Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 444 total)
  • Author
    jocke wrote:
    Alm wrote:
    Vikt : 88.8 kg (-1.2 kg)
    Midjemått : 93 cm (-1,5 cm)
    Kul att se att det går bra :emo-thumb kör nu på

Ja fyfan, nu är det bara tight som gäller.
    Tight som fan, hålla den formen över sommaren, sen blir det 2 års byggning på hyffsad fettnivå, sen om jag och kvalificerat folk anser att jag är färdig, så kommer jag förmodligen att tävla.
    Peppad nåt sjukt nu.

Veckans första morgonpromenad över, 75 min som vanligt.
    Ikväll blire bröst-biceps-mage-cykling.

Ska bli intressant att se om -1.2 kg förra veckan kommer påverkar vikterna, eller om jag fortsätter lika bra. Jag hoppas på det senare :-).
    Plugg till 16.00 nu, later! :up:

Kände av det redan i morse, lite skum i halsen, tjock liksom. Vilket normalt innebär att det är en förkylning på gång. Det är typiskt, jag är så extremt noga alltid med att inte bli sjuk, så när jag väl blir det har det helt enkelt inte gått att undvika eller whatever.
    På grund av detta blir det ingen träning idag, utan blir att pre-kura sig och hoppas att jag inte vaknar upp förkyld imorgon (brukar alltid bli på morgonen efter, efter att jag får en sån här känsla i halsen).

Blir lite småknäckt om jag blir sjuk nu mitt i tävlingsförberedelserna. Typiskt…
    Hoppas på det bästa…:(

Oj, vilken jobbig natt det blev :-(. Har sannolikt haft feber och grejor, började med att jag fick frossa, sen hela natten har jag drömt samma dröm om och om igen, samt haft värk i så gott som alla muskler och leder, vilket jag har än idag. Det har jag aldrig haft innan, känns weird.
    Dock har halsontet inte ”slagit ut” på något sätt, så jag undrar vad det är som händer, blir att proppa medicin och grejer…

Detta var _inte_ lägligt, tävling och tentaplugg, h-lvete.

ReNeGaDe wrote:
    haha:p jag vet vad du drömde, du drömde att jag drog en tia på 70kg på pushdown, din värsta mardröm haha:p nädå, skoja med dig almen:up: hoppas det går bättre för dig med din förkylning och lycka till på tentan!

fniss ^-^. 70 gram kanske :-D
    Tackar, vetifan om det är nån förkylning, eller vad det är. Jag väntar fortfarande på besked från kroppen om vad det är som händer.
    I nuläget är jag grymt förbryllad…

Oj oj oj…måste ha åkt på nåt riktigt jäkligt. Har varit totalt utslagen sen måndags, knappt sovit om nätterna, haft feber varierat med frossa och ordentligt med halsont. Det var först i morse runt 4.30 som jag fick en wow-känsla ”wtf, jag känner att jag är klar i huvudet, och inte hostar upp nåt, jag kan nog lägga mig ner o sova”. Mycket riktigt, blev ungefär en 4-5 timmars sömn fram till 12, var uppe då och då hela tiden.

Vaknade runt 10 i sängen och kände att jag var rejält hungrig, hade ju knappt ätit något senaste dagarna, ingen hunger eller energi att fixa mat.
    Började göra gröt när jag plötsligt kände hur allt blev suddigt och jag fick svårt att kontrollera kroppen. Fick ett sjukt tryckfall och tappade och röjde ner massa saker på golvet, lyckades ta mig till ytterdörren ut i korridoren och ringa på min granne innan jag _svimmade_ på golvet!
    Vaknade upp 3-4 minuter senare, tydligen var inte grannen hemma. Tog mig långsamt in och började få i mig gröten i den mån jag kunde. Efter det gick jag och vila igen, och sov en timme ungefär…

Scary shit. Inte bra o svimma. kan hända vad som helst då.
    Nu mår jag dock mycket bättre och halsontet är nästan borta och jag hostar upp mindre trevliga grejor konstant från halsen…
    Orkar inte tänka träning just nu, bara bli frisk…
    Hoppas jag kan träna lugnt nästa vecka så jag inte kommer bort mig helt.

