4 veckors deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 182 total)
  • Author

Härliga teckningar :up:

Nina Lätt wrote:
    ;) Några inlägg ovanför:

Ahaa ojdå, va nog lite för nyvaken nyss! ;) Tack iallafall!

mariia och Lindmark: thanks! Som sagt, tecknandet håller mig ifrån maten och hjälper mig att se på det hela med lite distans. Distansen i sig hjälper mig att inse hur ljöligt hela kroppsfixerings grejen är och att det finns 100 andra bättre saker jag kan göra med mitt liv, som t.ex. kämpa för världsfreden osv…Men det kommer att stoppa några extra muffins på min fika tallrik. Så journalen är viktigt ändå. Att jag får några nya ”fans” på köpet är en extra bonus. :)

Maten idag:

1. 1 energy toast med 1 msk kesella och 1/8 avokado

2. 1 banan 1 valnöt

3. 1 toast med 1 burk makrill i burk, ruccolla, lök.

4. ett äpple

5. 1 toast 2 msk keso, avokado

6. grillad lax, broccolli, salad, 1 msk kesella sås

7. popcorn

Dagens träning bestod av att hamra på tangentbordet framför Body.se…och en promenad. Vinnet från igår satte sina spår. There is always a new day tomorrow.

:) sitter precis som du…….en oplanerad flaska vitt öppnades, och efter jobbet idag så sket sig träningen, totalt noll i huvudet idag, orkar knappt plocka bort spåren efter mini partyt hemma tills kidsen kommer imorrn…och efter att ha kollat sig i spegeln, blir man inte piggare! funderar på att hoppa på samma tåg som du kör redan imorgon…..till själva målet….det stora…det man vill nå…beach 06. Hade tänkt starta på onsdag men står inte ut med mig själv längre =) alla jeans ligger längst in just nu =(
    tack för den bilden, den livade upp kvällen lite!

paulina73 wrote:
    :) sitter precis som du…….en oplanerad flaska vitt öppnades, och efter jobbet idag så sket sig träningen, totalt noll i huvudet idag, orkar knappt plocka bort spåren efter mini partyt hemma tills kidsen kommer imorrn…och efter att ha kollat sig i spegeln, blir man inte piggare! funderar på att hoppa på samma tåg som du kör redan imorgon…..till själva målet….det stora…det man vill nå…beach 06. Hade tänkt starta på onsdag men står inte ut med mig själv längre =) alla jeans ligger längst in just nu =(
    tack för den bilden, den livade upp kvällen lite!

Man får skylla på att det är söndag, vinter, snö, mörker…och en del andra grejer, när man kommer på fler. :)
    Det är bara att ta fram jeansen och starta en journal. Sommaren kanske kommer i april i år. Miracle happeneds. lol.

Jag skippade vägningen idag med. Jag trodde helt enkelt att jag hade ätit för mycket igår och var rädd att få vägningshysteri igen. Men Nina hjälpte mig att räkna upp kalorierna i hälsovakten och det visade sig att det var väldigt lite. Jag hatar att räkna kalorier därför var Ninas hjälp extremt värdefull och nu sitter hon på en virtuell ”tack” piedestal.

Jag vet att det är lite kalorier, men jag kände mig mätt från jordnötsfesten i lördags. Och så måste jag balansera kalorierna per vecka så att utgångsresultatet blir en konstant viktminskning, trots syndadagar.

Mat:

1. 1/2 portion choklad gröt (ca 25-30 g havregryn).

2. 1 banan 1 msk keso, 1 valnöt

3. 100g lax, 1 potatis, salad, 1 msk kesella, 1 tsk olivolja

4. ett äpple

5. 1 burk makrill, 1 potatis.

6. proteinshake after träning

Dagens träning:
    Rygg, Bröst och Mage. Körde ganska lätta vikter och gjorde 5-6 sets av 12 repetitioner.
    Cardio på cykel – 20 min HIIT.
    Medan jag höll på att göra mig till åtlöje med mina fisvikter, hände det the real thing på andra sidan gymmet. Det var nån som trännade rumpa alltså. Jag kunde knappt ignorera det, för förlösningsskriken hördes även bakom musiken i hörlurarna. Men så har the real BB-föds. :D

Gillar din journal, bilderna är klockrena! En tumme för det.

Sofia4_4 wrote:
    Dagens träning:
    Rygg, Bröst och Mage. Körde ganska lätta vikter och gjorde 5-6 sets av 12 repetitioner.

Kära Sofia4_4. Du har en väldigt underhållande journal, teckningarna får högsta betyg (speciellt de där jag är med ;)) och kosten redovisas noggrant, men din redovisning av styrketräningen får klart underkänt. Jag hjälper dig gärna med vad övningarna heter. Om du känner dig svag så lovar jag att hålla sig sällskap på det planet. Jag skall göra nya PS nästa pass, tänkte jag.

Ett exempel på hur du hade kunnat skriva:

Övningens namn

X kg x Y reps
    X kg x Y reps
    X kg x Y reps
    X kg x Y reps[/b]

Tack AFanatic och Geo. Och välkomna till min journal. För en gångsskull har jag tänkt mig göra deffet roligare. Jag får se hur länge jag klarar av att underhålla mig på det sättet. :)

Vägning idag. Ingen förändring sedan föra veckan sista vägning på 65.8 kg

Nina Lätt wrote:
    Kära Sofia4_4. Du har en väldigt underhållande journal, teckningarna får högsta betyg (speciellt de där jag är med ;)) och kosten redovisas noggrant, men din redovisning av styrketräningen får klart underkänt. Jag hjälper dig gärna med vad övningarna heter. Om du känner dig svag så lovar jag att hålla sig sällskap på det planet. Jag skall göra nya PS nästa pass, tänkte jag.

Ett exempel på hur du hade kunnat skriva:

Övningens namn

X kg x Y reps
    X kg x Y reps
    X kg x Y reps
    X kg x Y reps[/b]

Jag använder vikterna som utsmyckning bara ändå, så det är väldigt svårt att ta de på allvar. Jag är inte alls blyg för att vara svag (så länge jag se snygg ut…haha) men det är alltid roligare när man får en kompis i svaghet. :D
    Jag skärper mig från nästa gång då.

Sofia4_4 wrote:
    Jag är inte alls blyg för att vara svag (så länge jag se snygg ut…haha) men det är alltid roligare när man får en kompis i svaghet. :D
    Jag skärper mig från nästa gång då.

Perfekt! Vi kan ha en intern svaghetstävling. :) Själv har jag haft så mycket ont att jag känner att jag skiter i vikterna så länge min kropp känns stark och bra. (Jag kan dock tillägga att jag är väldigt nervös inför nästa styrkepass, och vad det kommer att göra med mina stackars underarmar. :cry:)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 182 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.