Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Alm bygger
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 mars, 2006 at 09:39 #936096Anonym anvandareMember
-14 grader, morgonpromenad 75 min. Foten inte riktigt hundra, ska försöka få tag på tigerbalsam eller liknande för att smörja in den.
Bröst-biceps-mage ikväll, stay tuned.6 mars, 2006 at 09:45 #936097Anonym anvandareMemberAlm wrote:-14 grader, morgonpromenad 75 min. Foten inte riktigt hundra, ska försöka få tag på tigerbalsam eller liknande för att smörja in den.
Bröst-biceps-mage ikväll, stay tuned.Bröst-biceps-mage, ahh disco
6 mars, 2006 at 15:38 #936098Anonym anvandareMemberXavier wrote:Bröst-biceps-mage, ahh discohaha neeeeeeeee !
Har smörjt in första ransonen tigerbalsam nu, känns bra. Blir att kleta in ikväll efter träningen också.
Känns redan bättre, good shit.6 mars, 2006 at 22:48 #936099Anonym anvandareMemberBänkpress – 70×5,80×5,90×4,90×4
Sned hantelpress – 29x7x3
Omvänd snedbänk – 3 set maxreps
En-armsscottcurl stående – 4 set mellan 11.5-16.5 kg
9 set mage
30 min cykling-förbränningBra trött nu kan jag säga, första bröst/bicepspasset på 2 veckor så körde lite lättare än normalt, når sannolikt vikterna innan sjukdomen nästa vecka. Tigerbalsamet gör underverk med foten, blir en insmörjning strax innan sömnen. Kämpar på, 4 veckor kvar till fotona.
7 mars, 2006 at 09:35 #936100Anonym anvandareMember-13 grader, kallt. Brrr. Sug Sverige-väder
75 min promenad blev det, foten känns 80%ig ungefär, fortfarande lite känningar så det blir 3 laddningar tigerbalsam på foten idag.
Planerad massage kl 16.00 imorgon, blir mest rygg-axlar 30 min, ska bli skönt.
Nu skola och sen benpass ikväll, jag hoppas foten pallar det.
Peace out :up:8 mars, 2006 at 20:00 #936101Anonym anvandareMemberBenpasset gick bra under omständigheterna igår. Fortfarande inte hundra i foten och inte tränat ben på 2 veckor pga. sjukdom, but here goes :
hacklift – 100,120,120,120 (djupt)
benpress – 250,250,260
benspark – 7plattorx3xmaxreps
sittande lårcurl – ny skitmaskin, drog nåt set på fullmag sen typ 95 % av vikten, moget av gymet att köpa in skit och slänga ut det gamla som var bra.
stående lårcurl – 7xplattorx3x8
stående vadpress smith – 100,120,120,120 , 8-10.or med stopp
sittande vadpress – 30x2xmaxreps
en övning för insidalår
30 min cyklingKommentar:
Ja vad kan man säga, vågade absolut inte gå fullt ut pga foten och det blev inte så tunga vikter, dock jag kan säga att jag har en sjuklig träningsvärk idag. 2 veckors frånvaro från benträningen har nog gjort sitt. I nuläget hoppas jag bara att jag kan få hålla vikterna och inte tappar mycket på benen, får se hur det kommer se ut om en månad när det är dags att ta bilder. Det känns som om jag har tappat en del på benen faktiskt, vilket inte är så roligt, men vad gör man, resten av kroppen går ju bra. Det blir något att försöka fixa bättre till nästa gång.Var även på massage idag (onsdag) och körde igenom ryggen och axlarna, känns riktigt bra. Något jag kan rekommendera alla som tränar där ute ^-^.
Ha en bra kväll!
/ Filip :up:9 mars, 2006 at 12:04 #936102Anonym anvandareMemberFörsökte mig på en morgonpromenad i morse, jag utstod 40 minuters smärta, sen fick det vara nog. Åkte in på vårdcentralen på nyhem och blev undersökt där, och blev sen skickad vidare till högskolan där jag fick en klarare diagnos.
Med stor sannolikhet har jag fått en stressfraktur på ”3:e benet nånting” på ovansidan av foten, något som kallas ”marsch-sjukan” tydligen.Så det är sannolikt ett resultat av alla promenader i mindre bra skor, typiskt.
Först sjuk 10 dagar, och nu stressfraktur i foten. Hade bra ont i morse kan jag säga.Så blir att avlasta foten så mycket som möjligt, sen ska jga fixa upp syrrans motionscykel så jag kan cykla på mornarna osv hemma i lägenheten.
