Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › 4 veckors deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2006 at 09:39 #91302Anonym anvandareMember20 februari, 2006 at 09:39 #990019Anonym anvandareMember
Nä, nu är det dax för mig att skala av lite fett. Så jag startar en tråd här som jag hoppas att ha för effekt att få mig att skämmas om jag går och fuskar. Annars, fuskar jag utan någon skam i skinnet, så har det varit ett tag nu. Och trots att jag inte gått upp i vikt så mycket, för jag har tränat och i stort sätt balanserad fusk med avhållsamhet…men lite mer fläsk har det blivit. Blä.
Ok, lite info – jag, tjej, 33 :whistle: , väger 68 just nu,175 cm, tränat både styrka och kondis…oregelbundet på senaste tiden. äter 5-6 mål om dagen (ibland även småätit imellan på nötter och frukt och låtsats att jag inte sett mig )
I alla fall – jag tränar inte för att må bra, men jag mår ju bättre efteråt. Mår jag bra gör jag att sitta och titta på TV med en gott choklad, helst nuttela. Men sen blir det för jävligt när jag ska komma in i kläderna. I min perfekta värld sitter jag och gluffsar i mig vad jag vill och är smal och fit utan den minsta ansträngning. Ja, ibland får man drömma…men när det blir en vana då blir det farligt, som nu.
Mina mål har ingenting att göra med hur strak jag vill bli eller hur långt jag vill springa. För vem bryr sig egentligen. All min slit ska gå ut på att jag vill se snygg och någorlunda vältränat ut. Utseendefixerad?! Ja, kalla det vad du vill. That´s me.
Så målet är att skala av 4 kilo på en månad nu. Man får sikta högt.
Att göra det ännu tydligare så har jag också illustrerad det. Jag vill inte se ut så här.jag vill se ut så här
just nu är jag här
Så, 4 veckor börjar jag med först.
P.S. Det ända som kommer att vara i dåligt skick här är min svenska, för att jag har det som andra språk (min första språk är i dåligt skick det med…om det gör saken mildare för de som har en mer språk-granskande öga), så det blir en del svensk-engelsk-okänd språk här, men rätta mig gärna till. Det blir bara en bonus när det här journalen avslutas – snygg + bra på svenska! Kan man önska sig nåt bättre.
20 februari, 2006 at 09:50 #990020Anonym anvandareMemberHaha, skitbra skrivet! Jag skulle också vara nöjd om jag kunde äta obegränsat med choklad och samtidigt vara fit.
20 februari, 2006 at 13:39 #990021Anonym anvandareMemberDet går bra idag. Men det brukar det också göra första dagen på dieten. Speciellt efter 3 ätardagar i rad. Jag måste övertala mig här att INTE köpa hälsosamma grejer som ska ”stilla min sötsug” som t.ex torkade frukt eller goda nötter…Det har inte funkat så. Jag har på ett konstigt sätt lyckats övertala migsjälv att jag är jämnt sötsugen och därför ätit hela förpackningen på 2 dagar. Jag ska hålla mig till regelbunda måltider.
Maten idag:
1. Havregrynsgröt på 1dl havregryn – torr, jordnötsmör, 40g protein, 2 valnötter, kakao.
2. kyckling, 1/4 aubergine, 1 potatis, 1 msk rapsolja, 1msk keso, rucolla.
3. Fluff – 1 banan, frysta jordgubbar, 1/2 låglaktos mjölk, 40 g vassle. (efter träning)
4. Salad på isbergsalad, 1/8 del avokado, 1/2 tomat, ruccolla, lök, tsk pesto, 1 msk olivolja, vinäger, 1/2 kopp keso, 1 knäckebröd. Vatten.
5. 1 knäckebröd med keso och en skiva avokado.
5 mål blev det idag. Och är mätt, det är bra. Får spara kalorier för dagar då jag börjar nå hysteri utav det här dieten. Enligt mina beräkningar är det summan av en veckas kalorier som är av större betydelse.
Träning:
Bröst, Rygg, Mage
Det var överfullt på gymmet. Lyckades ändå köra rätt tungt – tog så mycket vikt som jag kunde klara repetitionerna som följande:
12-10-10-8-6-12-12, för varje muskelgrupp förutom mage.
Kändes lite tungt ett tag där. Jag tror jag drog med två nördar som trängde sig och hade inte mycket att göra i allmänhet.Sen blev det M*F* HIIT. ” I am the beast…I am…” och ”Throw all the bullets in the fire…and stay thereeeee.” (Metallica :worship: ). En gång till trodde jag jag skulle dö, men här sitter jag. Tur att inga nördar trängde sig när jag var på top 4, så ingen gick till skada.
Här är The Cardio Prayer, för de som undrar varför jag ser så ut på bilden.
