Vem vinner BF på MTGP (Overall)?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner BF på MTGP (Overall)?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Precis som det blev, men det var verkligen inte så klart som siffrorna visar. (15, 30, 45 poäng)
    Domarna var väldigt konsekventa igenom alla 3 ronderna, speciellt i bedömningen av topp-3.
    Topp-3 fick inte ens en ”riktig” särbedömning i rond 2.
    Och i 3:e ronden hade Camilla en bikini som verkligen framhävde hennes fysik, den ronden var hennes, inget snack!
    Men Kristina fick alla ettor även här, mycket konstigt.
    Och att Kristinas färg hade bleknat i sista ronden…men när siffrorna verkar bestämda ifrån 1:a ronden, så verkade det inte betyda så mycket hur det såg ut längre.Kristina var en värdig vinnare, en det var mycket jämnare mellan henne och Camilla än vad siffrorna visade.

Bullseye!:up:

Samt att Stina är suverän när hon är på topp men idag hade gärna Mini-norskan fått ta bronset för mej.

Jonas Lundberg wrote:
    Precis som det blev, men det var verkligen inte så klart som siffrorna visar. (15, 30, 45 poäng)
    Domarna var väldigt konsekventa igenom alla 3 ronderna, speciellt i bedömningen av topp-3.
    Topp-3 fick inte ens en ”riktig” särbedömning i rond 2.
    Och i 3:e ronden hade Camilla en bikini som verkligen framhävde hennes fysik, den ronden var hennes, inget snack!
    Men Kristina fick alla ettor även här, mycket konstigt.
    Och att Kristinas färg hade bleknat i sista ronden…men när siffrorna verkar bestämda ifrån 1:a ronden, så verkade det inte betyda så mycket hur det såg ut längre.
    Kristina var en värdig vinnare, men det var mycket jämnare mellan henne och Camilla än vad siffrorna visade.

Skulle du kunna utveckla det påståendet lite?

Jorgen wrote:
    Skulle du kunna utveckla det påståendet lite?

I mina ögon var det match mellan Camilla och Kristina, så det är väldigt underligt att Camilla inte får någon 1:a i någon rond. Och som jag sa ingen riktig särbedömning i 2:a ronden av topp-3.
    Och 3:e ronden går ju ganska fort med alla sex på rad, inte helt lätt att göra en bedömning av samtliga då.
    Camillas första bikini hade vissa brister som dolde bla. latsen, men bikinin i sista ronden satt perfekt och det är nog fler än jag som tycker att det var Camillas rond…
    Jag säger inte att Camilla skulle vunnit, men inte en 1:a…så klart var det verkligen inte!
    Med rätt hår, smink och ett stort leende hade Camilla sett ännu bättre ut, men det gör ju inte hennes fysik sämre, men en viss betydelse har det ju för helheten.

Ja du, Jonas.

När nio domare, varav fyra var göteborgare, är helt överens om placeringssiffrorna i tre ronder, är väl ändå första tipset att det faktiskt var klart? Därmed inte sagt att det inte var ganska jämnt. Men ändå klart.

Teoretiskt kan det i och för sig vara så att det är så pass jämnt att exempelvis en baksida axel avgjorde var domarettan skulle sitta hos samtliga domare. I praktiken ser det aldrig ut så, men bara som en förklaring och som en varning för att läsa siffrorna alltför numeriskt. Raka ettor respektive tvåor kan faktiskt vara jämnare än lite gott och blandat till båda. Domarna var helt överens och jag måste faktiskt hålla med dem. Även i mina ögon var Kristina klar etta. Knappt, men klart. Så det kanske är något med det där svåra som kallas objektivitet? Och att siffrorna skulle vara bestämda på förhand eller något vet vi ju båda är enbart tramsigt att påstå?

Sen överraskar du onekligen rejält. Jag visste inte att du var en sådan ”naglar-hår-och-sminkkille”! Lite häftigt och inte så lite överraskande, som sagt.