Inget ska stoppa mig, inte ens en j-vla stressfraktur. Jag ska nå mina mål, och så är det bara.
Stay tuned.13 mars, 2006 at 09:21 #936103Anonym anvandareMemberJa då var man tillbaks igen efter en vilohelg hemma i helsingborg. Jag har bara vilat foten och hoppat runt på kryckor i princip hela helgen.
Jag kände mig rättså förbannad och besviken i fredags eftersom jag måste göra om mitt upplägg nu för att fortsätta tappa i fett..Så eftersom jag ska belasta foten så lite som möjligt får jag motionscykla istället. Så planen blir, som alldeles nyss, att cykla till gymet för att cykla där på motionscykel sen cykla hem. Jag siktar på att göra 45 minuter på motionscykeln, sen tar det 12 min fram och tillbaks. Får se hur det utvecklas första veckan, vet inte hur mycket det kommer hända nu, så får prova och se om jag måste öka eller inte. Antagligen kommer jag höja till 55 min på motionscykeln senare i veckan.
Aja, kommer tillbaks med mer info om hur det går senare.
/ Filip, allt-går-emot-mig-helt-plötsligt Alm 👿13 mars, 2006 at 09:30 #936104Anonym anvandareMemberAlm wrote:Ja då var man tillbaks igen efter en vilohelg hemma i helsingborg. Jag har bara vilat foten och hoppat runt på kryckor i princip hela helgen.
Jag kände mig rättså förbannad och besviken i fredags eftersom jag måste göra om mitt upplägg nu för att fortsätta tappa i fett..Så eftersom jag ska belasta foten så lite som möjligt får jag motionscykla istället. Så planen blir, som alldeles nyss, att cykla till gymet för att cykla där på motionscykel sen cykla hem. Jag siktar på att göra 45 minuter på motionscykeln, sen tar det 12 min fram och tillbaks. Får se hur det utvecklas första veckan, vet inte hur mycket det kommer hända nu, så får prova och se om jag måste öka eller inte. Antagligen kommer jag höja till 55 min på motionscykeln senare i veckan.
Aja, kommer tillbaks med mer info om hur det går senare.
/ Filip, allt-går-emot-mig-helt-plötsligt Alm 👿VA har du varit i HBG utan att komma och säga hej 👿 nästa gång får du komma ner på gymmet och hälsa så man får se dig live :emo-thumb
13 mars, 2006 at 09:31 #936105Anonym anvandareMemberjocke wrote:VA har du varit i HBG utan att komma och säga hej 👿 nästa gång får du komma ner på gymmet och hälsa så man får se dig live :emo-thumbajfan !
Kommer hem om en månad igen, då poppar jag förbi! Det är då jag ska ta bilderna etc, iafall första omgången inför tävlingen. Sen kommer jag köra cirka en månad till, för att nå 80 kg .13 mars, 2006 at 20:16 #936106Anonym anvandareMemberBröst-biceps-mage-förbränning idag.
Var riktigt stum i överkroppen, sannolikt beroende på att jag hoppat runt på kryckor i 3 dagar i sträck. Kände mig _helt_ under isen under hela passet, inte roligt alls.Jag antar att det är sådana här low’s som testar om man har vad som krävs för att bli bra. Just nu känner jag bara för att vila och börja bygga igen, men jag har satt ett mål och vill nå det.
Har bara blivit så många små avbräck nu på senaste som fuckar upp motivationen lite, aja, får sova ordentligt i natt och sen kör jag på imorgon.
Man har iafall hälsan, eller mja, nästan14 mars, 2006 at 10:43 #936107Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hoppas du når ditt mål Alm! Och hoppas din fot läker! Vad har hänt med den egentligen? Peace Out:wazzup:Stressfraktur i foten, du kan scrolla lite längre upp och läsa.
Andra dagen med nya upplägget. Cyklade till gymet, cyklade 45 min och sen cykla tillbaks. Känns rätt bra. Känns som om kroppen har börjat bränna ordentligt igen, kände mig som en svullen strandad valross efter några dagars inaktivitet.
Känns lite bättre med motivationen nu och foten blir iallfall inte sämre.
