Varför var inte du på MTGP?

Home Forums Tävlingar och Events Varför var inte du på MTGP?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 155 total)
  • Author

:(

Flodkusen wrote:
    Tyvärr inte. Lillkillen såg framemot att få se sin bonusbror tävla för första gången. Men men man lär sig ju

Även om jag inte såg så jätte mkt av tävlingarna så tycker jag att allt var jätte bra arrangerat. :up: Det var jätte bra stämmning mellan alla som jobbade på och bakom scenen, vi var punktliga och hade tävlande av hög klass. Det som verkligen överraskade mig var att vi hade en del utländska tjejer och killar i jätte bra klass och ändå var de sååå ödmjuka! Det är inte alltid det är så här hemma! Pratade med danskan som i mina ögon rockade fett och var gudumlig vacker och symmetrisk, hon var jätte orolig för sin form och nervös för GP’n på lördagen. Ingen attityd och båda fötterna på jorden!

Att folk klagar på priset förstår jag verkligen inte. Alla pratar om större och bättre tävlingarna men ingen är bredd att betala för det! Ungefär som att vilja äta upp kakan och även behålla den!
    När ni handlar kläder för erat barn klagar ni inte på att en tröja kostar lika mkt som en tröja för oss äldre, men att gå på tävlingar där barn faktiskt tar lika stor plats som en vuxen klagar ni på! Datum för tävlingar kommer upp lång tid i förväg, är det ngn som inte är nöjd så är det väl bara att fixa barnvakt! ;)

Visst kan man alltid klaga på antal besökare men jag tror faktiskt inte att MTGP (NOGP) är riktigt inarbetat ännu.
    Att det inte är så många tävlande kanske beror på att datumet dyker upp ngn gång i januari och många behöver kanske veta det 6 månader/1 år i förväg för att kunna planera och starta sin diet i tid så den varken blir för lång/kort.

Passar på och tackar JP, Jörgen, Uffe, SKKF personal och funktionärerna. En väldigt lärorik helg för mig med glada miner! :up:

Jorgen wrote:
    500 kr för två dagars tävlingar, både förbedömning och finaler båda dagarna är inte dyrt.

Inte om man bor i västerås för jag tror inte inträdespriset är det som ger problem utan det andra som tillkommer för de som inte bor i västerås.

En fördel med att ha det i Stockholm, Göteborg eller eventuellt Malmö är att det finns annat och göra på kvällen samt att man kanske känner någon i staden och på så sätt kan få ut mer av den tid som tas i anspråk.
    När det gäller Lucia så brukar det alltid vara en hel del från stockholm och många går ju ut och festar på kvällen. Det blir mer som en weekend resa där det bl.a. ingår byggning.

Runt 4000 kr skulle det kostat mig att åka upp till västerås, övernatta, se tävlingen, käka samt resa fram och tillbaka.

Loaded cup blir betydligt billigare och roligare att kolla på, sen så snålar de inte med prispengarna/gästposörerna.

Benjamin wrote:
    Loaded cup blir betydligt billigare och roligare att kolla på, sen så snålar de inte med prispengarna/gästposörerna.

Det är samma prispengar på alla dom nordiska GP-tävlingarna.

Eller du vet något som inte jag vet?

Jorgen wrote:
    Gör gärna det.

Som jag ser det så har det alltid harvatspå precis lika dant de senate åren. Av vad jag sett så har det inte direkt ökat med publik på tävlingarna.
    Därför tror jag man bör vända och vrida lite på problemet.

Jag tror marknadsföringen är jätte viktig, och för alla som är intresserade av tävlingar har informationen gått fram till. Genom tex Body, affischer på gymmet, internet mm.
    Så jag anser inte att det är där vi tappar besökare.

Jag tror helt klart att det är personerna runt om de tävlingsintresserade som kommer att generera mera publik.
    Så med lite brainstorm så kan man säkert komma på hur man på ett enkelt sätt kan locka flera. Ett sätt är att kanske göra fmilje biljeter, 2 vuxna och två barn. Inte för att jag förstår hur ett barn orkar sitta still en hel dag. Men et låter ju helt uppenbart på massan att man vill ta med sig sina barn.
    En anna idé där kan ju vara barnpassning vid arenan. Nu är det här bara massa idér så ta det inte på fullaste allvar. Det jag försöker att säga är att vi måste gå runt problemet och hitta alternativa lösningar.

