4 veckors deff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 182 total)
  • Author

Mat:

1. 1/2 portion choklad gröt. (från imorgon halverar jag dosen vid tillagning)

Sofia4_4 wrote:
    Mat:

hur gör du det?

geo wrote:
    Hur lång tid tar du på dig att göra en teckning?

geo, det tar mig ca 10-15 min att göra en teckning. Jag övar mig att bli ännu snabbare. Men som du ser är de i en skiss form och inte rigtigt avancerade grejer.

Vanessa Frykman wrote:
    hur gör du det?

Vanessa, receptet finns nånstans på första sidan, men här skriver jag en mer noggrant beskrivning:

1. 1dl havregryn
    2. 1 msk kurski kli
    3. 1 tsk kakao
    4. lite kanel
    5. 40 g (en portion) vanilj protein pulver (det behöver inte vara värmetålig)
    6. ca 1 msk jordnötssmör (utan salt eller andra tillsatser)
    7. 1-2 malda valnötter

Tillagning:

jag tar väldigt lite vatten i en kastrull – typ 1 dl eller så och under tiden den värms sätter blandar jag in havregryn, kurski kli, kakao och kanel, och liiite salt. Jag blandar samtidigt så att det blir till en ganska hård smet (det blir som en choklad boll. Det tar ca 1-2 min. Sen stoppar jag bollen i en skål och blandar i proteinpulver. Först blir det lite svårt men sen blandas det in ordentligt och smeten blir också mjukare. Sen blandar jag i jornötssmöret och strö på valnötter. Det blir jätte gott.

Ser gott ut men kurski = kruska?

olle wrote:
    Ser gott ut men kurski = kruska?

hahah, ja, det måste det vara. :)

Sofia4_4 wrote:
    Mat:

2. varma koppen

3. 1/2 kycklingfile i soya, broccolli, salad, 1 msk olivolja

4. 1 banan 3 msk keso, 5-6 russin

5. 2 fullkornsbröd, 1/2 kycklingfile, 1 msk keso, 1 msk kesella, 1/4 avokado, 6 oliver.

Det blir ingen träning idag. Nu blev det helt plötsligt ont om tid p.g.a oväntat jobb som rasade in.

Lite snabba meddelanden blir det nu ett tag. Jobben kommer förre. Det är bara roliga grejer. Hittade en citat igår som passade in i min situation (angående jobb då):
    ”Find a job you love to do and you will never work a single day in your life”

I alla fall:

Vikt imorse – 65.5 kg.
    Men jag har bestämt att det är vikten på slutet av varje vecka som gäller.

Mat:

1. choklad gröt.(1/2 portion)

2. 1/2 tonfisk, 1/2 ägg, lök, 1/2 potatis- tonfiskburgare, bulgur, salad.

3. 1 apelsin

4. tonfisk burgare, fullkornsbröd, cashewnötter – 2 nävar (för mycket)

Med risk för att det blir tjatigt men helt underbara bilder tjejen:emo-thumb

Angelica wrote:
    Med risk för att det blir tjatigt men helt underbara bilder tjejen:emo-thumb

Tackar.

P.g.a stressigt situation gör jag ett uppehåll av journalen men inte av deffen. Återkommer med resultat när allt har lugnat ner sig.

Sofia4_4 wrote:
    P.g.a stressigt situation gör jag ett uppehåll av journalen men inte av deffen. Återkommer med resultat när allt har lugnat ner sig.

kan det inte lugna ner sig snart….!!!!!

:)

paulina73 wrote:
    kan det inte lugna ner sig snart….!!!!!

:)

Redan om en vecka har jag mött alla deadlines för de 3 jobben, förhoppningsvis levande och inte så tjöck. Nu har jag dessutom blivit förkyld så det blir ingen raporterande av vikter eller nån träning överhuvudtaget, då blir det bara min ynkliga matintag att raportera, och då blir det ingen ”träningsjournal”.
    Lite summering av 2 veckors deff so far. Vecka 1 – success and super flow.
    Vecka 2 – motsatsen. Träning under stressigt vecka – 1 st.
    Super sets
    vikter 12 kg hantlar för hemmabruk
    1 cicle = utfall 12-15 reps, biceps – 10 reps, axlar – 10-6 reps.
    Jag gjorde 8-9 cyklar utan rast imellan

Kardio – några små korta promenader mest för att hålla mig någorlunda mänsklig i skallen än i fettförbränningssyfte, men den sista var förståss en bonus.
    I stort sätt har jag sutit framför datorn från kl.5 på morgonen till kl. 12-1 på kvällen. Att göra situationen ännu värre, så har jag dessutom tillämpad en av de kända jo-jo bantars lagar, nämnligen att:
    ”Kalorier intagna vid stressiga situationer fastnar inte på kroppen utan försvinner direkt”.
    Då har det blivit nån chokladbit hit och dit, nån ostmacka osv.
    Dessutom har det börjat snöa och sommaren känns så långt borta. (jag har fler ursäkter än det).
    Nä, jag har fattat att 4 veckors deffen är förstörd och jag hinner aldrig till målet som jag tänkt, men jag kanske hinner till sommaren ändå.
    Nu på lördag får jag som present en crosstrainer. hurra! Så jag kommer att fortsätta journalen när träningen sätts igång. Nu är det feber, varma koppen, och C-vitaminer som gäller (och hålla sig ifrån jordnötsringar som sambon köpte…till sigsjälv)

åå vilken otur då! jaja, du får ta hand om dig så gott du kan. :sleepy:
    En crosstrainer……….lyckost där….:nerd: :D
    (fast det var nästan bra att du förstörde din 4 veckors, då få du kämpa ihop med mig tills 1 juni)

krya på dig nu!!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 182 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.