Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › 4 veckors deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 mars, 2006 at 14:55 #990138Anonym anvandareMember
Känns tryggt att ha dig här igen
:friends:13 mars, 2006 at 17:24 #990139Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:Känns tryggt att ha dig här igen
:friends:haha. Jo, det känns tryggt med bavkning med. Inte så att jag känner krav på mig. LOL
Mellanmål Varma koppen
Middag Ris, köttfärs, salad, 1 klementinJag har kommit till en slutsats att man äter mindre om man inte tänker på mat. Tänker man på kalorier till höger och vänster blir man en liten miniräknare som går omkring och glufsar i sig procent kolhydrater hit, och procent proteiner dit.
13 mars, 2006 at 18:58 #990140Anonym anvandareMemberhelt rätt attityd tycker jag, man kan vara lite lagomt avslappnad i sin syn på mat, funkar så bra att träna även om man inte räknar varje % hit eller dit.
Inget fel i att räkna dock och vissa behöver det, men du, låt bli din pojkvänns punchrulle nu!
13 mars, 2006 at 19:01 #990141Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Jag har kommit till en slutsats att man äter mindre om man inte tänker på mat.Det är precis vad jag tycker. Det är dessutom lättare att äta ”nyttig mat” om man liksom inte måste. Jag har faktiskt gått på viktväktarna en gång i tiden. Åh, herre min skapare vad hungrig man blev av möten som bara gick ut på att prata om mat. Samma grej med att räkna kalorier. Jag blir helt fixerad.
14 mars, 2006 at 09:52 #990142Anonym anvandareMembermicke – Ja, några klarar av att räkna kalorier galant, men de klarar av att gå upp i vikt hur bra som helst utan några bekymmer över att man ser ut som en gris. Fast det finns en gräns för de också…då de slutar se maten och ser bara proteinprocent och kolhydrat procent.
haha, nu är punchrullarna slut! ÄNTLIGEN. För rättvisa ska det vara här hemma…Hans mat ser alltid godare ut.Nina – Visst är det så. Sen kan man lätt sluta äta när man är mätt, om man inte mäter och väger portioner och måste äta allt som är på tallriken. Och ibland är man hungrigare än andra dagar. Det jämnar ut sig till sist om man försöker lyssna på kroppens signaler. EURIKA!!! Vilken uppfinning! haha.
kvällsmål igår – popcorn…
Sen sömnade jag kl. 19 och det blev ingen träningVikt idag – 65.4 kg (punchrullarna har hjälpt )
Maten idag:
1. Choklad gröt
14 mars, 2006 at 10:05 #990143Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:..Visst är det så. Sen kan man lätt sluta äta när man är mätt, om man inte mäter och väger portioner och måste äta allt som är på tallriken. Och ibland är man hungrigare än andra dagar. Det jämnar ut sig till sist om man försöker lyssna på kroppens signaler..håller helt med
choklad gröt :emo-thumb
14 mars, 2006 at 19:35 #990144Anonym anvandareMemberLunch – Ris, köttfärs, salad (fortfarande gästraster)
Mellanmål – 1 äpple, 1 klementin
Efter träning – 1 fullkornsbröd, 2 skv. skinka, keso, lite köttfärs
Middag – salad med skinka, keso, avokado, olivolja, några jordnötter14 mars, 2006 at 20:27 #990145Anonym anvandareMemberTräning idag
Biceps/Triceps/Mage
Cicle training –
Biceps curls med 12 kg hantlar – 8 sets på 10 repetitioner. Sista settet var till att trötta ut muskeln så den blev på 15 reps
Triceps – push backs (vad det nu heter) 12 kg – 8 sets*10-12 reps.
1 set med hantel över huvudet (ingen anning vad det heter)- 20 reps (tills exhausture).
Mage – sit-ups30 min cardio på crosstrainer. Utav de 25 min HIIT.
