Vem vinner Mr Olympia?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Mr Olympia?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 47 total)
  • Author
    CiB wrote:
    Jag hoooooooppas så j-la mycket på Jay Cutler!
    Det är dags att den killen får vinsten efter så många försök men framför allt nu när de nya reglerna är till för användas. Kan det bli en vändning och ny man på Olympiatronen?

Spelar ingen roll att det är nya regler. Kommer Coleman in och är i form så är det ingen som slår honom.

Honn wrote:
    Spelar ingen roll att det är nya regler. Kommer Coleman in och är i form så är det ingen som slår honom.

Så ser inte jag det, om han kommer in i den formen som vi vanligen sett honom i de flesta tidningarna med magen ut osv. Detta skall då dömas ner, enligt reglerna.
    I jämförelsen utstickande magar så slår Coleman iaf Cutler. Vem vet? Kanske det kommer bli det som avgör? 1 poäng kan skilja dem åt som vi såg ett annat år om jag inte minns fel.

Cutler kan vinna mage och vader, men sen

Honn wrote:
    Cutler kan vinna mage och vader, men sen är han slagen i allt annat. Mycket har hänt sen Coleman nästan förlorade. Numera är han galet stor och i en klass för sig enligt mig.

Vi får la se vad som händer :emo-thumb ;)

skillz wrote:
    Jag fattar
    Alex Danielsson wrote:
    Ja, du… Jag bör kanske börja med att understryka att det inte på något sätt är en ranking av fältet från vår sida, utan en redogörelse för hur jag tror att det kommer att bli. Det har alltså inget att göra med personliga preferenser.

Badell mot Priest – förvisso tycke och smak, men jag såg dem båda tävla i Columbus i våras och var allt annat än imponerad av Badell. Det har gått lite för fort för honom, och jag tror att det kommer att straffa sig.

När det gäller Federov så är han helt oprövad utanför Ryssland. Förvisso enormt hypad av Weider, men det har flera varit tidigare utan att duga (exempelvis Chris Cook och Richard Jones). Jag tror helt enkelt inte att han räcker längre än så här.

Mohammad var jättebra förra året. Men inte utan att det kostade. Vid två tillfällen låg han på sjukan och mer eller mindre kämpade för sitt liv. Han har uttryckligen blivit varnad av Jim Manion att bli utesluten ur IFBB om han inte tar det lugnt i år, och det får konsekvenser på hans form.

Jackson har varit jättebra vid några tillfällen på slutet, men han hade lika gärna kunnat fått stryk av Haidar i Toronto. Jackson har sedan dess tävlat ytterligare en gång med framgång, och ska nu försöka hålla den formen i ytterligare en månad. Jag gissar att det blir svårt. Speciellt som Jackson inte varit så konsistent med formen tidigare. Haidar är dessutom en stor publikfavorit och det är aldrig fel hos domarna.

Om Chris Cormier (om!) kommer i form så är han garanterad en tredjeplats. Hans enda motstånd är han själv, och även om de sista rapporterna jag fått kring hans form inte är de bästa, så är hans placering mer satt med hjärtat än med skallen. Martinez är en kopiöst stor kille, men han kan aldrig skada Chris på linjer. Och dessa linjer är guld värda idag.

Med Capriese Murray så handlar det om information. När artikeln skrevs så hade i vart fall inte jag nåtts av hans definitiva nej. Det motsatta gäller för övrigt Branch Warren och Dennis James. Ingen av dem var ens kvalade när vi gick i tryck. Men ibland måste man agera med det man vet. Du kallar det slarv. Själv hade jag föredragit ett inte lika fällande ord.

När det gäller din uttryckta oförståelse för VARFÖR vi gjorde denna artikel, så har du härmed skjutit dig själv i foten. Själva syftet var ju att skapa intresse och bidra till spekulationer och till snack. Och här var ju du en av de första att ta bladet från munnen.

Som någon annan sa så handlar det ju om spekulationer. Och om en dryg vecka vet vi hur det gick.

mvh

Alex

Hmm..undrar hur lungt han har tagit det Mohammad, här är en nytagen bild…ser ändå rätt vass ut:bb2:

1 Ronnie Coleman
    2 Jay Cutler
    3 Markus Rühl
    4 Alexander Fedorov
    5 Dennis James
    6 Branch Warren

7 Gunter Schlierkamp
    8 Chris Cormier
    9 Mustafa Mohammad
    10 Johnnie Jackson

Såg battle for olympia 2004 för ett tag sedan och Ronnie, men även Jay Cutler är ju i en klass för sig! Prickar dom formen är dom solklar etta och tvåa. Gillar inte Ronnies mage men det är svårt att värja sig mot hans otroliga ”kvalitets” volym! En fysik som är volym utan kvalite är enligt mig Markus Ruhl. Klart överskattad. Tror och hoppas däremot som en del varit inne på tidigare att Victor Martinez och Branch Warren blir vassa.:bb2:

Jonas Lundberg wrote:
    1 Ronnie Coleman
    2 Jay Cutler
    3 Markus Rühl
    4 Alexander Fedorov
    5 Dennis James
    6 Branch Warren

7 Gunter Schlierkamp
    8 Chris Cormier
    9 Mustafa Mohammad
    10 Johnnie Jackson

Fedorov som 4a trots den där pecen? Believe the hype mao!:emo-thumb

Från den nya webbplatsen [http://www.musclefantasyleague.com/ Muscle Fantasy League]:

7 oktober tippade Dexter Jackson följande:

1) Ronnie Coleman
    2) Jay Cutler
    3) Chris Cormier
    4) Dennis James
    5) Darrem Charles

7 oktober tippade Troy Alves följande:

1) Ronnie Coleman
    2) Jay Cutler
    3) Victor Martinez
    4) Gustavo Badell
    5) Gunter Schlierkamp

5 oktober tippade Shawn Ray följande:

1) Ronnie Coleman
    2) Jay Cutler
    3) Gustavo Badell
    4) Chris Cormier
    5) Markus Ruhl

5 oktober tippade Vince Taylor följande:

”I love Ronnie but this may be the year for an upset”

1) Jay Cutler
    2) Ronnie Coleman
    3) Chris Cormier
    4) Gustavo Badell
    5) Gunter Schlierkamp or Dennis James

Team FLEX fr

”Mest saknade

Dexter Jackson och Troy Alves, som båda väljer att avstå.”

Finns det mer detaljer om detta någonstans?
    Hoppas att det inte ligger politik bakom?

Martin Ottesen wrote:
    ”Mest saknade

Dexter Jackson och Troy Alves, som båda väljer att avstå.”

Finns det mer detaljer om detta någonstans?
    Hoppas att det inte ligger politik bakom?

Dexter tackade nej redan i våras efter Arnold. Han tycker inte att Challange Round var något för honom, och dessutom är det tydligen stora saker på gång med honom och hans sponsor. De ska visst avslöja nåt där i montern under Olympia-helgen.

Troy är så vitt jag vet skadad, eller har i vart fall varit det i den omfattning att han inte kunnat förbereda sig som han velat.

/A

Tack för infon! Då får man se vad som händer med Dexter Jackson då, spännande…

Quote:
    18. Capriese Murray, USA
    Asymmetriskt freak med artificiella inslag. Funkar inte här.

Vaddå artificiella inslag??
    Vem skrev artikeln i BODY? Alex? Och vad menar han egentligen? :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.