20 februari, 2006 at 13:50 #990022Anonym anvandareMemberSnyggt tecknat, fast iofs tycker jag inte tjejen på den tredje bilden behöver gå ner nåt…
Skulle vara kul att höra lite om hur du har satt upp dieten? Intag, fördelning, träningsupplägg…
Vad gäller att köpa hem ”hälsosamt godis” att ha ifall sötsuget slår till… det funkade inte för mig heller, blev oftast till att man hade sötsug tills påsen/asken/whatever var slut. Precis som om man hade vetat om att det fanns en frestelse på lur nånstans hemma. Hur som helst, med ordentligt med mat försvinner nog suget efter ett tag… även om det aldrig tycks funka så med choklad
20 februari, 2006 at 15:51 #990023Anonym anvandareMemberhäftiga bilder!
20 februari, 2006 at 16:13 #990024Anonym anvandareMemberSvar på frågor:
Linda G:
Jo, jag glömde träningsupplägget-Jag tänkte testa den omvända dieten som Mats pratade om i en annan tråd. Nu kommer jag att äta så lite som möjligt utan att få hysteri utbrott och min gräns ligger på ca 1200-1500 kal per dag. Några kan kalla det svält, jag kallar det snabba resultat. För att klara av det, kommer jag att äta mättande mat i form av mer protein och grönsaker. Om jag äter 5 mål per dag (frukt och keso, eller knäcke och keso som mellanmål) då kommer jag att ligga ungefär i den zonen.
Jag kommer att tillåta mig nåt mer kaloririkt och ha 2400 kal dagar, t.ex. eller äta nåt gott, fast jag kommer att lägga in kalorierna och minska på den dagliga kaloriintaget. Så kalori in, kalori out är det som gäller.
Träning – jag kommer att träna minst 3 gng 20 min HIIT och 2 gånger styrketräning då jag kör bara överkropp. Benen tränar jag lätt en gång i månaden. Jag kommer dessutom att lägga extra kardio pass och/eller höja intensitetet på HIIT gradvis.ReNeGaDe: Mitt modersmål är bulgariska…fast de frågar mig vilket är mitt modersmål i Bulgarien med, så jag kan inte skryta med att jag är så bra på det länge. lol
Lisa: Jag har inte så mycket muskler, då tar fläsket över . Jag hoppas att det går bra. Men jag är så bra på att övertala migsjälv saker, särskilt när det handlar om någonting gott, så jag kan bara hålla andan och hoppas att min starka sida vinner…
20 februari, 2006 at 16:38 #990025Anonym anvandareMemberHaha den första bilden är riktigt briljant – klockren schmoe!
ps För er som inte är bekanta med uttrycket tar jag mig friheten att förklara det med ett utdrag från BBing ABC på getbig: ”Schmoe: Male spectator often spotted at female bodybuilding shows, playing a quick game of pocket 2-ball.” ds
20 februari, 2006 at 17:08 #990026Anonym anvandareMemberska bli kul att följa dig!!! det verkar bli en ärlig journal
låter som lite mat så du kommer säkert få kämpa emot suget…..men du verkar å andra sidan inte träna såååå mycket heller…eller? morgonpromenader?
lycka till!!
20 februari, 2006 at 18:27 #990027Anonym anvandareMemberHåller med Maria – låter som lite mat… Men du skulle väl ”bara” köra det i fyra veckor också, så med några få avbrott iom ”högdagarna” ska det nog gå bra. Får ha dina teckningar på näthinnan hela tiden
Ska bli kul att följa!
20 februari, 2006 at 18:46 #990028Anonym anvandareMemberJapp, det blir lite mat…
Men inga morgonspromenader. Jag är lite masocistic av mig med så långt kan jag inte gå :p – att gå ut och gå en timme eller mer i kyla och vind. När det blir varmt tänker jag springa på morgonen som vanligt.21 februari, 2006 at 09:36 #990029Anonym anvandareMemberFuskvägde mig imorse. Och yes, vattnet hade gått ur kroppen efter de 3 ätardagar. Redan. Konstigt nog blev inte min kille lika glad av att bli väkt. Det utrycket verkar framkalla olika reaktioner beroende på omständigheterna.
66,4 kg blev det. Inte långt till 64.
21 februari, 2006 at 10:26 #990030Anonym anvandareMemberHärlig humor! Keep it up :up:
21 februari, 2006 at 10:56 #990031Anonym anvandareMemberTack till alla som uppskattar tråden. Jag tycker att det är tråkigt att föra journal för jag tar det på för stort allvar. Tecknandet håller mig lite på avstånd för att inte blir helt fixerad.
Men jag kommer att uppskatta råd om resultat uteblir.Dag 2,
Mat:
1. Choklad gröt – som dag 1.
2. 1 äpple, 1 valnöt, 3 msk keso.
– fika – rabarber te med lite möjlk
3. Lunch – tonfiskburgare. En portion beståd av – 1/2 msk olja (till stekning) 1/2 burk tonfisk i vatten, 1/2 potatis, 1 ägg, lök. + salad, 1/8 avokado, 1msk kesella
4. 2 knäcke 1 msk kesella, 1/8 avokado, 1/2 äpple
21 februari, 2006 at 17:56 #990032Anonym anvandareMemberLycka till tjejen :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.