Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › 40+ och igång!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 december, 2006 at 08:54 #928711Anonym anvandareMember
Änteligen efter 5 år! Började 1986 på gymmet Örnen i Örnsköldsvik (finns nog inte kvar längre) Fick blodad tand. Flyttade sedan till Stockholm och fortsatte på Pro Gym på Söder. I några år.Sedan blev det stopp! Problemet jag känner genom åren är att få träningspartner i denna sport. Är oftast solo ….Rätt trist och det är oftast på grund av det jag har lagt av också! Får ingen att bolla med eller någon som sparkar mig i rumpan!Nåväl…Sedan 5 år flyttade jag ut på landet och trot om ni vill men de har ett helt fungerande gym här och eftersom det inte fanns något annat att göra så körde jag igång igen! Även här med ”slapp”perioder på någon månad, oftast på grund av att inte ha någon ”kömpis” ! I början försökte jag få med mig maken men han är som Börje Salming , otroligt skadad efter 15 år som ishockeymålvakt och 5 år som elitsimmare, så han la av! Men nu har min bonus son fått för sig att han ska bli ”stor” så nu har jag en träningskompis. Jag känner nu att jag är riktigt på G! För att diciplinera mig och dessutom få feedback har jag bestämt mig att inte vara blyg! Upp till bevis!
Ska nu varje dag skriva vad jag tränar ,vad jag äter för att ha en bättre koll på det hela! Synpunkter på mat och träning av er andra vore är jättebra,även tips från er som har klivit över 40 gränsen vore trevligt!Nu till dagens pass (maten får jag ta ikväll)
Morgon :1 timmes promenad med våra härliga schabradorer!
16.30 Lätt explosiv träning:
Lätt explosiv
Torsdag Överkropp
1 Bänkpress 4 10
2 Drag upp med hantel 4 10
3 Knäsittande dubbel 4 10
4 Sidolyft 4 10
5 Latsdrag 4 10
6 Axelrotation 4 10
7 Marklyft 4 10
8 Bicepscurl 4 10
9 Push down med rep 4 10Hör av er med synpunkter!
14 december, 2006 at 08:54 #87841Anonym anvandareMember14 december, 2006 at 09:28 #928712Anonym anvandareMemberSluta förlita dig på andra för at kunna träna för gör du det blir det aldrig någon ordning på din egen träning utan se det som en bonus då du har en träningspartner men för guds skull sluta inte bara för att träningspartnern gör det.
Skulle jag ha gjort det skulle jag fått sluta många gånger:nono:
Och ålder är inget problem för jag är 41 år gammal men i dubbelt så bra shape som när jag var var 20 år:D
Och jag vann lucia pokalen senior + 100 kgs klassen trots min ålder(kolla bilden):emo-thumb14 december, 2006 at 16:03 #928713Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:Sluta förlita dig på andra för at kunna träna för gör du det blir det aldrig någon ordning på din egen träning utan se det som en bonus då du har en träningspartner men för guds skull sluta inte bara för att träningspartnern gör det.
Skulle jag ha gjort det skulle jag fått sluta många gånger:nono:
Och ålder är inget problem för jag är 41 år gammal men i dubbelt så bra shape som när jag var var 20 år:D
Och jag vann lucia pokalen senior + 100 kgs klassen trots min ålder(kolla bilden):emo-thumbÅh Hej å hå!! (syftar på bild och ålder!)Tack för stödet! Nä, det är klart att jag inte ska förlita mig på andra , men ibland blir man less bara och tycker att det är allmänt jobbigt att gå till gymmet.Men nu tror jag inte att någon kan stoppa mig! Med eller utan ”kömpis” . Har faktiskt aldrig känt mig så här taggat förr! Läste i senaste Body om Inger Zetterqvist som också kände att hon var ”bäst” vid 40. Det fick mig att känna att ”nu är det dags!” Tack ännu en gång för stödet!!
14 december, 2006 at 18:19 #928714Anonym anvandareMemberDagens mat och motion!
Mat!
