120 – 95 kg……!?

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only 120 – 95 kg……!?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 135 total)
  • Author
    Ripper wrote:
    Ah fan va du skräms, om inte du har vad som krävs så va har jag! :( ,…ja jag får väl skylla på att det är min första tävling isf, om det nu blir nåt av det vill säga, kommer jag så ses vi nog!

Kör hårt!

du har nog muskler så det räcker, viljan att satsa och en bra form innan dietstart.
    vad ligger vikt och längd på?
    sedan hade det varit roligt att få se någon helkroppsbild också!
    tror att det kommer att gå bra! :emo-thumb
    det är nog jag som åker på stryk.

Waerme wrote:
    Väldigt läsvärt

tack!

tycker själv inte jag har skrivit så mycket. diet och träningsprogram är sällan någon rolig läsning i längden. därför har jag inte matat fakta!
    själva upplägget på träning och diet kan däremot vara intressant att ta del av, tycker jag. :D

Jo, det jag menade :emo-thumb

Btw, verkar inte riktigt som att du följt upplägget med 3/3/1 rakt av. Blir det inte mycket kollisar? Verkar som du generellt sett ätit mindre kollisar än du räknat med från början.

Waerme wrote:
    Btw, verkar inte riktigt som att du följt upplägget med 3/3/1 rakt av. Blir det inte mycket kollisar? Verkar som du generellt sett ätit mindre kollisar än du räknat med från början.

jo det stämmer.
    har iofs. ätit ganska mycket en dag i veckan.

det jag tycker funkar bäst egentligen är att gå lågt 5 dagar i veckan, äta mer kolhydrater på ex. onsdagen och god mat på lördagen i lagom mängd.
    eller mao. gå lågt i 2-3 dagar följt av en dag med mer energi, främst iform av kolhydrater.
    får se om jag hittar tillbaka till det upplägget och motivationen till fortsatt diet?:huh:

Jonas Lundberg wrote:
    du har nog muskler så det räcker, viljan att satsa och en bra form innan dietstart.
    vad ligger vikt och längd på?
    sedan hade det varit roligt att få se någon helkroppsbild också!
    tror att det kommer att gå bra! :emo-thumb
    det är nog jag som åker på stryk.

Det där va ju jättesjyst sagt! :) , man skulle ha några tävlingsinriktade här i stan så man får några kickar i arslet nån gång då å då!,…vikten 116kg på 183cm, väger lite mer än jag brukar faktiskt, men äju sommar nu med massa grillat å godsaker så det får va så!

Om jag inte står å värmer upp bakom scenen så lär jag sitta i publiken å heja på!, se till å fixa det här nu Jonas så man får se legenden live! :emo-thumb

Ripper wrote:
    vikten 116kg på 183cm, väger lite mer än jag brukar faktiskt, men äju sommar nu med massa grillat å godsaker så det får va så!

Om jag inte står å värmer upp bakom scenen så lär jag sitta i publiken å heja på!, se till å fixa det här nu Jonas så man får se legenden live! :emo-thumb

det lät rejält. känner mig redan slagen på förhand. din form brukar ju inte vara så tokig. blir nog jag som får stå med svansen mellan benen.
    hoppas att du kommer upp på scenen i år.
    jag måste verkligen sätta fart om det ska bli något…
    …och det är ytterst tveksamt! [/b]

Jonas Lundberg wrote:
    det lät rejält. känner mig redan slagen på förhand. din form brukar ju inte vara så tokig. blir nog jag som får stå med svansen mellan benen.
    hoppas att du kommer upp på scenen i år.
    jag måste verkligen sätta fart om det ska bli något…
    …och det är ytterst tveksamt! [/b]

Ja vare sej du bestämmer dej för att tävla eller inte så är du en stor förebild och idol för en rookie som mej och många många andra!

Respekt!! :buttrock:

i dagsläget så ser det inte ut att bli någon tävling i år.
    fortfarande 20 veckor kvar till LP, så man vet aldrig. :unsure:

försöker äta moderat utan att hålla någon diet och jobba mycket (55 timmar denna veckan) för att hålla koll på vikten och ekonomin. :(

försöker träna 4 dagar/vecka, halvkroppspass.
    denna veckan blir det bara 3 pass, om inget hindrar mig idag?

väger 5 -6 kg under min startvikt som var 119 kg på morgonen.

ps. mätte precis fettet: 15,3% (långt ifrån någon form att tala om) ;)

Härligt att äntligen se att du är på G igen Jonas. Fortsätt nu ända fram. Kan jag så kan du eller tvärtom kanske. Du hör till PÅ scen och inte i publiken. Kör hårt nu så ses vi senast i pumprummet i höst eller ev redan på Lördag på brännbollen om man tar sig dit.

Jonas Lundberg wrote:

det pratas om att man ska ha en hög andel socker i blodet när man vaknar. det har jag inte märkt:| , kanske i normala fall men inte under diet.

Normalt har man mycket låg sockernivå i blodet när man vaknar.

mikaeln wrote:
    Normalt har man mycket låg sockernivå i blodet när man vaknar.

vissa experter säger något annat!
    mina egna reserver blir snabbt förbrukade vid aktivitet på fastande mage på morgonen. och blodsockret dalar snabbt.
    vem ska man tro på…
    … en kropp som snart svimmar eller vad experterna säger?:|

brukar vara smart att lyssna på sin kropp..

Har du hittat bilen och tävlingsgnistan ännu ?
    Hela Varberg undrar.

Och nä, jag tror inte det finns några experter som påstår att blodsockret är högt på morgonen.
    Varför skulle det vara så?

mikaeln wrote:
    Har du hittat bilen och tävlingsgnistan ännu ?
    Hela Varberg undrar.

Och nä, jag tror inte det finns några experter som påstår att blodsockret är högt på morgonen.
    Varför skulle det vara så?

har inte hittat något av det! :(
    köpt ny bil och tränar endast 1-2 pass/vecka.

inte högt blodsocker men strax över normalt.
    kroppen reglerar ju blodsockret hela tiden och att det är normalt efter sömn är ju inte så konstigt. men att det sedan finns energireserver för aktivitet på fastande mage är ju en annan femma.
    i mitt fall så droppar blodsockret redan efter 5-10 minuters promenad på fastande mage (på morgonen) under diet.

”hur nu morgonpigge kalle på 70 kg fungerar…?!”
    …så fungerar inte en gammal ,tjock och trött man.
    det märks att man inte är 18 år längre, tror det är något som saknas i kroppen!?:|

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 135 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.