Vem vinner Mr Olympia 2010?

Home Forums Tävlingar och Events Vem vinner Mr Olympia 2010?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 265 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Att så många tror Jay före Kai och Phil?
    Om Kai och Phil levererar så åker kylskåpet på däng.
    Är Kai och Phil lite bättre än på AC sist så är Jay rökt.
    Betänk hur mycket bättre Kai och Phil var på AC sist mot förra Olympia…
    Jay skulle ju möjligtvis kunna vara bättre än förra året och det måste han vara!

Ser ju ingen som hotar dessa tre i form…men Dexter kan knipa en topp-3 placering på just form!

Jag vill inte tro på dig, men fan du har ganska rätt ändå. Vem annars om inte Phil, Kai eller Jay? (Eller Wolf, hehe) Fast däremot har jag inte sett dagsformen på någon annan än Kai eller Wolf i nuläget. Själv tycker jag båda ser hur bra som helst ut just nu.

Fidde_Mannen wrote:
    Vilka räknar du till dom STORA pojkarna? Han slog ju både Dennis wolf och Toney freman sisst.

Menar framförallt dom som är stora och bra; Jay och Kai, lustigt nog är ju ingen av dom långa och Kai är ju ganska kort.
    Victor kan man ju även nämna i detta sammanhanget, men Roelly spöar ju förmodligen Victor på form, inte sagt att han slår Victor
    Branch har ju massan, men är ju klart sämre bakifrån.
    Så jag menar inte stora till längden och bredden, utan massiva och bra!

Kai skulle kanske behövt några cm till på längden…men han fyller ju verkligen ut sin ram och är bred trots längden.
    Att han sedan har en X-fysik med den massan och längden är lite speciellt…eller det är mycket speciellt…

Yaldish wrote:
    Jag vill inte tro på dig, men fan du har ganska rätt ändå. Vem annars om inte Phil, Kai eller Jay? (Eller Wolf, hehe) Fast däremot har jag inte sett dagsformen på någon annan än Kai eller Wolf i nuläget. Själv tycker jag båda ser hur bra som helst ut just nu.

Wolf har inte vad som krävs i dagsläget, men kan ju se riktigt bra ut om formen är på topp.
    Wolf 2007 var bra, men han måste vara mycket bättre nu för att kriga i toppen.
    Dåliga vader och dåligt med muskler på nedre delen av ryggen drar ner en hel del och han har aldrig visat separationer som Kai o Phil tex.
    Hans gluteus är även lite små i mitt tycke, men X-formen blir ju tydligare.

Wolf ser sanslöst bra ut i vissa poser, men sedan när han står bredvid kai,phil,jay osv.. så syns det att han behöver lägga på sig massa på rätt ställen för att kunna ta dom….

Någon som hört hur Coleman gör? om det är något definitivt än?

Jonas Lundberg wrote:
    Wolf har inte vad som krävs i dagsläget, men kan ju se riktigt bra ut om formen är på topp.
    Wolf 2007 var bra, men han måste vara mycket bättre nu för att kriga i toppen.
    Dåliga vader och dåligt med muskler på nedre delen av ryggen drar ner en hel del och han har aldrig visat separationer som Kai o Phil tex.
    Hans gluteus är även lite små i mitt tycke, men X-formen blir ju tydligare.

Håller med om att Wolf såg ok ut 2007 men sen har det bara gått utför. Har aldrig förstått hypen runt honom. Han kommer aldrig att vinna ett Olympia, det har han allt för stora brister för, precis de brister du nämner. Han har X-formen men inget mer tycker jag. Tänk nu på att jag jämför med de bästa för visst är karl ett rejält köttstycke bara det att det finns flera som är mycket bättre när man jämför med den absoluta toppen.

Jag tror Kai har lärt sig mycket förra året om hur lätt det är spilla över, detta kommer nog bli hans bästa form vi sett honom.

arne_fan wrote:
    Jag tror Kai har lärt sig mycket förra året om hur lätt det är spilla över, detta kommer nog bli hans bästa form vi sett honom.

Egentligen spillde han inte över, han drog ner sig för mycket.
    Han hade nog även pressat kroppen för hårt…
    När det inte finns sug i musklerna, mineraler, socker etc. sker ju även mycket hormonella och kemiska processer i kroppen…vill inte musklerna hålla vattnet så hamnar det i huden istället…
    To overdo something is not smart, but easy to do!

