Vilka kommer att tävla??

Home Forums Tävlingar och Events Vilka kommer att tävla??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 78 total)
  • Author

Ahmad, Henrik, Peter och Arne (-90 kg) är och kommer att var saknade på NM (så länge man inte har hört motsatsen, så finns ju lite hopp att dom ställer upp…). minst två givna medaljer och ett givet guld i -80 kg får nu någon annan lägga beslag på.
    Sverige hade plockat många medaljer med sitt bästa lag…
    …men vi får väl lämna lite handikapp – så det blir någon match! :D

PS. har kollar runt på dom olika mästerskapen och har lite koll på motståndet.

Arne anmälde sig redan på SM, så han ska vara med ihelgen :)

Hvilke utøvere fra Sverige skal til VM??

Satt o kollade resultaten från EM o det var ju intressanta men olyckliga uppdateringar i resultaten..

[http://www.ebff.org/page.php?cmd=more&midc=96&idcat=227&id=161]

Med ledning av resultatlistan på EBFF:s hemsida så har någonting uppenbarligen hänt där nere i Slovakien. BODY har varit i kontakt med det svenska förbundet, SKKF, där man säger att ”ärendet just nu är under utredning, och ännu långt ifrån avgjort”.

Till dess eller tills ytterligare klarhet bringas i detta, så får vi med andra ord ge oss till tåls. Tids nog får vi veta, och först när vi får alla fakta för handen känns det rättvist att diskutera detta vidare.

SKKF ber också att får hänvisa till Kenneth Wiklund, som är ansvarig i ämnet, för den som till äventyrs vill ha mer information.

På förekommen anledning vill jag också uppmana alla att ånyo i detalj studera forumreglerna.

Mvh

Alex

Janpeter Sangborn wrote:
    Sam JR: Märker du något trevligt?:P

:read: :nerd:

Är tanken att killarna skall tävla med 1 eller 2 deltagare i olika viktklasser!? så som det står i deltagarlistan …eller sitter jag här å blir irriterad i onödan (mycket låg på kolhydrater just nu)?

Varför slår man då ihop alla damerna till en enda stor klass på 12st?

När man slår ihop damklasserna så kommer det att skilja över 30kg i vikt och säkert 30cm i längd.

Om man skulle slå ihop -70, -75 och -80 då skiljer det ca 5kg och man har en klass på 10st, eller varför inte slå ihop dem med -85 dessutom, så får man en skildnad på ca 15 kg och 14st … bara som jämförelse!

Jag bara undrar hur man tänker?

Eva Birath wrote:

Är tanken att killarna skall tävla med 1 eller 2 deltagare i olika viktklasser!? så som det står i deltagarlistan …eller sitter jag här å blir irriterad i onödan (mycket låg på kolhydrater just nu)?

Varför slår man då ihop alla damerna till en enda stor klass på 12st?

När man slår ihop damklasserna så kommer det att skilja över 30kg i vikt och säkert 30cm i längd.

Om man skulle slå ihop -70, -75 och -80 då skiljer det ca 5kg och man har en klass på 10st, eller varför inte slå ihop dem med -85 dessutom, så får man en skildnad på ca 15 kg och 14st … bara som jämförelse!

Jag bara undrar hur man tänker?

Andas…andas…

”Man” tänkte som så på Nordiska mötet förra våren att det är så få tjejer som tävlar att man skulle slå ihop dem till en klass. Det finns det beslut på. Jag tycker själv att beslutet är fel (lätt för mig att tycka som inte ens var med om att fatta det), bland annat av de orsaker du nämner.

Bättre vore det att köra precis det som kommer att göras med killarnas klasser. Om inte minst fem deltagare väger/mäter in slås klassen ihop med nästa klass. Om alla killar väger in precis som de är anmälda och om alla kommer, ryker både -70, -75 och -85. Så det i sig har inget med könsdiskriminering eller liknande att göra. Jag hoppas att de nordiska länderna enas pronto om exempelvis två damklasser och fyra herrklasser till nästa NM. Det har varit en lång och snårig resa att ta det hit ens, men vi hoppas att det blir ett NM med status och tydliga ramar i framtiden.

Janpeter Sangborn wrote:
    Andas…andas…

”Man” tänkte som så på Nordiska mötet förra våren att det är så få tjejer som tävlar att man skulle slå ihop dem till en klass. Det finns det beslut på. Jag tycker själv att beslutet är fel (lätt för mig att tycka som inte ens var med om att fatta det), bland annat av de orsaker du nämner.

Bättre vore det att köra precis det som kommer att göras med killarnas klasser. Om inte minst fem deltagare väger/mäter in slås klassen ihop med nästa klass. Om alla killar väger in precis som de är anmälda och om alla kommer, ryker både -70, -75 och -85. Så det i sig har inget med könsdiskriminering eller liknande att göra. Jag hoppas att de nordiska länderna enas pronto om exempelvis två damklasser och fyra herrklasser till nästa NM. Det har varit en lång och snårig resa att ta det hit ens, men vi hoppas att det blir ett NM med status och tydliga ramar i framtiden.

