Testar bifogade filer…

Home Forums Testforum Testar bifogade filer…

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Funkar det?

Den första bilden fungerade bäst Magnus :D

Dan_The_Man wrote:
    Den första bilden fungerade bäst Magnus :D

Haha, där ser man. Testade ifall funktionen med bofigade filer var trasig, då en person från USA hade lite problem. Men det var nog bara något temporärt.

Hur lyckades du med 4 bifogade bilder ? Eller det är kanske bara vanliga medlemar som bara kan ladda upp 3 åt gången ?

ChristofferL wrote:
    Hur lyckades du med 4 bifogade bilder ? Eller det är kanske bara vanliga medlemar som bara kan ladda upp 3 åt gången ?

Även jag som admin kan bara ladda upp tre åt gången, men sedan laddar jag bara upp en till bild, så blir det fyra bifogade filer. Alla kan lägga till 5 filer till ett och samma inlägg.

Jag testar att slå på 5 bifogade filer på en gång, så får vi se om servern orkar med det. Den hanterar för närvarande även omskalning av bilder som är för stora för att postas, dvs laddar någon upp en JPG-bild som är 1600×1200 pixlar, skalar mjukvaran ned den till det tillåtna formatet.

Quote:
    Om en bild är större än din maximalt tillåtna storlek kommer ett försök att göras att skala om den. Detta kan misslyckas om bilden är för stor för att hanteras korrekt eller om bildtypen inte stöds för omskalning. När detta alternativ är aktiverat bör du begränsa alternativet för uppladdning ovan till en, annars kan uppladdningen av flera stora bilder orsaka belastning på din server.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.