Home › Forums › Tävlingar och Events › Vilka slåss om pallplatserna?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2012 at 10:01 #275875Anonym anvandareMember
Nu är de inte långt kvar till tävlingen.
Vilka tror ni gör upp om pallplatserna i bodybuildningen?
Själv så tror ja de kommer stå mellan Rabi,Deme och Samir.
Tror dock att Deme kommer stå längst upp på pallen.
11 mars, 2012 at 10:01 #56614Anonym anvandareMember11 mars, 2012 at 11:04 #275876Anonym anvandareMemberÄr det någon av dom som slängt upp bilder någonstans?
11 mars, 2012 at 11:54 #275877Anonym anvandareMemberBiffen gbg wrote:Nu är de inte långt kvar till tävlingen.Vilka tror ni gör upp om pallplatserna i bodybuildningen?
Själv så tror ja de kommer stå mellan Rabi,Deme och Samir.
Tror dock att Deme kommer stå längst upp på pallen.
Troligen delas ju klasserna upp så Rabi tror jag inte kommer gå i samma…
11 mars, 2012 at 17:06 #275878Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Troligen delas ju klasserna upp så Rabi tror jag inte kommer gå i samma…Ja det kommer delas upp i två klasser och då kommer dom ju att mötas i overallen!
11 mars, 2012 at 17:19 #275879Anonym anvandareMemberBiffen gbg wrote:Ja det kommer delas upp i två klasser och då kommer dom ju att mötas i overallen!Låter som en efterhandskonstruktion… spekulerar man i en tävling så brukar det väl handla om respektive klass.
Förövrigt har Rabi slagit Deme senast i oktober i overall om vi nu skall snacka den före vi snackar klasserna man tävlar i för att ens nå den.11 mars, 2012 at 17:32 #275880Anonym anvandareMemberT.sundin wrote:Är det någon av dom som slängt upp bilder någonstans?[http://forum.body.se/showpost.php?p=1195537&postcount=14838 http://forum.body.se/showpost.php?p=1195537&postcount=14838%5D
min form med tre veckor kvar
11 mars, 2012 at 21:45 #275881Anonym anvandareMemberSamir wrote:[http://forum.body.se/showpost.php?p=1195537&postcount=14838 http://forum.body.se/showpost.php?p=1195537&postcount=14838%5Dmin form med tre veckor kvar
Det börjar ta sig
Men vad händer i Madrid? :what:
12 mars, 2012 at 07:10 #275882Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Låter som en efterhandskonstruktion… spekulerar man i en tävling så brukar det väl handla om respektive klass.
Förövrigt har Rabi slagit Deme senast i oktober i overall om vi nu skall snacka den före vi snackar klasserna man tävlar i för att ens nå den.Ja ursäkta mig de va helt fel att börja spekulera om vem som skulle kunna vinna..Ska genast sluta me de!
12 mars, 2012 at 08:59 #275883Anonym anvandareMemberJag gissar att vi snackar byggningen här, en uppdelning i 2 klasser lär ju ske och den lär ju baseras på vikt. Vilka hamnar då i vilken klass? Jag baserar följande beräkning på lite vad jag vet om grabbarna men jag kan ju ha fel på många vikter.
1.Sebastian Fritzson.Team Fairing Järfälla Sweden 90-100kg?
2.Henrik Benedicto. MM Sports Team Göteborg Sweden ca 80-90kg?
3.Kevin Koxha. Haninge Hälsostudio Sweden +100kg?
4.Samir Troudi. Muscle Team Eskilstuna Sweden 80-90kg?
5.Reza Charlie. Team kroppsnytt Stockholm Sweden 90-100?
6.Mats Ljung. MM Sports Team Göteborg Sweden 70-80?
7.Rabi Fakhro. Team Better Bodies Stockholm Sweden 90-100?
8.Henrik Ågren. MM Sports Team Göteborg Sweden 80-90?
9.Mikael Gustafsson. Haninge Hälsostudio Stockholm Sweden +100?
