Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › 4 veckors deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2006 at 20:07 #990033Anonym anvandareMember
Träning idag – Cardio – ganska hög intensitet, men ingen HIIT. Klarade av 25 min spring i en tempo på 11 – 12 på löpbandet. 5 min cykel och 5 min gång också.
Det gick rätt dåligt kan jag säga. Utav 1 timme och 30 min som jag brukar klara av på sommaren blev det bara 25 min, det är ett skämt. Försökte peppa upp mig med massa ”bättre det än ingenting” men det hjälpte inte.
Redan efter 5 min på löpbandet blev jag kissnödig och uttråkad. Jag såg ut såhär:Sen såg jag framför mig Lisa – en norsk superbrud som går i vind och kyla för att få sin träning och jag skämdes. Glömde att jag var kissnödig och fick öka tempot lite för att vakna upp.
Men det varade inte länge och tristessen kom tillbaka. Så jag fick underhålla mig med att kolla på gänget regelbunda nördar som fick det här gymmet att framträda som den mest besökta gym i Sverige. De gick omrking i alla fall utan någon som helst anning vart de befann sig. Några utövade en ev de äldsta styrketräning tekniker – nämnligen att träna genom att bära på sin egen vikt. Där fanns utrymme för kreativitet. Naturligtvis glömde de inte att andas högt, annars blir det inga muskler (och inga brudar). Några, som var lite mer erfarna försökte sig även på vikterna.
Naturligtvis fanns det en del fitnessgurus med att skölja ögat med…men de kunde inte hålla mig vaken på löpbandet nån lägre stund.
Imorgon blir det HIIT igen.
21 februari, 2006 at 20:08 #990034Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Tack till alla som uppskattar tråden. Jag tycker att det är tråkigt att föra journal för jag tar det på för stort allvar. Tecknandet håller mig lite på avstånd för att inte blir helt fixerad.
Men jag kommer att uppskatta råd om resultat uteblir.Dag 2,
Mat:
1. Choklad gröt – som dag 1.
2. 1 äpple, 1 valnöt, 3 msk keso.
– fika – rabarber te med lite möjlk
3. Lunch – tonfiskburgare. En portion beståd av – 1/2 msk olja (till stekning) 1/2 burk tonfisk i vatten, 1/2 potatis, 1 ägg, lök. + salad, 1/8 avokado, 1msk kesella
4. 2 knäcke 1 msk kesella, 1/8 avokado, 1/2 äpple
5. en banan
6. salad med keso blir det som igår.
21 februari, 2006 at 20:20 #990035Anonym anvandareMemberhahahahahaha!!! du är så underbar va! helt fantastiska teckningar, och så jäkla skön humor. Tror det är väldigt många som känner igen sig här.
och du, choklad o metallica att träna till…vad slår det…..
kämpa på bara, själv käkar jag revbensspjäll och ska ta mig en baileys till kaffet, så här på tisdag kväll, för att kanske bli av med förkylning. Fick avboka box idag, trist
ha de gött21 februari, 2006 at 20:33 #990036Anonym anvandareMemberJag framför tackar till alla som lyckoönskade.
Paulina – nu smaskar jag på en salad och försöker ignorera andra delen av ditt inlägg med det går ju inte…muuums – revbensspjäll …och baileys. Så dåligt är det inte att vara förkyld i alla fall. Titta på det ljusa sida – du kunde också sitta och försöka se en salad som en spännande måltid.
Jag vet vad jag kommer att drömma om inatt i alla fall – revbensspjäll och Desperate Housewives…och hur de ser ut. Det blir en svettig natt. hahaLisa – thanks, Fortsätt springa och gå kylan du, idag fick du mig bränna några extra kalorier, så din mödan är värt det, även för mig.
21 februari, 2006 at 21:03 #990037Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Klarade av 25 min spring i en tempo på 11 – 12 på löpbandet. 5 min cykel och 5 min gång också.
Det gick rätt dåligt kan jag säga. Utav 1 timme och 30 min som jag brukar klara av på sommaren blev det bara 25 min, det är ett skämt. Försökte peppa upp mig med massa ”bättre det än ingenting” men det hjälpte inte.Prova detta då: ”Bättre än Nina”. :emo-thumb Jag kom just hem från ett riktigt klent cardiopass på 20 minuter, och då sprang jag inte ens hela tiden. Jag hade 50cent i lurarna. Murder murder, your life’s on the line, men kunde inte riktigt få in känslan. (Jag tvivlar dock på att Metallica skulle ha gjort saken bättre.) Passets höjdpunkt var de avancerade stretchövningarna som jag lärt mig hos sjukgymnasten igår. Jag säger bara: Smärtblandat obehag! Jag får sån lust att teckna när jag läser din journal. Jag får lust att föra journal också. Fast det kan jag inte prioritera nu. Istället följer jag din. Jag vill se fler målbilder. Det är jättenyttigt för kämparglöden, har jag läst i någon bok om populärpsykologi.
21 februari, 2006 at 21:10 #990038Anonym anvandareMemberDu piggade precis upp mig efter ett hårt pass!!
Dina teckningar är underbara!Kör hårt nu Sofia. Lycka till med att nå målet!
21 februari, 2006 at 21:15 #990039Anonym anvandareMemberDu är väldigt duktig på att teckna!! Mycket känsla och rörelse i bilderna!
