Home › Forums › Tävlingar och Events › Varför var inte du på MTGP?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2007 at 00:00 #896267Anonym anvandareMember
Förbundet är idag mycket smidigt och komptent utan någon som helst friktion inom sig eller gentemot vårt fackfolk.
9 april, 2007 at 01:06 #896268Anonym anvandareMemberHar inte läst tråden så detta kanske har varit uppe;
Kan det inte vara en faktor att det är såpass få klasser i byggningen?
Varje byggare innebär väl ofta -mamma, pappa, flick/pojkvän & ev nått syskon eller polare. Åtminstonde i många fall.
9 april, 2007 at 08:46 #896269Anonym anvandareMemberJättekul med så mycket respons! Att det mesta är positivt är ju också trevligt.
Jag är helt övertygad om att det är viktigt att jobba med upplevelse, presentation och förpackning. De första stegen är ju tagna sen nåt år tillbaka och arbetet fortgår. Fler konkreta förslag på hur man kan göra mottas tacksamt. Den stora utmaningen blir att göra det utan att tumma på de regler som trots allt finns och att inte skapa onödiga irritationer för de tävlande (Det fanns en tid när det var ganska mycket ”extramaterial” på våra tävlingar och det gick stundtals ut över tävlingen och det blev omöjligt exempelvis att säga när olika klasser skulle gå upp på scenen).
Tobbe som entrévärd iförd posebyxor är taget!
Antalet klasser bör nog styras av antalet tävlande. När vi får fler tävlande i framtiden kommer kanske klasser att tillkomma. Dock kostar varje klass tid och då är vi raskt tillbaks till finalpass på fem-sex timmar. Något som vi ville komma ifrån för att inte trötta ut publiken. I år hade vi ungefär fem tävlande i de flesta klasserna. Smidigt och så, men kanske inte så kittlande spännande vad det gäller placeringarna. Klasser med två-tre tävlande, vilket tyvärr varit vanligt när vi haft fler klasser, är fullständigt ointressant för de flesta utan nära relation till just dessa deltagare.
9 april, 2007 at 09:03 #896270Anonym anvandareMemberOm jag ska ge lite seriös och konstruktiv kritik så är det väl att det ofta är väldigt mkt klasser man inte är så intresserad av. Själv gillar jag att se herrar bodybuilding och helst de tyngre klasserna. NOPG när Martin Källström vann var hur kul som helst. Grejen är som sagt att det är väldigt många klasser som inte intresserar mig och då kan det bli rätt segt att sitta på läktaren när bf-tjejerna ska in o visa ryggen för 7e gången. Då måste det till att mässan är bra. Dvs att det är något mer än bars och proteinburkar att titta på.
Fitnessfestivalen(tror jag eventet hette??) för 2år sedan i sthlm var faktiskt jäkligt roligt då det var otroligt mkt runtomkring att göra. Mkt profiler som gick runt osv. Personligen orkar jag inte sitta på läktaren en hel dag utan det måste till att mässområdet är kul. Typ att man kör tävlingar i bodypress, bicepsbattle och sådant. Nu finns ju det här på många tävlingar men det kanske ändå är dessa grejer man ska se till att utveckla ytterligare. Själva tävlingen är nog svårare att göra så mkt åt.9 april, 2007 at 09:18 #896271Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Om jag ska ge lite seriös och konstruktiv kritik så är det väl att det ofta är väldigt mkt klasser man inte är så intresserad av. Själv gillar jag att se herrar bodybuilding och helst de tyngre klasserna. NOPG när Martin Källström vann var hur kul som helst. Grejen är som sagt att det är väldigt många klasser som inte intresserar mig och då kan det bli rätt segt att sitta på läktaren när bf-tjejerna ska in o visa ryggen för 7e gången. Då måste det till att mässan är bra. Dvs att det är något mer än bars och proteinburkar att titta på.
Fitnessfestivalen(tror jag eventet hette??) för 2år sedan i sthlm var faktiskt jäkligt roligt då det var otroligt mkt runtomkring att göra. Mkt profiler som gick runt osv. Personligen orkar jag inte sitta på läktaren en hel dag utan det måste till att mässområdet är kul. Typ att man kör tävlingar i bodypress, bicepsbattle och sådant. Nu finns ju det här på många tävlingar men det kanske ändå är dessa grejer man ska se till att utveckla ytterligare. Själva tävlingen är nog svårare att göra så mkt åt.Kringaktiviteter som nämns ovan tror jag också är väldigt viktigt. SM 2005 var i princip att man satt på läktaren en hel dag. Det var okej men det kändes lite tomt.