Frukost:
1port havregrynsgröt lätt 132 kcal
1 st ägg 73 kcalLunch:
1 port fläskfärs 15 % fett 202 kcal
1 port fullkorn pasta kokt med salt 254 kcal
1 st röd paprika 30 kcal
0,2 dl purjolök 2 kcal
0,2 dl böngroddar 0 kcal
Middag:
0,5 port skinksallad utan dressing 90 kcalMellanmål idag:
1 st päron 59 kcal
20 gram Proteinpulver 73 kcal
1 glas lättmjölk 0,5 % fett 78 kcal
Sammanlagt:993 kcal
Bör nog äta lite mer:
Träning idag: (har berättat en del redan!)
Morgon :1 timmes promenad med våra härliga schabradorer!12.00 Promenad 20 minuter
16.30 Lätt explosiv träning:
Lätt explosiv
Torsdag Överkropp
1 Bänkpress 4 10
2 Drag upp med hantel 4 10
3 Knäsittande dubbel 4 10
4 Sidolyft 4 10
5 Latsdrag 4 10
6 Axelrotation 4 10
7 Marklyft 4 10
8 Bicepscurl 4 10
9 Push down med rep 4 10Passet kändes bra! Lite långt med 4:a set annars helt OK!
14 december, 2006 at 20:39 #928715Anonym anvandareMemberSluta häng upp dig så på din ålder…
+40 sooo? Ronnie Coleman är också så gammal…
DU FÖDS SJÄLV & DU DÖR SJÄLV SÅ DÅ KAN DU VÄLL TRÄNA SJÄLV? Eller?Yeah Im pissed today…
Im out…ZONE
15 december, 2006 at 07:24 #928716Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Sluta häng upp dig så på din ålder…
+40 sooo? Ronnie Coleman är också så gammal…
DU FÖDS SJÄLV & DU DÖR SJÄLV SÅ DÅ KAN DU VÄLL TRÄNA SJÄLV? Eller?Yeah Im pissed today…
Im out…ZONE
Tack Zone! Jag ska sluta med det (egentligen tycker jag att det är skönt att vara 41!) Vad synd att du är ”pissed” ,hoppas det går över!
15 december, 2006 at 07:25 #928717Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Har väntat på din journal. Sjyst detta ska lätt följas.Tjena kompis! Har du någon träningsjournal oxå?
15 december, 2006 at 10:15 #928718Anonym anvandareMemberLioness wrote:Tack Zone! Jag ska sluta med det (egentligen tycker jag att det är skönt att vara 41!) Vad synd att du är ”pissed” ,hoppas det går över!Bra! Nah är glad i dag igen…vaknade på rätt sida nu! Ler!
Love yall!
ZONE15 december, 2006 at 16:34 #928719Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Bra! Nah är glad i dag igen…vaknade på rätt sida nu! Ler!Love yall!
ZONESuvva!
15 december, 2006 at 16:46 #928720Anonym anvandareMemberMorgon promenaden i skogen var lite råkall, men som mamma alltid sa (era oxå säkert) ”Det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder!” och det hade jag gott om, är lite allmänt frusen annars också. I vår familj så är jag den enda som går i tjocktröja och långkallingar samt tjockstrumpor.Jämt!! Frågar de varför svarar jag (skämtsamt) att det är för att jag inte har något fett på kroppen (och det har jag ju!!). Nåväl till träningsjournalen:
Jag tog som sagt morgonpromenad 45 min samt en mindre på 20 minuter till lunch och har en tur till på 3 kilometer ikväll:Tar ungefär 50 minuter om det är halt. Och sedan har jag faktiskt städat hela huset och det tar väl lite det med!Matmässigt så har jag lite problem att få i mig allt!
Idag är det fredag och ikväll ska jag stoppa i mig en hel micropop!!:pop:
Frukost:
0,5 port a-fil 3 % fett 60 kcal
30 gram Fiberberikande havregryn (Axa) 96 kcal
0,5 portion Cornflakes flingor 75 kca
Lunch:
10 gram tacosås 4 kcal
4 st tacoskal 220 kcal
0,5 port köttfärssås på nötfärs 65 kcal
1 port sallad gurka tomat utan dressing 16 kcal
4 skiva ost 10 % fett 90 kcal
Middag: Ingen middag jag var såååå mätt efter lunchen.Det blir jag alltid av Tacos.