Nåväl, rättning i ledet och till saken:
    Man ska inte överskatta detaljer som naglar, sminkning eller dräkter! Visst kan en tävlande åka ner något snäpp om dräkten är kass eller sminket ser ut som det skjutits dit med hagelbössa, men normalt är sådana saker marginellt. Jag tror att alla kan hålla med om att både Camilla och Kristina hade helt ok sminkning, hår, dräkter, färg och annan ”extrautrustning”? Det får till en rätt stor katastrof till dräkt eller färg för att ändra ordningen när båda är så pass bra som de var. Jag har aldrig förstått allt överdimensionerat snack om Kristinas dräkter i fjol. Visst, det var inte optimalt, men så illa att det påverkade bedömningen nämnvärt var det inte. Samma sak med hennes posering. Inte optimal, men helt ok. Och med en sådan fysik kanske det till och med går att kosta på sig ett och annat fel. Nej, jag tror att det kan vara en idé att släppa en hel del oro för sminkning och annat jox om man ska tävla. Det spelar mindre roll för domarna än vad man kan tro. Jag hade till och med en fråga i min inbox för något år sedan, där en tjej frågade hur många poäng hon förlorade på att hon tappade en lösnagel under en rond! Så vitt jag vet var det inte ens någon domare som märkte denna lilla incident. Och poängavdrag blev det verkligen inte. Mer träning, bättre upplagd diet och mycket mer poseringsträning är betydligt hetare tips för den som vill vinna tävlingar än att lägga hela lönen på manikyr och stylister. Sen inser jag att det för en och annan kan ge en bra känsla att vara tillpiffad och att det i sin tur kan ge mer säkerhet på scenen. Men en bra fysik är nog det bästa nervpillret, trots allt.

Jag tycker det är synd när en enorm prestation hamnar i skuggan av ett resonemang om att bedömningen var fel. Jag hoppas och tror att Camilla inser vilken bra tävling hon gjort – dessutom två dagar i rad, vilket är en enorm utmaning bara det – och kan njuta lite av sin andraplats. Att få stryk av en, i mina ögon, världsklassatlet är både en merit och en erfarenhet att bygga framtida karriär på.

Japp, domarna kan ju inte ge 1,35 eller 1,89 eller 2,01. De kan bara ge 1, 2, 3 eller sånt, fast det skulle vara hur jämnt som helst…

Sedan om dräkter och smink osv. Givetvis är fysiken den som avgör. Och man ska alltid minnas att dräkter är viktiga bara därför att de påverkar ganska mkt hur fysiken ser ut. (Tex struktur) – har man 201 eller 1000 swarovski har ingen betydelse.. Alltså håller med vad JP skrev… men men varför ha allt bara OK om det kunde vara bättre? Jag gav ganska mycket comments om Kristinas posering och dräkter i fjol. Därför att hon skulle varit bättre med bättre dräkter och posering… inte därför att det skulle varit någon anledning till hennes placering i Oslo.

I mina partiska ögon såg det jämnt ut, trodde faktiskt att Camilla skulle ta det…
    Tycker att Camilla såg bättre ut framifrån, Kristina var bättre bakifrån, sidan låter jag vara osagt…
    Och det jag ville ha sagt var att topp-särbedömningarna endast skedde i 1:a ronden, men nog om det!

Första gången jag hjälpte en tjej i BF och coachade m.m. (Johanna Heide). Tänkte inte så mycket på vilken dräkt eller skor hon skulle ha men färgen var jag noggrann med, därmed missödet med en kladdig badräkt på söndagen.
    Vi gjorde mycket små justeringar till söndagen, allt som skulle göra helheten bättre och det blev klart bättre!
    Hon får bara nöta lite mera på sidoposeringarna.

Johanna och Camilla laddar vidare mot Loaded Cup!
    Väl mött där! :up:

Final BF GP:

[img=http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08mtgp/bfgp/_smal_MTGP08_BFGP_7068.JPG]

Jonas Lundberg wrote:
    I mina ögon var det match mellan Camilla och Kristina, så det är väldigt underligt att Camilla inte får någon 1:a i någon rond. Och som jag sa ingen riktig särbedömning i 2:a ronden av topp-3.
    Och 3:e ronden går ju ganska fort med alla sex på rad, inte helt lätt att göra en bedömning av samtliga då.