10.Markus Hagström. Team Dalblads Nutrition Stenkullen Sweden ingen aning?
11.Alexander Lindahl. Team body nutrition Jönköping Sweden ingen aning?
12.Deme Laszlo. Workoutcenter Gävle Sweden 70-75?
13.Toradj Tavakoli. Workoutcenter Gävle Sweden 70-80?
14.Tomas Tjäder. Team acctive north Luleå Sweden 90-100?
Räknar vi på den övre vikten så får vi en split vid 92 . Detta är ju väldigt grovt men ger en uppskattning iaf. Så vad får vi då?
Tunga:
Sebastian Fritzson
Kevin Koxha
Tomas Tjäder
Reza Charlie
Rabi Fakhro
Mikael GustafssonLätta:
Mats Ljung
Deme Laszlo
Toradj Tavakoli
Henrik Benedicto
Henrik Ågren
Samir TroudiWild cards:
Markus Hagström
Alexander LindahlDet är svårt när så många satsar på senare tävlingar, framför allt loaded då. Sen satsar väl samir på madrid som ligger en bit in i framtiden? Känner att jag har bäst koll på grabbarna i den ”lätta” klassen.
I tunga klassen tror jag det står mellan Rabi och Kevin, med reservation för att jag inte sett alla grabbarna och därför kan ha missat några. Rabi vann senaste mötet men jag tror Kevin har tagit det ett steg längre nu, släpper han vattnet kring mage och nedre rygg så blir han riktigt vass. Rabis linjer är bra. Båda två satsar väl på loaded och jag tror Rabi har lättare att hålla en bra form så placerar honom som etta här. Så 1a Rabi, 2a Kevin, 3a osäkert.
I lätta så satsar ju Deme på loaded men inför SM så hade han en bättre form än dom flesta på scen redan 3-4v innan tävlingen så han kommer vara i grym form, folk hojtar dock om att han kanske inte är helt balanserad. Jag tror Henrik har tävlingen som huvudmål så han kan bli vass. Toradj var bra sist om jag inte minns fel. Henrik har jag inte sett på länge, dom senaste bilderna jag sett så bra ut men formen kommer nog inte räcka. Samir har haft lite svårt att få till formen på senaste tiden och med helt andra tävlingar i sikte så tror jag inte han är med i leken här. Mats har väl en hel del revanschlusta i sig efter missen på SM och kommer nog vara spot on. Jag säger 1a Mats Ljung, 2a Deme Lazlo och 3a Toradj. Men det säger jag bara för att jag måste säga något. Listan kan vara helt omvänd.
13 mars, 2012 at 09:17 #275884Anonym anvandareMemberBiffen gbg wrote:Ja ursäkta mig de va helt fel att börja spekulera om vem som skulle kunna vinna..Ska genast sluta me de!Trött och lite ont i ryggen skyller jag på, var nog lite väl grinkuk där tror jag.
Pallplatser i respektive klass?
Overallvinnaren och pallen där, körs CBB-n i overallen också?
Vad tros om Bodyfitnessen?
13 mars, 2012 at 09:31 #275885Anonym anvandareMemberTips i CBB-n: Conny Hilmersson farlig i långa igen, sjuk sjukt bra form.
13 mars, 2012 at 12:40 #275886Anonym anvandareMemberMikael Gustafsson tror jag definitivt är med och slåss. Gigantisk karl.
19 mars, 2012 at 20:10 #275887Anonym anvandareMemberVad tror ni om Body Fitnessen då?
24 mars, 2012 at 04:36 #275888Anonym anvandareMemberLite dålig koll på hur långa tjejerna är men gissar på en overall för Camilla Öhman och sen får det nog ses upp med följande: Semiran, Janne Knudsen, Emelie Lundström samt Josefin Pettersson.
Lite wildcard i Freja Lindberg som är i kanonform men som blir intressant att se i line och om hon håller storleksmässigt än.
Sen är det ju även intressant vilka tjejer som toppar formen och vilka som siktar mot danmark och norge månaden efter. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.