21 februari, 2006 at 22:04 #990040Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Prova detta då: ”Bättre än Nina”. :emo-thumb Jag kom just hem från ett riktigt klent cardiopass på 20 minuter, och då sprang jag inte ens hela tiden. Jag hade 50cent i lurarna. Murder murder, your life’s on the line, men kunde inte riktigt få in känslan. (Jag tvivlar dock på att Metallica skulle ha gjort saken bättre.) Passets höjdpunkt var de avancerade stretchövningarna som jag lärt mig hos sjukgymnasten igår. Jag säger bara: Smärtblandat obehag! Jag får sån lust att teckna när jag läser din journal. Jag får lust att föra journal också. Fast det kan jag inte prioritera nu. Istället följer jag din. Jag vill se fler målbilder. Det är jättenyttigt för kämparglöden, har jag läst i någon bok om populärpsykologi.Oj, känner mig genast överlägsen. . Fast du kom också in i tanken där under passet då du en gång hade sagt – ”jag tycker att 30-40 min är rätt lagom kardio pass”…Vad jag kämpade för att klara av ”lagom”.
Jag kör Metallica för andra vecka nu, samma CD, det är kanske därför deras effekt har minskat lite grann. Imorgon byter jag skiva…för minst 2 dagar.Det är bara upp med journalen, Nina. Dina diagram har samma effekt på mig som mina teckningar på dig – jag väntar de med späning.
21 februari, 2006 at 22:10 #990041Anonym anvandareMemberCamilla och Lastdragaren: – Skönt att ni uppskattar teckningarna med. Jag hoppas verkligen att jag är en ”ok” tecknare för jag har pluggat det några år och har valt det som yrke…annars är det ganska kört med mig…
som P.S. – jag är inte lika bra på att teckna som jag vill vara, därför är övning även i det rätt viktigt. En till grej som jag kan förbättra mig i genom det här journalen.22 februari, 2006 at 15:05 #990042Anonym anvandareMemberÄntligen är Body.se igång igen. :whistle: Kände mig allvarligt oroligt ett tag där. Jag var så nära att stoppa handen i kakburken idag. Tur att det inte finns nån kakburk hemma…
I alla fall, jag vaknade efter en skön dröm då jag drömde om att jag flög omkring i en himmel av jordnötsringar (min senaste passion, som tvingat mig till det här 4 veckors deff). Drömmen var en blanding av Desperate Housewives och L´oreal reklam för jordnötsringar. Och jag var i perfekt form och mumsade jordnötsringar utan oro i själen.
När jag vaknade var verkligheten inte så roligt, eftersom jag inte fick några jordnötsringar på ett tag. Men jag tänkte kolla i fall jag närmar mig drömformen i alla fall, så jag fuskvägde mig igen. Jag till och med använde några invägningstekniker som kan visa bättre resultat på vågen, japp, det är sant. Man står helt enkelt på tår och lutar sig lite framåt och håller andan så gott det går, så att magen se smal och fin ut…(vilket har för omedvetet syfte att visa vågen att – oavsett vad du visar, ser min mage small ut i alla fall). Ja, i stort sätt ser man för jävligt ut i resten av kroppen.
Men -0.2 kg visade det! Vatten eller ej, det räknas. Så 66.02 kg idag.
22 februari, 2006 at 15:11 #990043Anonym anvandareMemberMaten idag har gått hyfsat.
1. choklad gröt som vanligt
2. 2 knäcke med kessela och små avokado skivor på
3. ett äpple
4. 1 knäckebröd och en fluff – jordgubbar, banan, vassle, mjölk, 2 valnötter
5. 2 energy bröd med 1 burk markill i tomatsås
6. Salad på 1/2 tonfisk, 2 msk keso, oliv olja, 1/4 del avokado…och salad
22 februari, 2006 at 20:01 #990044Anonym anvandareMemberTräning – Cardio 20 min HIIT.
Det var rätt lungt på gymmet idag. Alla nördar var borta…nästan. Jag vet inte om det beror på att de har infört ett nytt kortsystem nu eller för att det är hockey. De som fanns kvar kände sig inte alls lika stressade att springa runt för att få tag på lediga machiner så de slapade på vilken machine de ville i stort sätt.
Jag var inte i nån bra form idag alls, p.g.a diverse drömmar. Men när en tant hann förre mig och tog den ända lediga av de två cyklarna fattade jag hur långsam och trött jag var.
Men jag vägrade att ha ännu en dålig kardio pass. Det var så lungt på gymmet att jag skulle lika gärna sätta mig och meditera på de försiktiga ljuden av hantlar som kom då och då. Som tur var, tog jag Metallica, igen, idag och då j***r, sprang som never before. Höjdpunkterna körde jag på 14 och sista berget på 15.
Det var dock inte mitt bästa pass, men en helt godkänd fick jag från Her Majesty Min Högre samvete.
22 februari, 2006 at 20:16 #990045Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:bilden med tanten var grymmast haha:D ser ut som du skäller på henne haha, så grymt..lol, tack. Jag var nära att göra det också. Hon snodde ju cykeln med 2 cm marginal.
23 februari, 2006 at 07:37 #990046Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Maten idag har gått hyfsat.1. choklad gröt som vanligt
2. 2 knäcke med kessela och små avokado skivor på
3. ett äpple
4. 1 knäckebröd och en fluff – jordgubbar, banan, vassle, mjölk, 2 valnötter
5. 2 energy bröd med 1 burk markill i tomatsås
6. Salad på 1/2 tonfisk, 2 msk keso, oliv olja, 1/4 del avokado…och salad
7. ett äpple
Det blev mycket bröd igår. Drar ner på det idag. Lite lägre på kolhydrater – och så höjer jag kaloriintaget imorgon för en dag.
23 februari, 2006 at 08:02 #990047Anonym anvandareMemberNu slutar jag kalla vägningen för fusk. Det verkar som att jag kommer att väga mig varje dag ändå. Nu vet jag inte om det är vatten eller vad det är som försvinner, men någonting försvinner i alla fall. Kände jag behövde lite ovationer idag framför vågen – festligt kändes det…jaaaa. -0.3 kg från igår.
Så – 65.9 kg so far. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.