Varför var inte du på MTGP?

Home Forums Tävlingar och Events Varför var inte du på MTGP?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 155 total)
  • Author

Barn ska inte behöva betala! eller så bör det kosta max 100 kr

Ogge wrote:
    Ibland tenderar en del storstadsmänniskor att vara lite väl bekväma.

+1000

Helt min personliga åsikt.

Som någon tidigare sa, så ligger Sthlm i mitten av lander i gemförelse med de stora 3 (Sthlm, Göteborg och Malmö). Det är lätt att ta sig dit, flyg, tåg, bil, cykel, från var du än bor i vårat av långa land.

Men då uppstår självklart frågan, kostnaden för tävlingen. Det blir ju självklart dyrare att annordna något i Stockholm.
    Besökarna som kommer kommer antagligen vara ”de vanliga tävlings människorna”, den kategorin av människor kommer att öka markant under åren. Vilka är de då som ska betala, jag ser det som att de är ”supportrarna”. Kan man göra det lättare för familj, vänner mm att komma och titta och heja på en så skulle vi säkert dra in mer pengar, eller i alla fall lika mycket pengar. Men även om det går gämt ut kostnadsmässigt så var ju målet att vi ville ha mera publik.
    Mera publik borde locka flera företag att sponsra evenemanget (Det känns alltid som om det bara är en sponsor). Skulle flera företag sponsra blir det en mindre peng för varje enskilt företag att lägga, och vi har direkt kommit närmare ett beslut från företagsledningen.

Ber om ursäkt om det är lite flumigt skrivet, är precis på väg till gymmet men var tvungen att snabbt skriva ner min tanke..

Sammanfattningsvis: Jag tror att vi drar in pengar på supportrarna (familj, släkt, vänner) och att man får jobba med en annan införsäljning mot företagen som ska delta i evenamanget.

Kan utveckla allt mera när jag är tillbaka från mitt ryggpass, om någon tyckte att det var intressant.

Baboom wrote:
    Kan utveckla allt mera när jag är tillbaka från mitt ryggpass, om någon tyckte att det var intressant.

Gör gärna det.

Flodkusen wrote:
    Jag åkte dit trots priset. Hade tänkt ta med familjen för att heja på. Men när det ska kosta 500 även för småbarn så skulle notan sluta på 3000 :frust:

Det är faktiskt inte något som jag tänkt på. Bra att du tog upp det. :)

Edit: Har du kollat med mer än ticnet förresten?

Flodkusen wrote:
    Jag åkte dit trots priset. Hade tänkt ta med familjen för att heja på. Men när det ska kosta 500 även för småbarn så skulle notan sluta på 3000 :frust:

Skojar du eller?

Tar de betalt för småbarn:frust:

Jag hade några privata åtaganden nu under helgen (var på bröllop + påskfirande med familjen) annars hade jag åkt till Västerås. Tycker det är bra om tävlingar hålls lite överallt i landet så kan man få sig ett litet miljöombyte under en helg osv. :up:

Tycker inte barn ska betala lika mycket som vuxna för ett sådant evenemang :nono:

I första hand handlar det om att locka fler tävlande och minst en handfull profiler för att skapa intresse runt tävlingen.

sedan att alla ska smyga för att sedan dyka upp på tävlingsdagen och ”chocka” skapar ju inget intresse.

många klasser och grenar gör att jag inte tycker det är lika spännande.
    BF och CBB lockar tävlande, men för oss som gillar bodybuilding är det lite sömningt i längden.

att hypa(eller åtminstonde försöka sprida så mycket information som möjligt) om tävlande, profiler och arrangemang är ett måste!

….!

Mats E. wrote:
    Fler tävlande däremot är nog ett måste för att få mer publik

+1[/b]

Det kanske går och ha någon form av samarbete med annan idrott eller liknande och köra två olika evangemang vid samma tillfälle. Förstår att det blir svårt och fixa men det hade varit ett sätt och få en större folkfest.

Om man inte finns på forum så vet man väl knappast om att det tävlades västerås? Inte helt lätt och komma ut i mediabruset idag.

Jonas Lundberg wrote:
    I första hand handlar det om att locka fler tävlande och minst en handfull profiler för att skapa intresse runt tävlingen.

sedan att alla ska smyga för att sedan dyka upp på tävlingsdagen och ”chocka” skapar ju inget intresse.

många klasser och grenar gör att jag inte tycker det är lika spännande.
    BF och CBB lockar tävlande, men för oss som gillar bodybuilding är det lite sömningt i längden.

att hypa(eller åtminstonde försöka sprida så mycket information som möjligt) om tävlande, profiler och arrangemang är ett måste!

….!

Precis, allt handlar om bra PR gott folk! :)

lovelysmile wrote:
    Precis, allt handlar om bra PR gott folk! :)

Och tråkig som jag är så måste jag påpeka att det handlar även om pengar. Att göra mycket reklam är inte svårt, men att göra mycket reklam utan att det kostar för mycket, det är inte det lättaste.

Förslag?

Jorgen wrote:
    Och tråkig som jag är så måste jag påpeka att det handlar även om pengar. Att göra mycket reklam är inte svårt, men att göra mycket reklam utan att det kostar för mycket, det är inte det lättaste.

Förslag?

Försöka få med lite större sponsorer? Sportaffär? Energydrink? Gym? De kan skjuta till monetärt för att ni ska få lite exponering i lokal television och därigenom få exponering i media själva. Använd er av människor som pluggar journalistik och pr för att fixa reklam gratis. De har inget emot sådana projekt i utbildningssyfte. Sprid mer reklam online?
    MTGP har potential.
    Nu är jag lite stressad här på kontoret men finns säkert mer man kan göra…

Tyvärr inte. Lillkillen såg framemot att få se sin bonusbror tävla för första gången. Men men man lär sig ju

Jag va där iallfall, men jag själv tröttnar på att gå tävlingar och se samma personer om och om igen. Nu va där få extra folk som icke va Svenskar som va roliga att titta på. Det är bara hur jag tycker, men att locka nytt folk som inte tittat borde ju gå, MuscleTech har väll pengar och kan allt om PR hehe, body kan bidrag med PR med och alla andra träningstidningar borde göra samma sak med tanken på att de lever på sporten.

Lite besviken på MusclTechs mäss erbjudande som är samma som gymgrossistens utpriser.

Luciapokalen har alltid varit den roligaste tävlingen så som jag ser det.

lovelysmile wrote:
    Försöka få med lite större sponsorer? Sportaffär? Energydrink? Gym? De kan skjuta till monetärt för att ni ska få lite exponering i lokal television och därigenom få exponering i media själva. Använd er av människor som pluggar journalistik och pr för att fixa reklam gratis. De har inget emot sådana projekt i utbildningssyfte. Sprid mer reklam online?
    MTGP har potential.
    Nu är jag lite stressad här på kontoret men finns säkert mer man kan göra…

Där kom de :up: u know.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 155 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.