tjänar på den affären är ju just de som bor i Stockholmsområdet. De har ungefär en timme med en bra bil i dagsläget. Tyvärr är det ett faktum att det ofta är ett för långt avstånd för de som är vana att allt händer inom tullarna. Vi lantisar som får åka en timme enkel resa för att handla ser kanske inte hindret som lika stort.
8 april, 2007 at 22:13 #896227Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Ok, nä 500kr för 2 dgr är inte dyrt! Och vet inte om Västerås är ”off”, vi som är intresserade kör ju från Malmö till Västerås…Nja, jag tror att det här med BB och fitness är så pass extremt så det lockar inte ”vanligt folk”. Jobbar sedan januari i hälsokost och ”vanligt folk” fnissar och skämtar om våra proteinburkar, frågar om det finns någon tablett som man blir smal av och säger sig inte ha tid att träna. Det är verkligen ”vi och de”, 2 skilda världar…
Det var faktiskt ganska mycket ”vanligt” folk där denna helgen. Och alla verkade väldigt nöjda.
Men hur skall vi locka dit det ”vanliga” folket då? Det är inte så att vi är farliga.
8 april, 2007 at 22:13 #896228Anonym anvandareMemberTror ändå att det är en kostnadsfråga om man jämför med FF som kostar 100kr för en dag, vilket är helt ok för ”folk” med måttligt intresse..
8 april, 2007 at 22:15 #896229Anonym anvandareMemberÅ andra sidan finns det mycket ”vanligt folk” som läser Body tex, dem borde man kunna få dit. Mer reklam i tidningen kanske?
8 april, 2007 at 22:18 #896230Anonym anvandareMemberJorgen wrote:För att gå jämt ut med ett byte av stad så måste vi sälja biljetter för runt 90 000:- mer än nu (om vi räknar med en lokal med samma standard).Västerås är inte direkt mitt ute i vildmarken, det går att både köra och åka tåg dit. 10 mil från Stockholm, vilket inte kan räknas som långt.
Jag förstår att det är väldigt svårlöst med bra lokaler till ett rimligt pris i Stockholm och Göteborg.
Men jag tror också att många som är intressrade av sporten tycker att det är dyrt och krångligt att ordna med resa och boende i t. ex Västerås. Så om ni funderar på varför det var dålig uppslutning, så tror jag att ni har svaret(eller iaf. en del av det) där.. Se det som konstruktiv kritik.8 april, 2007 at 22:23 #896231Anonym anvandareMemberUndrar hur många som skulle komma på typ Luciapokalen om den gick av stapeln på exempelvis Julafton? :up:
Glad påsk på er alla!
8 april, 2007 at 22:24 #896232Anonym anvandareMemberi vintras pratade jag med en kvinna som funderade på att anordna en hälso-mässa. vi pratade fitness och hon kom med frågan: ”varför ordnar man inte tävlingarn i samband med t ex en hälsomässa?”
kanske är det en tanke för att dra mer folk?
allt-för-hälsan- mässan är väl en mässa som återkommer ett par ggr om året om jag inte minns helt fel…
kanske inte är så lätt att synka det men en tanke?8 april, 2007 at 22:25 #896233Anonym anvandareMemberTror priset är för dyrt .. det skrämmer nog bort en del sen går det ju på två dar.. då ska ju folk bo där ..eller pendla dit två gånger det kostar ju också .. bara en tanke !
8 april, 2007 at 22:26 #896234Anonym anvandareMemberBlir förvånad över hur många det är som firar påsk eller är det bara jag som inte har firat alls??? Går väl ändå inte att jämföra med jul? Och med 4 dagars ledighet får man ju extra mycket tid för att kolla tävling 2 av dagarna?
8 april, 2007 at 22:27 #896235Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Tävlingen ligger inte i fokus för dig?Tror säkert det kan vara så att tävlingen inte ligger i allas fokus när det handlar om ett event inom träning. Folk föredrar kanske ”Träningsdagarna” där man kan få se allt från nya träningsredskap á la tv-shop till nya nötblandningar förpackade i smarta återförslutbara påsar.
Kan det vara så att en tävling först börjar bli rolig att titta på när man har lite koll på vilka som deltar? Att det krävs för mkt av besökaren för att uppskatta en tävling? Kanske inte så många i dagens lite modernare träningssväng som finner det stimulerande och orgasmerande att bedöma och jämföra fysiker? Vet inte hur många som går och tittar på nationella tävlingar i simhopp eller nån annan bedömningssport men tvivlar på att det är utsålt by default.
8 april, 2007 at 22:29 #896236Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Blir förvånad över hur många det är som firar påsk eller är det bara jag som inte har firat alls??? Går väl ändå inte att jämföra med jul? Och med 4 dagars ledighet får man ju extra mycket tid för att kolla tävling 2 av dagarna?Vafan har jesus med det här att göra?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.