Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › 4 veckors deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2006 at 07:25 #990123Anonym anvandareMember
I am back!
Jag överlevde deadlinen, det är fortfarande en kvar men det känns som piece of cake i jämförelse med vad som var. Jag var nära att att lägga ner hela journalen (det är en vanlig företeelse på Body, så jag skulle inte lämna alla i skock ifall jag gör det) för att jag har helt enkelt inte hållit mina löfte. Motivationen svek ju stressigar och blåssigare det blev ute och jag såg ingen mening till att tappa min hälsosamma fett, för det syns ju inte under min igloo till täckande kläder. Sen tappar jag intresset så fort att jag måste ha en fast anställd clown för att hålla min motivation uppe. Medan motivationen krympte, ökade antalet ursäkter.
att nämna några:
1. För stressigt – kalorier behövs under stress. (det går bra med choklad…ja.. )
2. För kallt – ingen ser mig under påsen av kläder.
3. Jag ser helt ok ut som jag är
4. Nä, nu har jag förstört allt
5. Bra film på TV
6. Men det är ju krig ut i världen, jag ska inte sitta här och tänka på min kropp…det var bara några.
The good news:
Jag har inte gått upp en gram och väger fortfarande 65,8. Trots att jag har syndad så har jag balanserad kalorierna rätt ok ändå.
Och dessutom har Nina bevisat att det går att äta gott och komma i fantastisk form ändå.En extra inspiration grej var att jag fick en ny crosstrainer från min sambos föräldrar.
Så nu fortsätter jag med att komma till drömformen. Eftersom jag har noll disciplin, inte mycket motivation och blir uttråkad av både enformig träning, mat och journal skrivande så har jag kommit på några knep till att lura migsjälv
– ingen förbjuden mat – anpassa portionerna istället
– variera träning (nu när jag har crosstrainer, behöver jag inte gå ut i kylan)
– överdriv inte journalskrivandet.12 mars, 2006 at 08:13 #990124Anonym anvandareMemberGenerösa svärföräldrar må jag säga…
12 mars, 2006 at 08:40 #990125Anonym anvandareMemberMilia wrote:Generösa svärföräldrar må jag säga…Ja, de är fantastiska. Jag fick en del andra grejer också som inte är träningsrelaterade.
Idag:
20 min på crosstrainer före frukostFrukost – 3 fullkornsskivor bröd, smör, skinka, ost, tomat
12 mars, 2006 at 08:45 #990126Anonym anvandareMemberLycka till med den nya metoden!
12 mars, 2006 at 14:47 #990127Anonym anvandareMemberThanks, Nina.
En sak är säkert – gott blir det. LOL
Mellanmål – kaffe och wienerbröd
Före lunch – 3 st salt gurka
Lunch – Pasta, mager köttfärs, salad12 mars, 2006 at 15:03 #990128Anonym anvandareMembermed så mycket jobb verkar det inte finnastid över till deff!!
o jobbar man mycket behöver ju bara hjärnan en hel del kolisar…
l
lycka till vad än målet blir!12 mars, 2006 at 15:16 #990129Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:med så mycket jobb verkar det inte finnastid över till deff!!o jobbar man mycket behöver ju bara hjärnan en hel del kolisar…
l
lycka till vad än målet blir!:up: Det är så jag brukar också säga till migsjälv
Målet är att gå ner till ca 63 kg och skala av lite av det befinliga fettet.
12 mars, 2006 at 16:14 #990130Anonym anvandareMembersom director måste jag säga att det är riktigt trevligt med lite humoristiska och träffsäkra illustrationer i en träningsjournal, nice jobbat skall definitivt följas
lite offtopic: vad har du för favorit program när du jobbar?(såg att du både jobbar med still och animationer så jag gissar på flash, photoshop, illustrator och kanske manga studio + valfritt 3d progg)
12 mars, 2006 at 17:17 #990131Anonym anvandareMembermikael.H wrote:som director måste jag säga att det är riktigt trevligt med lite humoristiska och träffsäkra illustrationer i en träningsjournal, nice jobbat skall definitivt följaslite offtopic: vad har du för favorit program när du jobbar?(såg att du både jobbar med still och animationer så jag gissar på flash, photoshop, illustrator och kanske manga studio + valfritt 3d progg)
Kul att du uppskattar illustrationerna.
Offtopic svar: Jag jobbar med en del program. Mycket photoshop blir det så klart. Jag andvänder också en program för 2D animationer som heter ToonBoom – något flashliknande fast med 3D möjligheter: Det blir också Premier, After Effects. Maya för 3D. Illustrator undviker jag om jag inte måste göra nåt vektoriserad. Jag tycker att det är lite för stellt.
12 mars, 2006 at 18:58 #990132Anonym anvandareMembertrevligt, familjära program där även om vi aldrig plockade upp toonboom i våran pipeline, håller faktiskt med om illustrator, inte en av mina favoriter.
träna på nu :emo-thumb
12 mars, 2006 at 19:01 #990133Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Thanks, Nina.
En sak är säkert – gott blir det. LOL
Mellanmål – kaffe och wienerbröd
Före lunch – 3 st salt gurka
Lunch – Pasta, mager köttfärs, saladMellanmål – äpple, 1/3 del av en punchrulle
Middag – Salad med keso12 mars, 2006 at 19:49 #990134Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Mellanmål – äpple, 1/3 del av en punchrulle
Middag – Salad med keso– petat i skålen med chips och jordnötter som är framme, p.g.a besök. 3-4 chips och 3-4 nötter (ja, man ska skriva allt)
12 mars, 2006 at 20:21 #990135Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Ät och var glad nu när ni har besök. Så kör du som vanligt i morgon igenBra att chipsen är redan slut (uppäten av gästerna) annars skulle jag slängt mig över skålen direkt…Jag lyssnar nämnligen på alla som säger att jag får äta vad jag vill nu. LOL
Nä, jag ska försöka dämpa mängden av all mat, då behöver jag inte äta bara ”diet” mat under veckan, men vill ändå ligga på kalori minus.
12 mars, 2006 at 21:00 #990136Anonym anvandareMemberLisan wrote:Bara en tanke Sofia4_4 (och Nina) , är ni inte intresserade av att få i er rätta mänderna av protein, kolhydrater, fett, vitaminer, mineraler osv när ni ska ligga i minus. Det är ju också lättare att äta sig MÄTT på dietmat, liksom kvällsmat 4 chips (ca lika mycket kcal som 1 burk kvarg typ.. ..du fattar) förstår att dietmat kan bli tråkig och ensformig men det är ju mat med bra näringsämnen ..alltså, vad är vitsen med detta?Du har ju förstås helt rätt resonemang. Klart att jag siktar på att få i mig så bra mat som möjligt under den mesta av tiden. Men jag tröttnar rätt fort på hela upplägget om jag måste klassa mat som bra och dåligt. Om jag ska gå omkring och fundera om jag nu ska smaka av den ena eller den andra och hur detta kommer att sabba min diet. För att en diet är i slutändan är en kalori minus som helhet. Så att jag får helt enkelt kompensera om jag äter någonting kaloririkt.
Så mycket på minus ligger jag nog inte ändå, så att jag får näringsbrist. Och jag äter extremt mycket med grönsaker.13 mars, 2006 at 11:50 #990137Anonym anvandareMemberFrukost – 2 fullkornsmackor, lättmargarin, 2 skivor ost, gurka
Mellanmål – vanilj yoghurt med musli, lite jordnötter
Lunch – ris och mager köttfärs, salad, äpple, (bet av pojkvänens punchrulle och en ballerina-kaka ) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.