Vem vinner Ironman Pro 2009?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Ironman Pro 2009?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Anmälda hittills:

[img=http://www.ifbbpro.com/wp-content/uploads/image/2009/events/ironman/2009ironman_competitorlist.gif]Bara 2 veckor kvar nu!

Well.. Han blir nog fan tyngst i alla fall den gode Martin, han vägde sig tidigare idag lördag och noterade 137kg en vecka kvar till tävling, tror han kan få en topplacering denna gång pga av inte minst sin form men även ha vunnit respekt hos domarna efter att ha kvalat in till Mr O. Inte många proffs som utvecklas i samma takt som Martin så hans tid kommer var så säker.

Jag lade min röst på Silvio, han ser riktigt bra ut men självklart hoppas jag på Martin. Men han har ju Mr Olympia titeln att satsa på så förmodligen ligger mer fokus på den tävlingen!

Entry deadline är 1 vecka innan tävlingen så kan vara att det blir några namn till i lineup men röstade Moe….

Moe, Rockel eller Haidar hoppas jag på. Min röst faller nog på Moe då de andra 2 brukar ha svårt att pricka formen

Hoppas på Martin, han åker nog inte dit bara för att få rutin han hade väl egentligen inte tänkt tävla förrän på Mr O så han måste väl känna sig i bra form för att ställa upp så jag tror på honom, (det är dags för en vinst nu)

Jag tror att 3 smurfar kommer att göra upp;

Silvio Samuel
    Moe El Moussawi
    Hidetada Yamagishi

Tror det blir i den ordningen. Rockel kan mycket väl slå sig in här, men då måste formen vara bra och han brukar sakna lite hårdhet.
    Marcus Haley är säkert topp-6.
    Martin är svår att sätta in här, mycket större än dom jag tror på.
    Skulle kunna vara topp-3 om separationerna sitter där.

Fast Silvio, Moe o Hide kommer nästan alltid i mycket bra form och det ser ut som dom är på rätt väg även denna gången.

Om Silvio är i Olympia formen är det game over, vinner även om inte lika sjukt hård.
    Moe var ju topp-10 på Olympia, har fått ett namn och är bra.
    Rockel är egentligen den naturliga 3:an, men ska han slå Hide så bör formen vara lite bättre än den brukar.
    Hide ser ruskigt bra ut på dom sista bilderna, har ju storleken emot sig.
    Flera andra som kan överraska också!

Silvio Samuel och Moe El Moussawi kommer göra upp om segern. Haidar och Rockel kommer slåss om pallplatser.

Yamagishi? skämtar ni med mig? Ja han ser bra ut men har inget och säga till om. På tok för liten. Jag gissar kjellström på runt 6e plats.

Pappa_B wrote:
    Silvio Samuel och Moe El Moussawi kommer göra upp om segern. Haidar och Rockel kommer slåss om pallplatser.

Yamagishi? skämtar ni med mig? Ja han ser bra ut men har inget och säga till om. På tok för liten. Jag gissar kjellström på runt 6e plats.

Han har ju kommit runt 11-13 plats på Olympia (kommer inte ihåg exakt) så nog kan han konkurrera här. En top5 plats borde vara rimligt.

Även Mark Dugdale kan ta en top5 plats.
    Tror Kjellström hamnar runt 8-10 plats. Ska bli kul att se om Oliver utvecklats någonting sen sist han tävlade :emo-thumb

LILLD wrote:
    Han har ju kommit runt 11-13 plats på Olympia (kommer inte ihåg exakt) så nog kan han konkurrera här. En top5 plats borde vara rimligt.

Även Mark Dugdale kan ta en top5 plats.
    Tror Kjellström hamnar runt 8-10 plats. Ska bli kul att se om Oliver utvecklats någonting sen sist han tävlade :emo-thumb

Ja, Hidetada blev 13:e på Olympia 2007.
    Han ser bättre ut nu, mer massa och kommer alltid hård!

Moe blev 9:a på Olympia sist.

Jag gillar Mark Dugdales fysik, riktigt snygg. Sitter formen där så kan det räcka långt. Ser ut som en gud framifrån, men saknar massa på ryggen.

Här vid 2:a plats på Ironman 2007:
    [img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/QW5Q7990.jpg]Då gick det såhär:
    1. Toney Freeman
    2. Mark Dugdale
    3. Eddie Abbew
    4. Silvio Samuel Saviour
    5. Marcus Haley
    6. David Henry, II
    7. Hidetada Yamagishi
    8. Ahmed Haidar
    9. Joel Stubbs
    9. Omar Deckard
    11. Kris Dim
    12. Rusty Jeffers
    13. Rashid Shabazz
    14. Mohammad (Moe) El Moussawi
    15. Daniele Seccarecci
    16. Sergey Shelestov

Gillar också Dugdales fysik :up:

Tycker Eddie Abbew fick sin tredjeplats till skänks 2007, hoppas INTE samma sak händer igen.

LILLD wrote:
    Gillar också Dugdales fysik :up:

Tycker Eddie Abbew fick sin tredjeplats till skänks 2007, hoppas INTE samma sak händer igen.

Varken han eller Marcus Haley har ju någon snygg fysik. Svårt att säga vem det kommer att gå bäst för.
    Marcus har inte tävlat sedan Olympia 2007 och verkar ha förbättrat sig…

Jag är den enda som röstat på Marcus so far :p

Men det blir tight, Ahmed Haidar har snyggast fysik (inte sett bilder på honom på länge förvisso).

Tycker det är synd att vår andre svensk glöms bort, han har fin fysik också!

Don Long? Tävlar han fortfarande?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.