Låter jobbigt. Du får krya på dig och ta det lugnt. :(

Ja, det där lät inget vidare :fever:……..Du får allt ta det lite lugnt och vila upp dig ett par dar nu!
    Krya på dig.
    / Åsa

Åsa hojtade till att du hade svimmat (vi sitter nästan jämte varandra, med varsin dator).
    Tänkte först att du kanske hade brännt lite väl mycket och var låg.
    Men nu förstår jag att det är jag som har smittat dig:o
    Du skulle inte besökt min tråd, jag har ju fullt med baciller.

Hoppas du krya på dig.
    Tyvärr har jag ingen låt du kan lyssna på, men ett citat du kan läsa:P

Träna inte ihjäl dig men ligg gärna på gränsen

xavier : tack så mycket, känns mycket bättre nu.
    mini-åsa och fever : tack för omtanken :-). Jaså det var du som smittade mig Fever! Kan meddela att jag faktiskt sovit en _hel_ natt för första gången på 5 dagar, fantastiskt skönt. Ser ljuset i horisonten nu !
    Får se om jag kan komma i gång tors-fred nästa vecka kanske, måndag blir nog lite tidigt.

Sådärja, nästan hundra procent frisk nu och planerat träning på torsdag igen. Ska bli så skönt att komma igång igen, och fortsätta med tävlingsförberedandet, även om jag har missat typ…10 dagar. Men det är ju bara att göra sitt bästa så får vi se hur långt det håller.
    Tentaplugg hela dagen nu, *joy* :|

oh yes, imorgon smäller det, blir ett lätt kom-igång ryggpass och fredag lite lättare axel pass. Ska bli _så_ skönt att komma igång med allt igen och börjar med en promenad imorgon som vanligt.
    Har ungefär en månad kvar att träna nu innan det är dags för bilderna, så bara o köra 100% nu fram tills dess.
    Kräver välkommen-tillbaka skylt vid gymet när jag kommer imorgon, annars blir jag syr!:yikes:

Blev lite lätt start såhär sent på veckan, 55 min morgonpromenad.
    Ryggpass i eftermiddag, vilket jag ser fram emot.

Fråga kolon : Kan det bli varmare nu eller? Vinter j-vel.

Oh yes, var ju lite trötthetstecken efter 10 dagars inaktivitet, tog det rätt lugnt.
    Chins – kv x 10-8-8
    Sittande rodd – plattor x reps, 16 x maxreps i 3 set
    Skivstångsrodd – 60 kg maxreps i 3 set
    Latsdrag brett – 70×8,65x maxreps i 2 set (tog det lugnt, men blev redan lite trött här)
    Latsdrag smalt – 60 kg maxreps i 3 set
    Hantelrodd – 26.5 x 10, 29 x 8-9 reps i 2 set

6 set mage (3 mindre än vanligt)
    Ingen cykling.

Jag börjar träingen med 2 lugna dagar, sen kör jag igång som vanligt igen på måndag, bäst så. Nu vila och tenta imorgon, wish me good. :whistle:

Hann köra 2 75-80% pass innan helgen här och det kändes rätt bra.
    Invägning : 88.0 kg (-0.8)
    Midjemått : 92.5 cm (-0.5 cm)

Dock kan man inte ”read too much into it” eftersom jag varit sjuk så en bättre värdemätare får vi nästa vecka, så får vi se vad som hänt tills dess. Tänker ändå positivt, eftersom det iallfall inte är en ökning.
    Blev 75 minuters promenad nu i morse, varav 25 min rejäl linkning, fick grymt ont i foten, måste överansträngt den på något sätt. Blir till att vila den bara.
    Blir bara diet-mat under helgen eftersom jag inte hunnit träna eller tränat hårt nog för att unna mig något under lördagen, vilket jag normalt gör.
    Så det blir till att vila och ladda här under helgen och komma ut och göra 100 % nästa vecka och förhoppningsvis 4 veckor framåt inför fotona.
    Hade fan varit magiskt att nå 84 kg eller nåt, sen fortsätta ner till 82 vilket varit mitt mål.
    Stay tuned! :up:

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.