Crosstrainer är jag jätte nöjd med. Den sitter på en fin plats vid fönstret så jag kan få en fin utsikt över gamla stan och blir träningsinspirerad. Det är den ända fönstret hemma som gardinerna inte räkte till, så den passar perfekt för syftet. När jag klev på crosstrainern kom jag på en detalj jag inte hade tänkt på tidigare, nämnligen att den har också utsikt till grannarnas gardinfria fönstrar i huset bredvid. Så jag fick lite publik där. Det var ett hårt pass och jag var lättkläd och jag tror att de såg bara hälften av mig i fönstret…så, jag hoppas att de gissade på att jag tränade på en crosstrainer, när jag åkte upp och ner och gjorde konstiga minnen och svettades. Annars kommer pojkvänen att få konstiga blickar på sig…särskilt om jag upprepar samma procedur varje dag, t.o.m 2 gånger om dagen ibland…if you know what I mean.
För att visualisera det, så här såg det ut från mitt point of view:Och så här måste det har sett från deras:
15 mars, 2006 at 06:31 #990146Anonym anvandareMemberSofia4_4 wrote:Lunch – Ris, köttfärs, salad (fortfarande gästraster)
Mellanmål – 1 äpple, 1 klementin
Efter träning – 1 fullkornsbröd, 2 skv. skinka, keso, lite köttfärs
Middag – salad med skinka, keso, avokado, olivolja, några jordnötterKvällsmål – 2 fullkorns mackor energy bröd, skinka, kessela, 1 skiva avokado. Några jordnötsringar (ops…pojkvänens fel förstås)
Idag-
Frukost – Gröt med äpple, kanel,valnötter, mjölk och honung. – det smakade inte alls lika gott som choklad gröten, men jag vande mig erter ett tag och då smakade det gott.Jag vet inte om det blir för mycket energy med honung, eller måste jag köra med sötningsmedel?!
15 mars, 2006 at 08:05 #990147Anonym anvandareMemberHaha, jag gillar den lille killen som har tryckt sitt ansikte mot fönstret för att kunna se lite bättre
Crosstrainer verkar vara en schysst grej att ha när det är så jäkla kallt ute…
15 mars, 2006 at 08:27 #990148Anonym anvandareMemberXavier wrote:Crosstrainer verkar vara en schysst grej att ha när det är så jäkla kallt ute…Jo, crosstrainer är fantastisk. Jag går inte ut på vintern om jag inte måste transportera mig nånstans. Jag har ingen bil så det blir lite transportsträckor per dagen, men inte så långa för att kunna kallas för motionspromenad. (jag h-a-t-a-r vinter :ph34r: )
Det finns inställningar för att mäta bodyfat på crosstrainer. Det roliga är att det finns två olika sektioner för det – en för asiater och en för icke-asiater.
Jag har inte hunnit kolla nån av de än…men undrar vad kan det vara för skillnad mellan de 2 olika programmen? Den asiatiska kanske kommer med en karaoke-extenssion?!15 mars, 2006 at 11:03 #990149Anonym anvandareMemberMin ”grymma” fisyk från fågelperspektiv med web-cam i dåligt upplösning och pose. Mer klara jag inte av att se.
15 mars, 2006 at 11:10 #990150Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Vi hade nog inte heller klarat merhahaha, jo, det hade jag i åtanke med. Tänkte spara er huvudvärken.
15 mars, 2006 at 11:33 #990151Anonym anvandareMemberpåklädd vågar jag visa mer.
15 mars, 2006 at 11:44 #990152Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Jag måste bara säga att du målar otroligt bra. Man kan ju nästan tro att det där är riktiga fotografier Sen var det en inbakad komplimang förut, att vi kanske inte klarar att se dig mer avklädd än så.haha, jo, så bra är jag, tro det eller ej. Jag fixar oskärpa och dåligt upplösning effekten direkt på duken.
Jag har dock brist på hjärnceller de dagarna p.g.a sänkt kaloriintag så jag har lite svårt att fatta inbakade komplimanger, men nu börjar det klarna. tack för det. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.