Vem vinner Mr Olympia 2010?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Mr Olympia 2010?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 265 total)
  • Author

Kvalat hittills:

Anthony Jr., Melvin
    Cutler, Jay
    Fankhouser, Erik
    Freeman, Toney
    Greene, Kai
    Haley, Marcus
    Heath, Phil
    Jackson, Dexter
    Martinez, Victor
    Mishin, Evgeny
    Piotrkowicz, Robert
    Richardson, Craig
    Rockel, Ronny
    Warren, Branch
    Winklaar, Roelly
    Wolf, Dennis
    Yamagishi, Hidetada

Jag ser det som att tre stycken gör upp; Jay, Kai o Phil med bla. Branch och Dexter strax bakom.
    Ska Victor få till det i år?
    Jag tror Roelly har en god chans till final (Topp-6)

Jag gissar att Jay vinner, och att jag inte kommer att hålla med om domslutet:D

Andreas Guiance wrote:

What ^ said. Jag tror inte Jay kommer riskera att komma in kolossal, utan han offrar säkert ett eller två kilo för att komma in hårdare. Man får hoppas på insjunkna kinder i år igen.

Kai är utmanaren givetvis, jag tror han gör bättre ifrån sig än Phil och Dexter.

Andreas Guiance wrote:

Det skulle inte jag heller göra…om nu inte Jay bara är bäst!
    Men en X-fysik tycker jag är en förutsättning eller att föredra.
    Visst Jay är bred över axlarna…
    Axelvidd och smala höfter slår allt annat när musklerna är på plats!

Dexter kommer komma fjärde eller femte plats!

Kai eller Jay vinner, men Phil är inte helt omöjligt!

Är dom tre i sitt livs form, så tror jag endast Jay blir 3:a.

Jag hoppas och tror Kai…formen kan man ju inte förutspå, men en riktigt hård och fyllig Kai blir svårslagen!

Tror dock att Dexter eller Branch blir topp-3 och petar någon ur trion…

PS. Anne har du inte lärt dig än? Hur ska Dexter vinna, jo dom fyra bästa missar samtliga formen!

Hoppas att Kai vinner …

Älskar dock Toney’s frames men han är ju ingen fresh meat any more..

Känner Sibil och diggar Roelly, så klart önskar att det går mkt bra för honom, men tror nånting mellan 6-8. (hoppas att har fel, skulle vara så kul om han kunde ta sig till TOP 6.)

Men, det blir Dexter Jackson crowned for Mr O detta år. Alla har sagt att han aldrig blir bättre. Men han har varit smart. Det behövde han inte göra, det gick ju ganska bra på det sätt med. Nu när han kom ”bara” 4. på Arnold, var det dags att gå lite framåt. Ni får se. Det blir Dex som vinner Mr O.

The gift, finns ingen annan!

Jay all the way!

Tror Jay tar hem det men vill se Branch stå som number 1 :D

Förra året fick Jay Cutler endast 23% av rösterna och vann!
    Ser ut som betydligt fler tror på honom i år…men det är långt kvar och lite updates kan förändra saker och ting…

Jag sitter och funderar på vad Phil behöver göra för att vinna. Förra Olympia var han lite soft i förbedömningen, och där rök nog en placering eller två. Jag tror dock inte han hade kunnat knipa titeln ändå, inte så som Jay levererade. Phil kan kosta på sig ett par kilo på benen och ryggen, komma in i superform och hoppas på topp tre. I min värld är han nummer ett, och lär vinna om domarna får för sig att premiera estetik.

Kai Greene. Jag kan inte släppa att hans fysik påminner om en kolossal Darrem Charles, det finns en spretighet i hans fysik. I en pose kan armarna förefalla enorma, i en annan mindre. Bakifrån påminner ryggen om en sköldpadda och inte ett timglas. Men sålänge midjan inte växer och formen sitter där den ska kan vi nog räkna in Kai på topp tre. Förväntningarna på Kai är extrema, inte så lite på grund av att han själv inte nöjer sig med ens en andraplats.

Anne, Dexter säger du? Ja, om han lägger på sig ytterliggare några kilo och kommer in i vanlig kanonform. I min bok måste han chocka, och gör han inte det är han utanför topp tre.. Han börjar göra en Shawn Ray nu, dvs debutera som favorit och efter det tappa suget att sätta milstolpar, det som Coleman och andra gjort.

Ser vi Jay med insjunkna kinder är det dock lite lights out-varning. Då hänger det på Kai.. Branch kommer inte upprepa bedriften från i fjol, i min bok var han utanför pallplats på förra Olympia.

I skrivande stund;

1. Jay Cutler
    2. Kai Greene
    3. Phil Heath
    4. Dexter Jackson

Jag måste hålla med andra om att Jay är favorit och Kai är utmanaren

Dock skulle jag vilja se Phil (eller än wolf bättre än någonsin?) på pallen, men måste sätta phil som trea eller fyra, för vann han inte nu på AC, så vet jag inte vad karln ska göra för att vinna…

Per Grunditz wrote:
    ”Jag sitter och funderar på vad Phil behöver göra för att vinna. Förra Olympia var han lite soft i förbedömningen, och där rök nog en placering eller två. Jag tror dock inte han hade kunnat knipa titeln ändå” ”Phil kan kosta på sig ett par kilo på benen och ryggen, komma in i superform och hoppas på topp tre.”

Från förra olympia? The gift har förbättrat sig så otroligt mycket sen dess, du kanske missade arnold classics där han hade lagt på sig ca: 5kg och egentligen var en solklar vinnare? :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 265 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.