Alla vill väl ha tävlingarna så nära som möjligt, så kommer det alltid vara. Jag skulle helst se att alla tävlingar hålls i göteborg. Känns som om det är lagom långt för de flesta…förutom om man bor, uhm…norrut…. : D?
9 april, 2007 at 10:01 #896272Anonym anvandareMemberjag skulle absolut gå på fler fitnessfestivaler om de låg i stockholm eftersom jag har mycket närmare dit än till göteborg. Brukar mest gå på västeråstävlingarna och detta eftersom det inte ligger så fruktansvärt långt bort. Hoppas verkligen att ni har fitnessfestivalen i stockholm i år då jag tycker det blir bättre för alla som gillar att gå på dessa tävlingar. Stockholm ligger ju liksom i mitten av landet, och blir oftast lite lättare att ta sig dit
jag var på MTGP och det var kanon!!
Jorgen wrote:Varför var inte du i Västerås och tittade på MTGP?Brukar du gå på tävlingarna som arrangeras i landet?
Om inte, varför?
Vad skulle krävas för att du skulle bli intresserad av att gå på tävling?Om du gör det, vilka tävlingar och varför besöker du dom?
Kom med era tankar och idéer.
9 april, 2007 at 10:13 #896273Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:…för alla som gillar att gå på dessa tävlingar. Stockholm ligger ju liksom i mitten av landet, och blir oftast lite lättare att ta sig ditjag var på MTGP och det var kanon!!
hmm.. stockholm ligger inte i mitten av landet :nono:
9 april, 2007 at 10:21 #896274Anonym anvandareMemberellen wrote:hmm.. stockholm ligger inte i mitten av landet :nono:Skulle man ta hänsyn till var folk bor och försöka hitta ett ”mitten av landet” med hänsyn till avstånd för publik hamnar man troligtvis omkring Jönköping-Linköping.
9 april, 2007 at 10:24 #896275Anonym anvandareMembersjukt att folk som bor i närheten av stockholm vill att tävlingarna ska va där och så vidare… hmm vad ovanligt!!! döööh
9 april, 2007 at 10:26 #896276Anonym anvandareMemberAngående det här med kostnaden.
I dagsläget anordnas det 3 tävlingar i Bodybuilding i Sverige, plus SM i A-F. Vilket innebär att det högst är 4 gånger per år som denna utgift finns. Det borde man kunna spara ihop till om intresse finns att gå på en tävling.
Sedan tycker jag att gå på tävlingar som publik blir lite av en minisemester, där man passar på att göra lite annat också. Utflykter är kul och går de dessutom att kombinera med att se på bra tävlande är det kanon i min värld.
Fler tävlande däremot är nog ett måste för att få mer publik, här ligger alltså en del av ansvaret på de tävlande. Även om det inte går att få fler tävlande så kan de som tävlar marknadsföra tävlingen mer bland vänner och familj, där skulle det nog kunna hitta 100 personer till.
Personligen brinner jag starkt för att återinföra tävlingar i Stockholm. Den som sitter inne på ett bra förslag på lokal får gärna skicka ett PM så undersöker jag det vidare.
9 april, 2007 at 10:43 #896277Anonym anvandareMemberbullis the king wrote:Kanske inte du tycker men andra kanske gör.. ?Jag var inte där pga den satans långa biten att åka som kostar mig multum.
Om du jämför med andra sportevenemang så är det väldigt billigt.
Jag hade bara 60 mil enkel resa så jag hade inte den satans långa biten som tur var.
9 april, 2007 at 10:45 #896278Anonym anvandareMemberOk du har rätt men jag menar mer att det ligger mer i mitten av landet än vad göteborg gör:emo-thumb
ellen wrote:hmm.. stockholm ligger inte i mitten av landet :nono:9 april, 2007 at 10:54 #896279Anonym anvandareMemberNästan 50 mil o köra
9 april, 2007 at 11:01 #896280Anonym anvandareMemberJag åkte dit trots priset. Hade tänkt ta med familjen för att heja på. Men när det ska kosta 500 även för småbarn så skulle notan sluta på 3000 :frust:
9 april, 2007 at 11:04 #896281Anonym anvandareMemberFör långt att åka 👿 ensam då frugan arbetade
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.