What about BB GP ?!?

Home Forums Tävlingar och Events What about BB GP ?!?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 64 total)
  • Author

Jag gillade oxå Predrag Petrovic,s fysik skarpt, när killen blev uppropad fyra tog han ett steg bakåt och visade inte en min, tittade förvånat på sitt ena ben och spände, knallhård med fibrer på hela benet :) Han hade inte större mage än de flesta i den kalibern, problemet var bara att han slappnade av på linen, såfort han flexade syntes ingen putmage.

Jonas Lundberg wrote:
    Det var ett försök till tips med alldeles för dåliga kunskaper om respektives fysiska standard…
    Fick ändå 5 av 6 finalister rätt, Rafal Borysiuk var stor som ett hus men ej iform!

Efter att ha sett tävlingen hade jag placerat dom så här:
    1. Robert Piotrkowicz
    2. Predrag Petrovic (blundar för magen, för fysiken var minst sagt imponerande)
    3. Tomasz Bobrowski
    4-5 Henrik Janson o Pierre Chamoun (Svårt val här…)
    6. Klaus Ladegård

Det skillde endast 9 poäng mellan 3:an Henrik o 6:an Pierre ska man också betänka.

Her er noen bilder fra BB Grand Prix. Litt dårlig kvalitet men men…

Quote:
    Efter att ha sett tävlingen hade jag placerat dom så här:
    1. Robert Piotrkowicz
    2. Predrag Petrovic (blundar för magen, för fysiken var minst sagt imponerande)
    3. Tomasz Bobrowski
    4-5 Henrik Janson o Pierre Chamoun (Svårt val här…)
    6. Klaus Ladegård

thnx jonas but I think I deserve to bee on 3rd place beacuse Tomas maybe look like little more biger then me…but it is ok….

like I said..I was thinkig that this is BB competition…not BODY CLASSIC..and I`m 168 cm and 96 kg…..and that is BODY BUILDING..if somebody are 184cm and 98 kg this is not body bulidng….not ON IFBB RULES and why they are seprated BODY BUIDING FROM BODY CLASISC on every level and THE RULES are very defintied…but hey..

like I said…more to come;)8)

Quote:
    Jag gillade oxå Predrag Petrovic,s fysik skarpt, när killen blev uppropad fyra tog han ett steg bakåt och visade inte en min, tittade förvånat på sitt ena ben och spände, knallhård med fibrer på hela benet Han hade inte större mage än de flesta i den kalibern, problemet var bara att han slappnade av på linen, såfort han flexade syntes ingen putmage.

thnx man….;)

alltså ärligt talat inte att jag ska försvara pedja eller någon här men kille som tog tredje plats ser ut som skådespelare från täcknade filmer bredvid dom här monster undrar va dommare tänkte på när han gör sån bedömning herre min gud. Inte att jag e imot killen han har fin fysik men inte för bodybuilding det inte hans sak precis.

Men nu gör du endå bort dig och säga så här!
    Henrik Jansson kanske inte var störst bland dom, men han pricka en sinnesjuk form o grym balans mellan alla muskler + ingen gravid ap mage
    har iförsig ej sett de live men bilder talar endå sitt klara språk ibland.
    Tycker inte hör till sporten komma in och klanka ner på folk som pedja gjorde mot henrik mm jävligt dålig stil,man får acceptera den placering man får

aleksandar_polomac wrote:
    alltså ärligt talat inte att jag ska försvara pedja eller någon här men kille som tog tredje plats ser ut som skådespelare från täcknade filmer bredvid dom här monster undrar va dommare tänkte på när han gör sån bedömning herre min gud. Inte att jag e imot killen han har fin fysik men inte för bodybuilding det inte hans sak precis.

Bodybuilding är en bedömningssport och hur man rangordnar massa, symmetri och hårdhet skiljer sig åt från domare till domare och från land till land. Här, liksom på den amerikanska proffstouren, hamnar ofta mindre byggare högt i resultatlistorna tack vare hårdhet, ”conditioning” och symmetri. Kvaliteter som Henrik uppvisar och som många andra inte prickat till 100% i söndags. Jag hade faktiskt Henrik som tvåa efter förbedömningen men Tomasz kom in snäppet hårdare till finalen vilket gjorde att jag hade honom som tvåa här. Pedrag uppvisade en riktigt freakig fysik med dramatiska proportioner och fantastiska benseparationer och hade han kommit in lite hårdare och torrare hade jag nog haft honom som god tvåa.