Mellanmål under dagen:2 st Pepparkakor (Annas) Original 48 kcal ( jamen det är ju ändå jul snart!!
1 portion Knäcke med julskinka 67 k (Å´ int kan man låta bli det!)
Kvällsgott:
4 *10 st Popcorn mikro fett 22 % 16 kcal = ungefär fyra nävar tror jag.
1 glas drickfärdig apelsinjuice pastöriserad 86 kcalGod kväll!
16 december, 2006 at 17:07 #928721Anonym anvandareMemberJoru,nu bet det i kinden på morgonpromenaden! Till och med vovvarna lyfte tassarna! Har varit van vid +2 men imorse var det -8! Huvva vad kallt det blev på en gång!
Nåväl som sagt.Morgonpromenad 40 minuter i terräng och massa älgspår!
Lunchpromenad: 20 minuter
Kvälsspromenad: På vägen 50 mintuter i väldigt snabb takt i och med älgar stod och lurade i skogarna omkring! Såg ut som en Michelingubbe med alla kläder.
Mat: Kommer inte in i mitt program så jag kan inte räkna ut kalorierna men vet innerst inne att jag inte har fått i mig alla mina 1300!
Frukost : Det är lördag så då blir det två rostade fiberfranska med Vindelrökt skinka (från våra egna små nassar:( ), en kopp Earl Grey och ett kokt ägg
Mellanmål: Proteindrink med lättmjölk
2 pepparkakor till kaffet för svärfar kom och hälsade på
Middag: Sallad, rostad potatis + fläskkotlett, 1 msk grönpepparsås gjord av maken med 5% grädde
Ikväll ska jag göra några Croque Monsieur. Gott + 1 glas färskpressad juice från Brämhult!
Trevlig lördag! Måste skynda mig så att jag inte missar Ishockeyn helt och hållet!17 december, 2006 at 19:44 #928722Anonym anvandareMemberJaha ,ännu en kall morgon Huvva!
Maten idag var lätt:
Frukost: Havregrynsgröt (fiber ) 1 port,lättmjölk,äppelmos+kanel,1 kokt ägg
Mellanmål: Proetindrink med lättmjölk
Huvudmålet : EN PIZZA!!!! Ja jag vet, men sker en gång per halvår så är det ju bra. Orkade inte hela dock, tog resterande efter träningen.Träning: Morgonpromenad i terräng 50 minuter
Träning gym: Tung maximal,träning
Sidolyft 3*6 9 kg
Hantelrodd 3*6 11 kg
Hantelpressar 3*6 7 kg
Marklyft 3*6 25 kg
Liggande omvänt drag 3*6 17,5kg
Sned bänkpress 3*6 25 kg
Bicepscurl 3*6 17 kg
Djup hantelsväng 3*6 9 kg
Liggande hantelpress med hantel/triceps 3*6 9 kgLite tungt idag, men så är det ibland!
God kväll19 december, 2006 at 09:48 #928723Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Obs.Bra! Du tränar mycket du!!!!
19 december, 2006 at 09:53 #928724Anonym anvandareMemberTräning!
Springa på stan och handla julklappar och slåss med ”gamtanter” och ”gamgubbar” samt en massa tomtar i 4 timmar!Mat:
En massa skit som Chicken tasty på Mac Donalds i farten ! Att jag aldrig lär mig! Gud vad äcklig hamburgarna på Mac Donalds är. Hade tänkt att ta en sallad men då var jag ju tvungen att sätta mig ner och äta och det hade jag inte tid med.
Väl hemma vid 19.30 snåret (vi har nämligen 34 mil tur och retur till ”stan”= Östersund) så blev det en varmkorv i tunnbröd. Bara äckelmat idag! Nåväl nya tag! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.