Vem vinner Mr Olympia 2010?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Mr Olympia 2010?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 265 total)
  • Author

Både Kai och Phil missade ju formen på Olympia förra året!

Phil var ju klart bättre under finalen, men Phils AC form hade gett Jay en match…Phil hade ju torskat på storlek men annars var han bättre än Jay.

Kai gjorde ju sitt sämsta framträdande på Olympia förra året sedan han slog igenom, mindre och väldigt slät för att vara Kai…ändock 4:a!

Kai kom ju sedan in i sin större än någonsin till AC i år, saknade dock lite form…trots det hade han raka ettor i finalen mot Phil!

Phil får svårt att slå Kai eller Jay i deras bästa form, men marginalerna är små och det kan bli en spännande fajt.

Jag föredrar Phils AC form före Jays Olympia form sist, men det är som sagt vidden på Phil som är problemet och det blir väldigt synbart när dom står bredvid varandra.

Varken Branch eller Dexter har fysiken att matcha dessa tre i sin bästa form, men form är oerhört viktigt!

Branch tappar ordentligt när han vänder ryggen till.
    Dexter är för liten, men ser oerhört bra ut när formen är som bäst!

Kommer Jay eller Kai in i sin bästa form så vinner någon av dom, om inte så har Phil sin chans!

Mitt tidiga tips:

1. Kai
    2. Phil
    3. Jay
    4. Dexter
    5. Branch
    6. Roelly

Fan Roelly blir farlig…skulle kunna bli 4:a i min tanke!

Väldigt vettigt inlägg Jonas!

Skulle jag själv lägga ett tidigt tips så skulle det bli:

1: Kev Lev 2 (Phil Heath)
    2: Kai
    3: Jay
    4: Branch
    5: Dex
    6: Vic

Jay tror jag tar det igen om han nu klarar att pricka formen, vilket han inte gjort många gånger. Första utmanare må ju bli Kai Och Phil. Båda har stor chans att plocka hem det med prickad form och en Jay som missar. Jag hoppas på att Vic kommer in större och hårdare än någonsin för jag tycker han har en nice fysik med grymt bred ram och smal midja. Vill ha honom i topp 3. Synd på Phils axelvidd annars är han helt perfekt för att bli näste olympia.

Tror som sagt att Jay vinner, men min egen bedömning är följande:

Jay: Fantastiskt bra när han är i form naturligtvis, men för blockig i fysiken för min smak.

Kai: Har kvalitéer i massor, men saknar i mitt tycke harmoni i fysiken.

Phil: Briljant, om det inte vore för axelbredden. Tyvärr tycker jag att den drar ner honom ett snäpp.

Dexter: Lite för liten, lite för höga lats och lite för lång midja.

Victor: I mitt tycke bäst av alla som tävlar just nu om han sätter formen. Borde redan haft en Mr O-titel.

Kanske bör förtydliga att jag självfallet tycker att alla ovanstående är sanslöst bra så ingen tror något annat, men när man aspirerar på Mr O-titeln måste man bedömas enligt den standarden.

En Victor Martinez i form = Den perfekta byggarfysiken! Punkt slut! Det gäller bara att han får till formen….

Jag hoppas också på Victor M, och att Phil H fått till vidden över axlarna lite. (Han förvånade mig med att se mindre trång ut över bröstet sist, så det känns inte omöjligt.)
    Men troligast är nog att en Jay eller Kai som prickat formen tar hem det hela.

Blir intressant att se var Roelly landar också…

Andreas Guiance wrote:

Jay: Fantastiskt bra när han är i form naturligtvis, men för blockig i fysiken för min smak.

Phil: Briljant, om det inte vore för axelbredden. Tyvärr tycker jag att den drar ner honom ett snäpp.

Victor: I mitt tycke bäst av alla som tävlar just nu om han sätter formen. Borde redan haft en Mr O-titel.

Kanske bör förtydliga att jag självfallet tycker att alla ovanstående är sanslöst bra så ingen tror något annat, men när man aspirerar på Mr O-titeln måste man bedömas enligt den standarden.

Jo helt klart har han ju blivit bestulen på medaljen en gång, sanslöst feldömt som det var. Han är absolut värd ett bättre öde och det skulle glädja mig om han fick till det denna gång. En seger är väl att hoppas på för mycket men topp 3 skulle sitta fint.

Andreas Guiance wrote:

I min bok, en superior stor fel i bodybuilding han har med stuktur/frames/linjer. Alltså narrow upper body. Den förströr hans – nästan alla mandatories. Front/rear ”relaxed” line up pose, FDB, RLS….etc.. och också ben o mage, den ser ut som H, pga narrow shoulderline han aldrig kan visa den illusion om X o V. Men .. vi alla har ju en egen idea om den perfekta bb fysik.

Andreas Guiance wrote:

Jag skulle kunna +1:a denna posten. Jay vinner.

Direkt från Holland, 3 nya bilder på Roelly.

Förresten, kolla på listorna.. det blir den bästa o mest intressanta olympia någonsin, också i fitness, FBB och Figure, weew!

[http://www.ifbbpro.com/events/2010-olympia-contest-information-and-competitor-lists/]

Victor Martinez har en mycket bra fysik, men han måste förbättra sig så oerhört mycket för att slå dom bästa.
    Benen och formen måste bli klart bättre!

Phil Heath var mycket bra på AC sist, men armarna och axlarna överdimensionerar övriga fysiken…hade vidden funnits där så hade det funkat…visst han är så bra ändå att han har en möjlighet att vinna.

Roelly Winklaar ser grov ut på bilderna, men att inte fotografen kan ta bättre bilder?
    Att zooma in den man ska plåta och se till att han står i rätt vinkel!

Victor Martinez – Svårt o säga.

Jonas Lundberg – OK fysik men att inte kan vara nöjd med att någon ens orkar ta bilder och att det ens blir några uppdateringar utan att klaga över bild kvalitet o vinklen. Andra ger ju ingenting!! än vad man ser på gästposeringar och där de har ju professionella fotografer.

Självklart kommer kungen Cutler att vinna

Anne wrote:
    Victor Martinez – Svårt o säga.

Jonas Lundberg – OK fysik men att inte kan vara nöjd med att någon ens orkar ta bilder och att det ens blir några uppdateringar utan att klaga över bild kvalitet o vinklen. Andra ger ju ingenting!! än vad man ser på gästposeringar och där de har ju professionella fotografer.

Tänkte lagt till att det var roligt att se bilder och att det enbart var konstruktiv kritik.
    Tycker man borde kunna ta lite bättre bilder, men jag vet att alla inte har öga för det eller riktigt vet hur man tar en bra bild.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 265 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.