Pedrag, you showed us an impressive physique with an X-frame that caused the crowd to gasp. Unfortunately, you didn’t peak 100% and you had a hard time controlling your midsection in some of the poses which may have hurt your placing. All in all, it was a very close call between spot two and six and this time the details made the difference. By the way, I enjoyed seeing you here on stage in Sweden and I hope we will see you here again next year:emo-thumb.

Två av mina bilder från Gp Posedown.. Jäklar säger ja bara!!:up:emo-thumb

thnx konty

evertyhing that you sad are true and nothing but the true;)

I realy enyoj come to sweden but after this and I must thinkg about many things..

beacuse..I`m not some local kid…every body knowing me,my results are talking insted of me my friend…and some of it are..overall balkan cahmpion, 2nd place at mediteraninen cahmapion ship…6 times national cahmpion and winner of many grand prix..

so…wee will se;)

Pedja: You have the best front latsspread that I´ve ever seen live!:up:emo-thumb:up:emo-thumb

my friend..

let the ape with the ape belly tell you something..

I was doing this sport probably when you are playing with the cars in the send….

I have 37 years and 80 comepetitons behind me….

you obvieslly dont know enytihing about this sport.

first of all….I NEVER SAID NOTHING AGAINST HENRIC..

second -if you want to look like him..that is you problem….not mine..

and most important thing…

I SAID…henirc HAVE BEATUFUL LINES..GREAT SHAPE…no doubt..

but THIS IS NOT BODY BUILDIING this is BODY CLASSIC what the henrik shoves….

I relay dont know on what leanguage I must wrote that you understand..

I have all rights on this world to say someting what all people that day are talking about after competition,AND I`M NOT FROM HERE…AND SWE PEOPLE ARE TALKING…:emo-thumb

some pic

Zebaztian wrote:
    Pedja: You have the best front latsspread that I´ve ever seen live!:up:emo-thumb:up:emo-thumb

thnx Zebaztian

Martin.P wrote:
    Men nu gör du endå bort dig och säga så här!
    Henrik Jansson kanske inte var störst bland dom, men han pricka en sinnesjuk form o grym balans mellan alla muskler + ingen gravid ap mage
    har iförsig ej sett de live men bilder talar endå sitt klara språk ibland.
    Tycker inte hör till sporten komma in och klanka ner på folk som pedja gjorde mot henrik mm jävligt dålig stil,man får acceptera den placering man får

jag gör inte bort mej en sekund jag sa att killen har bra fysik men helt rent ut sakt han förkännar inte sin placering o om Pedja hade sån ap mage som du säger han skulle inte vara Balkan mästare o jag vet ej hur många gånger Serbisk mästare vi har tappat räkning så många gånger han har vunnit

Har man inte sett tävlingen live så kanske man inte skall uttala sig så säkert.

Men nu tar vi alla några djuuuuupa andetag och slappnar av. Känner hur ögonlocken blir tuuuuunnnggggaaaa och hur lugnet sänker sig över oss.

Kanoners!

Kul med lite olika åsikter, det blir så mkt mer spännande då :D. Lite förvånad är jag dock, att ingen mods ännu gått in här med sin ”pekpinne” :nono: för att tala om hur man ska och bör uppträda efter en tävling, vilket man ofta och snabbt gör när det blir lite snack kring de kvinnliga tävlingsklasserna (läs BF [/b]:D).

Jag var själv inte på plats i Västerås men tycker det verkar varit en tävling med många mkt bra tävlanden, säkert mkt svårt för domarna i vissa lägen, speciellt herrarnas BB GP.

Som avslutning, Grattis Henrik till en mkt bra placering men även all heder till alla utländska tävlanden som reser långa vägar för att ta sig till en SKKF anordnad tävling :emo-thumb.

Ps. Hahahahaha, tänk Jörgen, du hann före mig med EN minut…må så gott.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 64 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.