Tack för ditt svar, det hjälpte lite i.a.f. :)

Jag håller med dig, det borde vara samma regler för både killar å tjejer

4 av dessa 5 finska (pinnar) är anmälda till NM:
    [img=http://www.pakkotoisto.com/kuvagalleria/Bodybuilding/SM2006/Gallery3/_MG_2784.jpg]29 Marko Heikkinen, 34 Tommi Heinonen, 35 Sami Koponen (-90 kg)
    30 Timo Honkala (-100 kg)

och 3 av dessa 5:[img=http://www.pakkotoisto.com/kuvagalleria/Bodybuilding/SM2006/Gallery3/_MG_2897.jpg]37 Kimmo Pätäri (-100 kg)
    38 Janne Kähty, 39 Sami Jääskeläinen (+100 kg)

för att nämna en del av finnarna.Jerry Ossi har redan visat att han är en av dom bästa i norden och kommer säkert att göra så igen…

synd att det är så få deltagare i vissa klasser. det finns en risk att det bara blir 3 herr klasser i BB. men vi får hoppas att minst 5 st väger in i -100 kg så dom inte slås ihop med tungviktarna. -100 klassen brukar ju vara den bästa klassen…

om -85 och -90 slås ihop så blir det en tuff fight mellan Jerry Ossi och – 90 killarna, eller inte? ;)

Janpeter Sangborn wrote:
    Sam JR: Märker du något trevligt?:P

Vad som dock e mindre trevligt är ju att jag inte skall till Karlstad :frust:
    Men hälsa henne så gott från mig :P

Overall Norske mesteskap.

-80 -90 og -100

-90 og -100 kommer på nordisk til helgen.

Skal bli en bra helg dette! tror det blir et veldig bra stevne, med mange bra utøvere.

og masse god mat lørdags kveld :emo-thumb

Janpeter Sangborn wrote:
    Lördag

Bodybuilding

Rullstol 1
    Anthoni Khadraoui S

Damer 12
    Annelie Nilsson S
    Helene Westerlund S
    Madelene Hermansson S
    Åsa Lötbom S
    Chanett Lee Martinez S
    Lotte Bendix D
    Susanna Mantila F
    Jaana Kohonen F
    Lena Hedblad S
    Eva Birath S
    Margareth Dybevik N
    Marthe Sundby N

Herrar –70 1
    Tommi Kaukinen F

Herrar –75 2
    Micke Andersson S
    Sami Maaniemi F

Herrar –80 7
    Mats Ljung S
    Ali Farouk S
    Mahdi Shahmarvand D
    Juha Hakala F
    Jaria Laine F
    Martin Engstrøm N
    Thomas Askeland N

Herrar –85 4
    Christoffer Nober S
    Jerry Ossi F
    Markku Ylijoutsijärvi F
    Daniel Stisen N

Herrar –90 7
    Pierre Chamoun S
    Arne Lundell S
    Ott Kiivikas E
    Jacob Hansen D
    Tommi Heinonen F
    Sami Koponen F
    Marko Heikkinen F
    Joel Pascua N

Herrar –100 5
    Farzad Kazemi S
    Henrik Lingh S
    Kimmo Pätäri F
    Timo Honkala F
    Samuel Helgesen N

Herrar +100 7
    Kim Kold D
    Christer Norman S
    Csaba Kocsis S
    Jan Nordlund S
    Janne Käyhty F
    Sami Jääskeläinen F
    Veli-Pekka Niskanen F

Classic Bodybuilding

-178 5
    Younes Laroussi S
    Alexander Henden S
    Kenny Håkansson S
    Stiven Schmidt D
    Andre Thesen N

+178 5
    Mauricio Toro S
    Utti Hietala F
    Voitto Suosaari F
    Christian Berg Philip D
    Ronny Olsen N
    Totalt: 55 st

Klasser där inte minst fem deltagare väger in slås ihop med närmsta klass.

Vil bare klassene -70 og -75 bli slått sammen, eller vil disse bli slått sammen med -80?:| :unsure:

Ståle S wrote:
    Vil bare klassene -70 og -75 bli slått sammen, eller vil disse bli slått sammen med -80?:| :unsure:

Så kan det bli om alla väger in i den klass de är anmälda i.

Binais wrote:
    Csaba kan ni stryka från listan för han ska inte vara med!

tråkigt!

men denna killen dyker förmodligen upp och kan någon hota honom…!?
    [img=http://www.jerryossi.fi/media/Jerry_SM_2006_023.jpg]…Jerry Ossi! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.