Stockholm tror jag fortfarande är det helt optimala staden för övriga i landet att ta sig till. Nu på MTGP hade vi utländska tävlande, tror att det är lättare för deras ”fans” att ta sig till Stockholm än västerås.
    Hur det än är så vill den enskilda människan ha det lätt för sig.

En annan fördel med supportrarna är att de oftast är äldre (då syftar jag på släkt och vänner). De har antagligen en stadigare ekonomi och bryr sig inte så mycket om biljetten kostar 300 eller 500 eftersom de vill vara där och stötta den tävlande. För många yngre blir det än väldigt stor kostnad att ta för att se en tävling, med tanke på att de kanske pluggar, just flyttat hemifrån och inte sitter innen med den ekonomin. Då spelar det ingen roll hur mycket man älskar sporten.

Jag tror som sagt inte att vem som helst går på en byggar tävling om man inte kommit in i sporten på ett eller annat sätt. Att man känner någon som tävlar, eller vet vilka de är som tävlar.
    En sak som jag funderat på är varför man inte drog mera nytta av gladiatorerna när de var heta. Saker som är kända för almänheten kommer garanterat att dra mer publik.
    Men ser man en affisch på en stor grishård kille i ett par minimala poseringsbyxor, så blir man nog mest rädd.
    Om du istället hade sett samma affisch med samma text och en bild på Plexus i hög hatt, hade säkert flera stannat upp och funderat på ”vad är det här?”.

Oj, nu börjar jag bli flummig igen.. ska skärpa mig.
    Men tänk igenom lite olika möjligheter på hur man kan locka andra förutom de tävlande. För de tävlande är ju inte så många. Våga tänk annorlunda.

Mer publik = Större anledning för företagen att vara med på mässan eller sponsra.

Nu får Ni gärna komma med lite argument om jag ska fortsätta utveckla eller lägga ner.. det kan ju faktiskt vara så att jag är helt ute och cyklar ;)

Jorgen wrote:
    Det är samma prispengar på alla dom nordiska GP-tävlingarna.

Eller du vet något som inte jag vet?

Benjamin verkar veta otroligt mycket som vi själva inte har en aning om…..

Mats E. wrote:
    Benjamin verkar veta otroligt mycket som vi själva inte har en aning om…..

Hade ni vetat otroligt mycket så hade ni kunnat fylla ut en hel arena.

Edit:
    Jag har inte sett någonstans att det är några prispengar eller att det kommer någon gästpösör. Folk vill ha valuta för pengar och 500 är inte lite pengar för att bara kolla på insmörda kroppar.

inträde till tex: Arnold Classic mässan kostar 10 dollar och då får man se Fitness, bodybuilding damer, strongman, kampsport, gymnastik osv PLUS…. alla utställare packar på en gratis prover så man har kosttillskott för fler månader framöver.
    Man måste kunna locka folk och GE för att få något tillbaka.

Jag tror inte det är en såpass intressant sport för det vanliga folket… än… Tror först och främst att intresset ska väckas om något… samtidigt ha mer kringaktiviteter och annat än att bara sitta på läktaren och glo… Sedan tycker jag det är dåligt om man tänker dra in alla pengar från familjer till de tävlande och försöker på så sätt täcka sina kostnader… man bör nå ut till det vanliga folket och få sina största intäckter därifrån, annars blir det en väldigt ”inavlad” ”sport” där man inte når ut till det vanliga folket mer.. utan mest bara de i byggar/tävlings-kretsarna…

Hur ska man locka vanligt folk då?.
    oh fan, det vet inte jag :D

Benjamin wrote:
    Hade ni vetat otroligt mycket så hade ni kunnat fylla ut en hel arena.

