Home › Forums › Tävlingar och Events › Vem vinner Mr Olympia 2010?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2010 at 19:24 #448046Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:OK!
Kai Olympia 2009
[img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X2782_MDFVRIVAVA.jpg]Sen har ju den senaste trenden visat att massa inte går före linjer, och i vissa hänseenden så är Kai brutal sett till massan – men det finns och kommer alltid finnas dem som är mer begåvade vad gäller ramen.
17 augusti, 2010 at 19:26 #448047Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Sen har ju den senaste trenden visat att massa inte går före linjer, och i vissa hänseenden så är Kai brutal sett till massan – men det finns och kommer alltid finnas dem som är mer begåvade vad gäller ramen.Jag har inte sett en bättre baksida än det och speciellt ramen/formen!
17 augusti, 2010 at 19:37 #448048Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Jag har inte sett en bättre baksida än det och speciellt ramen/formen!
RC’s baksida var väl ändå liiite bättre än det Kai visade på O-09?
17 augusti, 2010 at 19:40 #448049Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Jag har inte sett en bättre baksida än det och speciellt ramen/formen!
Nej, men det ligger ju lite i uttrycket ”Beauty is in the eye of the beholder”. Alla kommer spå olika vinnare, men att uttrycka sig solklart om varken ditt eller datt är omöjligt. Politik är en faktor att ta in, i ALLA bedömningssporter.
Och även om Kai är extremt begåvad med många faktorer, bland annat ett skarpt sinne – så tänker nog domarna mycket på att vinnaren kommer att vara bodybuildingens ambassadör det närmaste året och där krävs den någon som lever den Amerikanska drömmen (för det är ju the great U.S. of A vi pratar om).17 augusti, 2010 at 19:52 #448050Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Och även om Kai är extremt begåvad med många faktorer, bland annat ett skarpt sinneOfftopic så det förslår, men jag tycker nog Kai allt som oftast som han begåvats med en stor portion Jamaicanska ciggaretter…
Tillbaka till trådämnet så är det klart att han är pallplacerad bara formen sitter, allt annat vore helt skruvat.
17 augusti, 2010 at 20:00 #448051Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Offtopic så det förslår, men jag tycker nog Kai allt som oftast som han begåvats med en stor portion Jamaicanska ciggaretter…Tillbaka till trådämnet så är det klart att han är pallplacerad bara formen sitter, allt annat vore helt skruvat.
Har du något emot jamaicanska cigaretter?
17 augusti, 2010 at 22:11 #448052Anonym anvandareMemberAzklund wrote:RC’s baksida var väl ändå liiite bättre än det Kai visade på O-09?Bättre, snyggare?
Tycker det den ramen/formen Kai visar på bilden ifrån Olympia är så nära perfekt det går. Han var ju sen sämre framifrån, än vad han brukar!
Kai var ju inte i sin bästa form, men midjan var smalare och han var lite mindre…så just i den posen ser det grymt bra ut!
Coleman 03
[img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/FB7T8047.jpg]Coleman 04
[img=http://pics.musculardevelopment.com/photos/transferred/FB7T0436.jpg]17 augusti, 2010 at 22:14 #448053Anonym anvandareMemberDet är lite lights out när Coleman vänder ryggen till, oavsett vem som står bredvid. Tycker varken Kai eller någon annan för den delen ens är i närheten av att nudda Coleman.
17 augusti, 2010 at 22:59 #448054Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Det är lite lights out när Coleman vänder ryggen till, oavsett vem som står bredvid. Tycker varken Kai eller någon annan för den delen ens är i närheten av att nudda Coleman.+1
Colmeman 03 var mycket grovare än Kai var 09.
Btw: Är det fan inte ett öga under colemans nacke, mellan axlarna. Alltså i mitten.
När man ser på 03 jämfört me 04 så är det stor skillnad. Känns som nån har editerat bilden från 03 o lagt in ett öga.Eller va säger ni?
17 augusti, 2010 at 23:08 #448055Anonym anvandareMember1) Phil Heath
2) Jay
3) Kai
4) Roelly
5) Branch17 augusti, 2010 at 23:56 #448056Anonym anvandareMemberColeman gör tveklöst ett kraftigare intryck än Kai. Det unika med Coleman var just det att han såg ut att ha kommit ur livmodern slagen en BDB. Det såg nästan naturligt ut, emedans andra som lägger på sig en liknande mängd massa ser ut som cancerpatienter.
Kai har också det problemet, eller rättare sagt den brist på supergener som gav Coleman dennes estetiska kraftfulla look. Det spelar ingen roll om Kai kommer in 150 kilo stenhård, Coleman kommer fortfarande ha en bättre fysik.
19 augusti, 2010 at 17:47 #448057Anonym anvandareMemberSka vi snacka ryggar som slår Kais så är min personliga smak att wolf -07 spöar alla bdb som kai slagit…
Bättre trapz,flyes,axlar och armar,
enda med wolf 07 var ju vaderna, och det är ju samma idag, sen med utvecklingen dom gjort ska ju kai ta wolf alla dagar i veckan, men jag håller fortfarande att om wolf kommer bättre än någonsin både i form o storlek och kai missar lite så tar wolf kai direkt…
19 augusti, 2010 at 18:43 #448058Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Sen har ju den senaste trenden visat att massa inte går före linjer, och i vissa hänseenden så är Kai brutal sett till massan – men det finns och kommer alltid finnas dem som är mer begåvade vad gäller ramen.Vad eller vem syftar du på då? Att linjer går före massa alltså?
19 augusti, 2010 at 20:23 #448059Anonym anvandareMemberLowgrein wrote:Ska vi snacka ryggar som slår Kais så är min personliga smak att wolf -07 spöar alla bdb som kai slagit…Bättre trapz,flyes,axlar och armar,
enda med wolf 07 var ju vaderna, och det är ju samma idag, sen med utvecklingen dom gjort ska ju kai ta wolf alla dagar i veckan, men jag håller fortfarande att om wolf kommer bättre än någonsin både i form o storlek och kai missar lite så tar wolf kai direkt…
Wolf har ju inte prickat form eller utvecklats något vidare det sista, Kai får nog missa ganska brutalt för att Wolf skall ta honom.
19 augusti, 2010 at 20:27 #448060Anonym anvandareMemberTittar jag på Kais dubbelbiceps bak;
Vaderna – Mycket bra form i dubbel bemärkelse.
Hamstings – Kanske dom bästa som finns?
Rumpa/höfter – Har någon bättre? Pratar om form i dubbel bemärkelse igen!
Midja – Gör hela fysiken till ett X i denna posen!
Korsrygg/nedre rygg – Har något bättre?
Ryggen – Här är det både massa, vidd och detaljer!
Axlarna – Kan tydligt urskilja dom tre huvudena, både massa och seperationer!
Armarna – Extremt bra i denna posen. Kais triceps med böjd arm ligger nästan utanpå och bicepsen har både topp, massa och form i dubbel bemärkelse!
Helhet – Det är konst. Midja/rumpa/höfter vs vidd och ben/vader – ett X med alla detaljer!Coleman var oslagbar i den posen, nu är Kai det.
Jag tycker Kais baksida är snyggare och har allt!
Coleman har längden till sin fördel, men är inte väldigt axelbred.
Möjligtvis lite mer massa på Coleman och det är ju framförallt längden som gör det. I förhållande till längd har ju Kai lika mycket massa om inte mer?
Dom två bästa dubbelbicepsen bak någonsin om man ser till helheten som man måste göra!En mycket bra pose för Kai, men i mage/ben är han ännu bättre…det är en annan historia![/b]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.