4 veckors deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 182 total)
  • Author

ReNeGaDe – tack, träningen går mycket bättre nu med crosstrainer.

Mellanmål – En kryddad tortilla bröd med rasterna av köttfärsen
    Lunch – Varma koppen
    Mellanmål – 1 pollar bröd med potatissalad, skinka (Nina-special) och ruccolla. 1 äpple.

Timglasfigur :)

Nina Lätt wrote:
    Timglasfigur :)

Jo…men jag vill inte ha den. 👿

Middag – tonfiskburgare med pollar bröd, salad med en skiva avokado, några oliver, 5 jordnötter

Träning

Crosstrainter – 40 min.
    Testade ett program från menyn med korta intervaler på ca 30 sec styck fördelade jämnt över passet. Det hjöde pulsen men jag fick inte samma effekt än när jag gradvis ökar tempot på 1 min. för varje ökning. Men jag är nyfiken på programmen. Imorgon testar jag en ny.
    Jag hade annars gott om sällskap ikväll under passet. Förutom grannarna, satt katten och stirrade bedövad på min sko som åkte fram och tillbaka…Och pojkvänen tittade till då och då…vet inte vad han tänkte på.

:wazzup: SOFIAAAAA!! Du har ju redan beachkroppen ju!

(fast jag vet, såna kommentarer vill man inte höra, för det är då man tänker att…..hm….ja kanske….jag kan nog softa ner litegrann, jag duger gott ändå ;)) så lyssna för guds skull inte på det jag sa nu haha
    speciellt inte när dina svärföräldrar köpt en crosstrainer till dig:D

paulina73 wrote:
    :wazzup: SOFIAAAAA!! Du har ju redan beachkroppen ju!

(fast jag vet, såna kommentarer vill man inte höra, för det är då man tänker att…..hm….ja kanske….jag kan nog softa ner litegrann, jag duger gott ändå ;)) så lyssna för guds skull inte på det jag sa nu haha
    speciellt inte när dina svärföräldrar köpt en crosstrainer till dig:D

:D Tack för det.
    Ja, den där sköna tanken har passerad mitt huvud många gånger, särskild vid åsyn av läckerheter. Men så länge jag inte kan visa mig avslappnad i badkläder då är jag inte där än.
    Det är väldigt svårt att påminna sig om det när man går runt täckt från top till tå. Så jag ska fortsätta med att underhålla grannarna med crosstrainer ett tag till. lol

Igår kväll blev det ett mellanmål till – 1 kopp till hälften fylld med vanilj yogurt, 2 msk keso, solrosfrön

Mat idag:

frukost – vanilj yogurt, musli med branflakes
    mellanmål (ja, redan, vaknade kl. 5 imorse) – 1 pollarbröd med potatis salad och 2 skivor skinka

Sofia4_4 wrote:
    Jo…men jag vill inte ha den. 👿

Hahaha Jo, det vill du visst det. Jag kan ditt ideal.

Nina Lätt wrote:
    Hahaha Jo, det vill du visst det. Jag kan ditt ideal.

Ok, I admitt. Men inte som min kroppsform i alla fall. Sandra Bullock är nåt åt min ideal, fast med liiite mer muskler.

mellanmål 2 – 2 knäckebröd med mess smör
    lunch – tonfiskburgare med ris och salad och en otroligt sås som jag uppfann.
    Jag måste bara dela med mig det för det är så sällan ingredienserna stämmer så bra för mig:
    kesella
    avokado
    vitlök
    hackad färsk ingefära
    inlagd asiatisk koriander
    citronsaft
    Provance- saladskrydda
    salt

Mixa alltihop med mixer. Det var WOW. Jag är skitdålig på matlagning men nu måste jag faktiskt skryta. Så här kändes det:

Hahaha hohoho hihihi, skrattar åt bilden ovan! Du e en hejjare på att rita du *imponerad*

Din sås måste tom jag prova (och jag äter inte avokado igentligen eftersom jag tycker det smakar illa redan när den ligger på fatet). Men i mixer med andra goda saker funkar det säkert!

Må så godis

Nilla33 wrote:
    Hahaha hohoho hihihi, skrattar åt bilden ovan! Du e en hejjare på att rita du *imponerad*

Din sås måste tom jag prova (och jag äter inte avokado igentligen eftersom jag tycker det smakar illa redan när den ligger på fatet). Men i mixer med andra goda saker funkar det säkert!

Må så godis

Tack, Nilla. Ja, den måste du prova (extra skryt igen). Jag har ju gjort guacamole (stavning?!) som jag älskar men nu tänkte jag kombinera typ alla gröna ingredienser som jag har i kylen och lägga till ingefära…wow. Jag tror personligen att det var koriandern som bidrog mest till det fantastiska smaken, men kan inte vara säker.

Sofia4_4 wrote:
    Förutom grannarna, satt katten och stirrade bedövad på min sko som åkte fram och tillbaka

:D

Från Igår
    Mellanmål efter lunch – 1 äpple, lite solrosfrö
    Efter träning – 1 banan, lite solrosfrön
    Middag – grillad lax på bädd av grillad babyspenat, salad, en klick av den goda såsen

Träning:

Rygg/Axlar
    8 st cycles
    axlar – 10kg hantlar – lyft åt sidan, 6 st. Sista 2 sets var pull upps 12 st.
    Rygg – började med 10 kg hantlar, pull backs (ingen anning vad de heter) * 12 reps. Avslutade med 15 kg vikter och sista omgången klarade jag av bara 6 st.

Efter det Kardio 30 min – 20 min HIIT + 10 min i jämn tempo.
    Min publik minskade dramatisk under passet. Både grannar och pojkvän hade redan tröttnat på vad det nu var deras fantasi bjöd på medan jag svettades på crosstrainer. Men katten, som är enklare att underhålla och fungerar under principen ”what you see is what you get”, hade t.o.m hittat en mycket bekvämmare plats igår – på soffan och tittade genom hela 30 min passet utan att blinka eller röra på sig. Det var bara popcorn som saknades. Animal planet har förlorat ännu en till trogen tittare. Inte konstigt att de inte gör reklam för träningsredskap.

Idag

Vikt – 65.4 kg (det kommer att bli väldigt svårt att ta mig till 64 hädanefter. Min kropp gillar 65-66 kilo)

22 min i jämn tempo på crosstrainer före frukost

Frukost – havregrynsgröt med proteinpulver, 1/2 banan, 3 valnötter, 1 klick kesella (mums)

-2,6 kg :)

Det ser ut som att du borde ha fått i dig lite mer protein i närheten av träningen igår. Får man kanske föreslå en proteinshake?

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 182 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.