Vem vinner Mr Olympia 2010?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Mr Olympia 2010?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 256 through 265 (of 265 total)
  • Author
    nog_nog wrote:
    Dexter har fler brister men lyckades vinna Mr O

Vilka då?

Yaldish wrote:
    Vilka då?

*höga lats och saknar massa vid nedre delen av ryggen
    *en typ av A-form från midjan istället för V-form
    *små vader
    *obalans i armarna – höger arm ser större ut än vänster (vänster triceps)
    *inga anmärkningsvärda separationer i quads och hamstrings
    *han var/är ändå avsevärt ”liten” för att ha vunnit Mr O
    *hans stora armar får hans axlar och bröst att se små ut

Andreas Guiance wrote:
    Håller med.

Men vi har en sådan kille – señor Martinez8) (Om någon kan lära honom att dieta.)

Mith wrote:
    Håller med hadde han bara kommit i samma form som topp tre hade han varit oslagbar :)

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att han är lite för liten för att vinna Olympia. Det är även Dexter.

nog_nog wrote:
    Dexter har fler brister men lyckades vinna Mr O

Det kan bero på att övriga i startfältet hade ännu fler brister den aktuella tävlingsdagen.
    Därmed inte sagt att jag föredrar Dexter, jag tycker inte att han hör hemma i toppen. Men uppenbarligen var han bäst för dagen.

Jorgen wrote:
    Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att han är lite för liten för att vinna Olympia. Det är även Dexter.

Det kan bero på att övriga i startfältet hade ännu fler brister den aktuella tävlingsdagen.
    Därmed inte sagt att jag föredrar Dexter, jag tycker inte att han hör hemma i toppen. Men uppenbarligen var han bäst för dagen.

tycker du Phil har fler brister än Jay?

nog_nog wrote:
    tycker du Phil har fler brister än Jay?

Väger man dom mot Cutlers så anser jag att han förlorar ja.

Jag tycker det är konstigt att inte Robert Piotrkowicz placerade sig, borde han inte gjort det…? Oplacerad var i alla fall oförtjänt känns det som.

nog_nog wrote:
    *höga lats och saknar massa vid nedre delen av ryggen
    *en typ av A-form från midjan istället för V-form
    *små vader
    *obalans i armarna – höger arm ser större ut än vänster (vänster triceps)
    *inga anmärkningsvärda separationer i quads och hamstrings
    *han var/är ändå avsevärt ”liten” för att ha vunnit Mr O
    *hans stora armar får hans axlar och bröst att se små ut

Hans ”stora” armar är inte så stora som du säger, dem är tillräckligt stora för att matcha hans axlar och bröst. Resten har med gener att göra och Dexter är den mest symmetriska bodybuildern just nu, han uppfyller allt. Vaderna har han däremot tur med eftersom han är kort. Vilket gör att det inte framhäver hans smala vader lika mycket som det gör på t.ex. Wolf.

Dock en sak med Dexter han är ALLTID så glad och positiv och man kan inte annat än älska hans smile när han står på scenen synns att han älskar det han gör :)

Yaldish wrote:
    Hans ”stora” armar är inte så stora som du säger, dem är tillräckligt stora för att matcha hans axlar och bröst. Resten har med gener att göra och Dexter är den mest symmetriska bodybuildern just nu, han uppfyller allt. Vaderna har han däremot tur med eftersom han är kort. Vilket gör att det inte framhäver hans smala vader lika mycket som det gör på t.ex. Wolf.

från vilken tävling e dom där bilderna ifrån? där såg han ju för jävla bra ut :up:

Shawn Ray and Flex Wheeler wrap up the 2010 IFBB Mr. Olympia

ca 8 min in i klippet ser man Andreas Engström från forumet i bakgrunden ;)

[http://mdtv.musculardevelopment.com/contests/2010-olympia/3474-shawn-ray-dorian-yates-and-flex-wheeler-wrap-up-the-2010-ifbb-mr-olympia.html]

Viewing 10 posts - 256 through 265 (of 265 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.