Jonas Lundberg wrote:
    Egentligen spillde han inte över, han drog ner sig för mycket.
    Han hade nog även pressat kroppen för hårt…
    När det inte finns sug i musklerna, mineraler, socker etc. sker ju även mycket hormonella och kemiska processer i kroppen…vill inte musklerna hålla vattnet så hamnar det i huden istället…
    To overdo something is not smart, but easy to do!

Det är mycket svårt att kalkulera detta men jag tror Kai får till det i år, spilla och spilla man såg att han var slät 09 olympia.

arne_fan wrote:
    Det är mycket svårt att kalkulera detta men jag tror Kai får till det i år, spilla och spilla man såg att han var slät 09 olympia.

Han var ju slät för att han dragit ner sig för mycket, tagit bort för mycket vatten.
    Han vägde ca. 5kg mindre än tidigare!
    Kroppens vätskebalans är ju lite speciell och inte helt lätt att lura, vilket man försöker.
    Man vill ju ha bort vatten ifrån huden och hålla kvar det i musklerna och i blodet, en ekvation som i stort sett är omöjlig och drar man ur musklerna för mycket så får man fel vätskebalans…man vill ju rubba vätskebalansen (åt andra hållet) men då måste det finnas vätska, mineraler, socker, rätt hormonbalans som talar om för musklerna att hålla vatten…

Cutler skrev detta just på facebook:

”Why does everything think Kai green is gonna win this thing. Just because he is 300 lbs right now? Just wait and see who takes this home.. Its no joke here in the house of Cutler.”

Lite fel gramatik, fast jag inte är någon mästare på engelska![/b]

Också stavar han fel till Kai Greene![/b]

Jag är verkligen inget proffs när det kommer till bedömning av tävlande men jag skall försöka ge mig på ett försök i alla fall då, för skojj skull!

Jay Cutler tror jag har goda chanser att ta hem det även i år om han kommer in med samma eller förbättrad fysik från förra året. Politik är med och avgör, det vet vi alla, så Cutler ligger naturligtvis bra till om han prickar formen.

Phil Heath är sedan Arnold classic 2009 min nya favoritbyggare, en fysik som jag tycker är helt felfri faktiskt, för mig är det en vinnarfysik det jag såg i den tävlingen och kommer han in med den fysiken så tror och hoppas jag att han tar hem det.

Kai Greene är även han en byggare av kvalité, men jag tror att Kai kommer få lugna sig något år till innan han tar hem storbucklan, men det är nog bara en tidsfråga innan han tar den.

Dessa tre byggare tror jag kommer utgöra topp 3, placering 4-5 är jag väldigt osäker på, svårt och veta för en som inte är helt insatt men jag tror Dexter och Branch får slåss om den.

Min topp 5 gissning blir:

1. Phil Heath
    2. Jay Cutler
    3. Kai Greene
    4. Dexter Jackson
    5. Branch Warren

Det lär väl inte bli ett rätt när det kommer till min tippning men kul och vara med och lägga en gissning i alla fall, den som lever får se hur det slutar! :)

mvh

Jag hoppas verkligen att Phil Heath vinner i år, men den chansen är nog inte så stor. Han kommer förhoppningsvis komma top-3, men det kommer stå mellan Jay Cutler (som förmodligen kommer vinna i år igen) och Kai. Med några kg muskler till på rätt ställen hade Phil vunnit allt.

Branch bästa form, Olympia 2009
    [img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X2337_GEWOSKDVMM.jpg]Jay Olympia 2009, förmodligen Jays bästa form (även om fysiken var snyggare 2001)
    [img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X2901_KGYLHUMDNI.jpg]Kai AC 2010
    [img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/_O5C0443.jpg]Branch har bara haft så bra dubbelbiceps bak en gång, men räcker ändå inte!

Är ju dock svårt o jämföra när ljussättningen uppenbarligen är väldigt olika mellan olympiabilderna och AC bilderna

Lowgrein wrote:
    Är ju dock svårt o jämföra när ljussättningen uppenbarligen är väldigt olika mellan olympiabilderna och AC bilderna

OK! :D

Kai Olympia 2009
    [img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X2782_MDFVRIVAVA.jpg]

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 265 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.