Edit:
    Jag har inte sett någonstans att det är några prispengar eller att det kommer någon gästpösör. Folk vill ha valuta för pengar och 500 är inte lite pengar för att bara kolla på insmörda kroppar.

inträde till tex: Arnold Classic mässan kostar 10 dollar och då får man se Fitness, bodybuilding damer, strongman, kampsport, gymnastik osv PLUS…. alla utställare packar på en gratis prover så man har kosttillskott för fler månader framöver.
    Man måste kunna locka folk och GE för att få något tillbaka.

:)
    Vem har sagt att vi vet otroligt mycket?

Nej, det har du inte. För att det inte har gått ut någon information om det. Hade det kommit mer publik om dom vetat om att det fanns prispengar tror du? Det gör inte jag. Har det inte kommit ut någon information om någon gästposör så blir det förmodligen ingen heller, av en eller annan anledning.

Jag trodde att du som tävlande ville ha tävlingar. För som jag skrivit innan, ingen publik, inga pengar, inga pengar, inga tävlingar.
    Visst skulle vi kunna ta 100:- i inträde för hela helgen. Men då hade det bara blivit en enda tävling och sen konkurs. I mina öron låter det som en ytterst dum idé.

Vilka är dina förslag för att locka mer (betalande) publik till tävlingarna?

Jorgen wrote:
    :)
    Vem har sagt att vi vet otroligt mycket?

Nej, det har du inte. För att det inte har gått ut någon information om det. Hade det kommit mer publik om dom vetat om att det fanns prispengar tror du? Det gör inte jag. Har det inte kommit ut någon information om någon gästposör så blir det förmodligen ingen heller, av en eller annan anledning.

Jag trodde att du som tävlande ville ha tävlingar. För som jag skrivit innan, ingen publik, inga pengar, inga pengar, inga tävlingar.
    Visst skulle vi kunna ta 100:- i inträde för hela helgen. Men då hade det bara blivit en enda tävling och sen konkurs. I mina öron låter det som en ytterst dum idé.

Vilka är dina förslag för att locka mer (betalande) publik till tävlingarna?

Hur mycket pengar tippar du på at det behövs för att nå break even om det hade tex varit i göteborg? Och då menar jag såklart de rörliga delen, dvs från de betalande besökarna…

Fitnessfestivalen körde med reklam på radio City , var ingen dum ide tror jag. Samt även en live intervju med han ngn veckan innan. Samt att reklamen var ute i god tid innan tävlingen. Både i radio, reklampelare , tidningar mm.

ShevCo wrote:
    Hur mycket pengar tippar du på at det behövs för att nå break even om det hade tex varit i göteborg? Och då menar jag såklart de rörliga delen, dvs från de betalande besökarna…

[http://forum.body.se/showpost.php?p=290684&postcount=19]

Daniel Gustavsson wrote:
    Fitnessfestivalen körde med reklam på radio City , var ingen dum ide tror jag. Samt även en live intervju med han ngn veckan innan. Samt att reklamen var ute i god tid innan tävlingen. Både i radio, reklampelare , tidningar mm.

Just tiden var emot oss under detta årets MTGP. Lite turbulens i början av året när det kom till vem som skulle arrangera gjorde att, när det beslutades att SKKF själv skulle arrangera, inte var så långt kvar fram till tävling.

Mer reklam är naturligtvis ett måste. Men även där spelar kostnaden in, såklart. Många bra idéer faller på priset, förbundet har inte råd att gå back.

Kanske lite dumt att jämföra MTGP med FF. Helt olika tävlingar egentligen. På FF finns en massa utbud för mera ”vanligt” folk att titta på bara för en lite smärre summa pengar (mässbiljett). Medans MTGP är mera inriktad på folk som tränar mera seriöst än vanligt folk.
    Så jag tror man ska satsa på mera reklam, skyltning, information på massvis av gym. För de som går regelbundet på gym är garanterat mera lättflörtade att gå på tävlingarna än vanligt folk.
    Att tävlingen går i Västerås tror jag absolut inte har ngn betydelse, är man intresserad så åker man. Priset för en helg tycker jag va helt okej, dock så tyckte jag att endagsbiljett skulle vart lite billigare.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 155 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.