4 veckors deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 182 total)
  • Author
    Nina Lätt wrote:
    -2,6 kg :)

Det ser ut som att du borde ha fått i dig lite mer protein i närheten av träningen igår. Får man kanske föreslå en proteinshake?

Jo, jag tänkte det, men eftersom jag åt middag bara 40 min efter bananen så tänkte jag att det kankse räkte med laxen?!
    Jag har fortfarande inte riktigt fattat varför måste man äta protein vid varje måltid? En grej vet jag att proteinet dämpar hungerkänslan, ökar förbränningen vid matsmältning och bygger upp musklerna efter träning. Men är det verkligen så att man måste äta så mycket protein om man inte har för syfte att bygga så mycket mer muskler? Jag vet inte.

vill du inte bygga en massa muskler så nej då behöver du inte ligga lika högt på proteinintaget.

Men som du själv säger, protein är positivt för fettförbränningen och den har jag förstått att du vill hålla högt och om man ändå tränar så vill man ju såklart även få fastare,starkare muskulatur och då är trots allt protein det bättre alternativet, så efter träning tycker jag att alla som tränar ska gluffsa i sig lite protte (näringsmässigt sett) men totalt under dagen så behöver du såklart inte ligga lika högt/kg.

Katten din är billig i drift, ingen tv som behövs där, räcker med matte och crosstrainern ;)

mikael.H wrote:
    vill du inte bygga en massa muskler så nej då behöver du inte ligga lika högt på proteinintaget.

Men som du själv säger, protein är positivt för fettförbränningen och den har jag förstått att du vill hålla högt och om man ändå tränar så vill man ju såklart även få fastare,starkare muskulatur och då är trots allt protein det bättre alternativet, så efter träning tycker jag att alla som tränar ska gluffsa i sig lite protte (näringsmässigt sett) men totalt under dagen så behöver du såklart inte ligga lika högt/kg.

Katten din är billig i drift, ingen tv som behövs där, räcker med matte och crosstrainern ;)

Japp, det köper jag. Jag ska se till att konsentrera proteinet efter träning nu.

min katt är rolig alltså. Jag får t.o.m skratt-attacker under träningen för den är så konsentrerad.

mm katter är lustiga små djur, har själv en norsk skogskatt, supersöt och sjukligt social av sig :)

Mellanmål – 1 polarbröd med potatissalad och 2 sk skinka. lite solrosfrön
    Lunch – 1 varma koppen 1 polarbröd med makrell i tomatsås

Sofia4_4 wrote:
    Förutom grannarna, satt katten och stirrade bedövad på min sko som åkte fram och tillbaka

Haha, vilken söt bild av katten. Hade också norsk skogis förut, underbar krabat.
    Övriga bilder är ju också suveräna. :)

smurfpucko wrote:
    Haha, vilken söt bild av katten. Hade också norsk skogis förut, underbar krabat.
    Övriga bilder är ju också suveräna. :)

Tackar. Katten är av rasen manx eller nåt sånt var det – en japansk ras, upptäkte vi i en kattbok en dag. Den har ingen svans och är jätte tjock. Den är mycket sött, ja. :)

Sofia4_4 wrote:
    Tackar. Katten är av rasen manx eller nåt sånt var det – en japansk ras, upptäkte vi i en kattbok en dag. Den har ingen svans och är jätte tjock. Den är mycket sött, ja. :)

*harkel*

Nina Lätt wrote:
    *harkel*

—> ”hostmedicin?!”

;) Jo, jag vet, jag glömde de magiska orden ju – OFF TOPIC!

Stressen hann ikap mig igår. Var sur och irriterad på allt som rörde sig och inte rörde sig. Det resulterade att jag tog 3 mackor istället för en till mellanmål och sen musli, banan och yoghurt på kvällen. Mycket kolhydrater ja.
    Sen sömnade jag vid kl.19.

Åsa hade varit inne här och kollat och sa att jag måste ta mig en titt, för de häftiga bilderna.
    Det stämmer helt klart.
    Har även sett en av dina filmer (fåren som dansar) och den var rolig:D

Tycker dock att du äter som en mus:whistle:

FEVER wrote:
    Åsa hade varit inne här och kollat och sa att jag måste ta mig en titt, för de häftiga bilderna.
    Det stämmer helt klart.
    Har även sett en av dina filmer (fåren som dansar) och den var rolig:D

Tycker dock att du äter som en mus:whistle:

Kul att du tittade förbi.
    Jo, jag försöker motivera mig på nåt sätt för att komma in i nån duglig form och bilderna lär vara ett sätt…Jag får se hur länge jag kan underhålla migsjälv på det sättet.
    Jag äter som en mus för att jag tränar som en sådan. haha.
    Eftersom jag inte har några planer på varken tävla i någonting så är min motivation till träning rent av kosmetisk. Och när det blir kallare ute istället för varmare, då ser man inte riktigt sommaren närma sig och det blir svårt att motivera sig. Nu har det blivit lite bättre med en ny leksak hemma – crosstrainer. Men jag skulle aldrig klara av att trampa på den lika länge som ni gör. :D – Trisstessen infaller efter exakt 40 min.

Vad roligt att du tyckte om Sheep´n´dale. Man försökte sälja den till svensk TV men de tyckte att den var för ”grovt” . Däremot vill japanerna köpa den (säger mycket om japaner :D )

Warrior – Tackar. Jo, med teckningen är det som styrketräningen – det är aldrig för sent att börja, så länge man har motivationen. (tänkte dra den gamla Van Gogh storyn med du vet den redan).

Mat och träning de sista dagarna:

Dåligt!
    P.g.a ”blä” veckan i månaden har jag legat i sängen och försökt dämpa smärtan delvis med smärtstillande, delvis sömn, skräckfilm och en del mörk choklad, mycket musli och yoghurt och nötter. En halv pizza blev det igår med.

Idag:

1. Musli med lätt vanilj yoghurt

2. Musli med lätt vanilj yoghurt

Sofia4_4 wrote:
    Idag:

1. Musli med lätt vanilj yoghurt

2. Musli med lätt vanilj yoghurt

3. 2 fullkornsbröd, kyckling, kesella

4. musli med lätt vanilj yoghurt, banan

Åh, nej. Du har också fastnat i vaniljyoughurt- & müsliträsket!

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 182 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.