Det är inte underligt om domarna är överens om placeringarna, vilket dom i detta fallet var.
    Känner domarna att dom inte behöver någon särbedömning med topp tre så tar dom inte ut någon, det är inget konstigt med det. Det visar snarare på att placeringarna är ganska klara.
    I tredje ronden så behövs det inte så mycket tid. Alla tävlande har varit uppe i två ronder redan och varit med på ett antal särbedömningar (sex stycken i detta fallet), dessutom så får domarna den tiden dom behöver ha för att kunna göra en korrekt bedömning.

Quote:
    Camillas första bikini hade vissa brister som dolde bla. latsen, men bikinin i sista ronden satt perfekt och det är nog fler än jag som tycker att det var Camillas rond…
    Jag säger inte att Camilla skulle vunnit, men inte en 1:a…så klart var det verkligen inte!
    Med rätt hår, smink och ett stort leende hade Camilla sett ännu bättre ut, men det gör ju inte hennes fysik sämre, men en viss betydelse har det ju för helheten.

Se JP´s svar.

Jonas Lundberg wrote:
    Final BF GP:

[img=http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08mtgp/bfgp/_smal_MTGP08_BFGP_7068.JPG]

Jag vet inte vem som är vem men tjejen längst till höger på bilden ser ut att vara i bäst form.!

Janpeter Sangborn wrote:
    Jag tycker det är synd när en enorm prestation hamnar i skuggan av ett resonemang om att bedömningen var fel. Jag hoppas och tror att Camilla inser vilken bra tävling hon gjort – dessutom två dagar i rad, vilket är en enorm utmaning bara det – och kan njuta lite av sin andraplats. Att få stryk av en, i mina ögon, världsklassatlet är både en merit och en erfarenhet att bygga framtida karriär på.

Jag är nöjd med helgen…jag är dock inte jättenöjd med min prestation…men det beror inte på att jag fick stryk i söndags utan mer på att jag inte var nöjd med mig själv i förhållande till mig själv…

…därför laddar jag om inför Loaded cup…där jag ska komma in å vara bättre, i förhållande till mig själv!

Kristina är en oerhört bra BF-tjej…en av mina absoluta favoriter…så att jag kom 2:a efter henne svider inte särskilt mycket:) Jag lär väl få stryk av henne om 3 veckor igen…men då ska jag i alla fall vara nöjd med mig själv!:up:

Camilla Öhman wrote:
    Jag är nöjd med helgen…jag är dock inte jättenöjd med min prestation…men det beror inte på att jag fick stryk i söndags utan mer på att jag inte var nöjd med mig själv i förhållande till mig själv…

…därför laddar jag om inför Loaded cup…där jag ska komma in å vara bättre, i förhållande till mig själv!

Kristina är en oerhört bra BF-tjej…en av mina absoluta favoriter…så att jag kom 2:a efter henne svider inte särskilt mycket:) Jag lär väl få stryk av henne om 3 veckor igen…men då ska jag i alla fall vara nöjd med mig själv!:up:

:up:

Vi ses i Danmark.

Camilla Öhman wrote:

Du var hemsk grym på scenen Camilla – kanske vi får se ett BIG SMILE när du är på scenen i Ringsted Loaded Cup…

Vi ses back-stage

Kristinas svarta badräkt var en av de snyggaste jag sett och tycker att den passade henne perfekt!

Dway: Kul att du tog hem det:up:

David Frykman wrote:
    Kristinas svarta badräkt var en av de snyggaste jag sett och tycker att den passade henne perfekt!

Dway: Kul att du tog hem det:up:

Jag tacker Daivid…. det var hemsk kul…

dway wrote:
    Du var hemsk grym på scenen Camilla – kanske vi får se ett BIG SMILE när du är på scenen i Ringsted Loaded Cup…

Vi ses back-stage

Tack å Helt klart!:happy: Jag ska se till att vara betydligt mer nöjd med mig själv å låta det stråla!

Kristina ska inte få det lätt framöver…hälsa henne det;)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.