Hoppas på det bästa! :buttrock:14 mars, 2006 at 12:27 #936108Anonym anvandareMemberAlm wrote:Tänkte jag kunde posta hur jag äter/tränar, för er som kanske är intresserade.Morgonpromenad
50 cl vatten + 1 st c-vitamin + 2 st omega3 + 1 st koffeintablett (75 min)
Frukost (efter morgonpromenad)
1½ dl havregrynsgröt (3 dl vatten)
1 st proteindrink, järntablett, ALA, ZMA, 5 g. glutamin
Lunch
1 burk tonfisk + 50 gram ris + 100 gram grönsaker
1 st ALA, Omega3
Innan träning (färdigätit en timme innan träningen börjar)
1 dl fullkornspasta
1 st proteindrink, 5 gram glutamin
Efter träning
1 st banan
1 st proteindrink
Kvällsmat
1 burk tonfisk + 30 gram ris + 100 gram grönsaker
ALA, Omega3, Järntablett, ZMA, 5 gram glutamin, 1 st c-vitamin
Precis innan läggdags
1 st proteindrinkDär har du mitt upplägg, kör likadant fortfarande. Mina ZMA har dock tagit slut, och jag hittar inte samma produkt på gymgrossisten längre, så verkar inte finnas.
Upplägget har fungerat hela tiden, men nu har allt stannat upp eftersmo jag varit sjuk och skadade mig förra veckan, nu hoppas jag återigen på att jag kan komma i samma takt, dvs runt ett kg ner i veckan.Sen ökar jag inte direkt, tappat liiite i basövningarna, och ökat i vissa övningar bara. Jag deffar ju järnet just nu så allt annat hade varit konstigt, dock kommer du se hulken ökningar i höst igen .
14 mars, 2006 at 20:02 #936109Anonym anvandareMemberJa jag tog en liten chansning och tränade ben idag och jag kan med glädje säga att det gick helt okej, får hoppas det känns likadant imorgon också bara.
Det enda problemet var att jag kände obehag när jag körde stående lårcurl och när jag skulle träna vaderna, vilket var lite synd, älskar att träna vader.
Jag undvek även benpressen eftersom jag förflyttar mest vikt där.Ibland undrar man hur personal på gym tänker. Dom har köpt in en så _sjukt_ dålig maskin för sittande lårcurl så jag bara skakar på huvudet när jag kör den. För det första så är det för lite vikt, 200 pounds. Sen så kan man inte sitta ordentligt, och det är massa rörliga delar och skit. Ser ut som ett jävla rymdskepp helt i onödan, jag ska ju för h-lvete träna baksida lår inget annat.
Den andra maskinen var perfekt, och jag hade typ 14 kg kvar att träna tills jag körde med alla vikter man kunde i 4 set där, ville ju äga maskinen!Så passet blev :
hack – 120x4x8
Benspark – 7-8-9xmaxreps (plattor)
Sittande lårcurl – 180-200 pounds x4x maxreps (skitmaskinfromhell) förbannad
Stående lårcurl – körde 2 set här på normalvikt, men fick obehagskänslor i foten.
Stående vadpress – hann bränn av 2 uppvärmingset på 120 kg, men sen blev det stopp, kändes i foten så jag droppade vikt och körde lite på vänstervaden bara istället
En övning för insida lår
30 min cykling
18 min solning (damn, pallade inte sista 2 minuterna, 2 hot)Och nu avslutar vi kvällen med tvättning och champions league.
Fan vad blir glad när jag kan köra ben ordentligt igen.15 mars, 2006 at 19:16 #936110Anonym anvandareMember:frust: Undersökning hos sjukgymnasten idag, gav väl inte allt för roliga besked. Ska hoppa runt med kryckor i 3 veckor till, eller krycka ska jag väl säga, en av kryckorna imploderade under min tyngd i måndags.
Ska heller inte köra knäböj-benpress eller träna vader förräns det har läkt, dvs cirka 3-4 veckor till. Inget roligt besked direkt, men får försöka göra det bästa ut av det.Kunde blivit lite förbannad på sjukgymnasten, han tyckte jag tränade för mycket, precis som alla andra som hade fått stressfrakturer senaste 12 månaderna. Jag tänker bara, hade jag haft bra skor så hade det inte hänt. Bra lärdom. Får ni någonsin en känsla av att vissa människor utgår från att man inte har någon som helst kunskap? Sånt gör mig irriterad. 👿
Men träningen i stort kommer nog inte påverkas allt för mycket om man bortser från benträningen. Det enda jag kände i fredags var att jag var helt stum i bröstet efter allt hoppande på kryckorna, ska försöka vila mer i helgen så jag kan göra bra ifrån mig på passet på måndag.:bb:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.