Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 444 total)
  • Author

Dagens motionscyklande avslutat, 45 min.
    Sen blir det 20 min cykling till-från gymet också.

Det känns som om jag bränner sjukt mycket mer av motionscykeln än morgonpromenaden, framförallt eftersom jag har varit hungrigare denna veckan än innan, så jag får se om jag ska höja maten lite, då förmodligen bara öka gröten på morgonen en halv dl t.ex. Eller om det lugnar sig igen, det märker vi.
    Längtar tills foten är läkt, var ju på undersökning igår, tydligen hade jag fått stressfrakturer i 2 ben, vilket var ovanligt, men det påverkade inte läkningstiden.
    Till alla som går mycket där ute, fixa walking-skor med dämpning både bak och fram så slipper ni sådana här problem. Man lär sig hela tiden, synd att man ska behöva skada sig eftersom jag alltid har det som första prioritet, att inte skada mig. Så skadar jag mig genom att gå promenader, ibland är livet sjukt :-D.
    Rygg i eftermiddag! Peace.

Ryggpass:
    Chins – kv x 10, +5×8, +7.5×6
    Stångrodd – 60×10,80×7,80×7-9 dont remember
    Sittande rodd – 18×8,20×7,20×6 (plattor x reps)
    Latsdrag brett – 70×8,75×7,80×5
    Latsdrag smalt – 60×8,65×7,65×7
    Hantelrodd – 31.5×8,31.5×8, 33.5×8

Känns som jag glömt nån övning, men tror det var allt. Styrkan håller i rätt bra. Bara fortsätta skala av.

Warrior wrote:
    Lite bilder… skadar aldrig. :)

Såg lite längre bak i tråden att du läste marknadsföring och ekonomi! Me too man!

Det kommer bilder med 1½ månaders mellanrum framåt nu.
    7-8e april kommer jag fota formen inför kolozzeums fototävling, som jag tyvärr inte kommer vara färdig för, men det har varit en morot på vägen och jag ska vara med. Målet är att nå 80 kg, och om jag kan hålla samma takt som jag hade när jag gick morgonpromenader, så kommer jag ligga på 84 kg när det är dags för fotning, får se om jag kan nå det eller inte. Blir att avläsa resultat imorgon på morgonen efter morgoncyklingen.

Så dvs, foton kommer 9:e april, samt ungefär 4-6 veckor senare. Skadan underlättar inte formen direkt, har ungefär en månad på mig efter tävlingsdatumet att vässa benen inför nästa fotning.

Japp stämmer med marknadsföring och ekonomi, skriver c-uppsatsen nu och tar mina sista poäng i sommar under sommarkurser. Slutar på 140poäng, jag är nöjd med det :-).

Otroligt tryck senaste 2 dagarna. Åt lite mer i onsdag, kan ha berott på det. Kyckling thai, good ass shit, home-made! Ha i åtanke att jag deffar, annars är det lightweight :-).

Dagens pass:
    Baksida axlar hantlar – 10×10,10×10,11.5×6-7
    Militärpress smith – 55×8, 55×8, 60×6
    Sidolyft hantlar – 11.5×10,11.5×10,13.5×7 + 3 set sidolyft bakom ryggen i cc.
    Framåtlyft kakor – 15×12, 15×12, 20×8
    Trapz – 80×10,90×9,100×7 (kg x reps)

Pushdown smalt – 40×8, 45×4, 42.5×6-7
    Tricepspress ez – 25×10, 25×9, 27×8
    Enarmshantelextension bakom huvudet – 11.5×7-9

Avslutade med 60 minuters cykling, jag missade passet i morse eftersom jag försov mig grovt, så fick bli 60 _långa_ minuter efter styrkan.
    Nu blire till att köra morgoncykling imorgon, sen mäta och väga, se hur jag ligger till efter veckan med det här nya upplägget. Stay tuned.

Jahapp, klockan är 07.30 och jag har sovit 9-10 timmar. Tänkte dra iväg till gymet och trampa mina 45 minuter, men som tur var kollade jag för säkerhetsskull när dom öppnade, nämligen kl 09.00.
    Så fick väga/mäta mig nu direkt istället, snart fixa frukost och sen dra och trampa vid 9 istället.

Vikt : 88.0 kg (-2 kg, jag vägde 90 kg efter en vecka med skador och en helg hemma utan cardio, har man lätt att lägga på sig eller? sjukt, var väl en del vätska också kanske.)
    Midjemått : 91.5 cm (-0.5 cm), ja alltid nåt iafall, minskade med en halv centimeter sen toppen på 90 kg.

Så man kan säga såhär, jag är nu tillbaks på 88.0 kg vilket jag låg på precis innan problemen började, sjukdom+skada, men med en halv cm mindre midja. Så nu är det bara att fortsätta och försöka nå 84 innan fotona, jag ska kämpa på. Nu blire som sagt frukost och vänta på att gymet öppnar.
    Talk to ya later.

Alm wrote:
    Otroligt tryck senaste 2 dagarna. Åt lite mer i onsdag, kan ha berott på det. Kyckling thai, good ass shit, home-made!

Agree, gjorde min första upptäckt ang det i onsdags, hade vräkt i min kolhydrater på tisdagen och var starkare än nånsin både onsdag/torsdag. Skitkul.

Alm wrote:
    Ha i åtanke att jag deffar,

Ehh, din trådrubrik är ju ”Alm bygger”. Nu blev jag förvirrad :|

Eldhroka wrote:
    Agree, gjorde min första upptäckt ang det i onsdags, hade vräkt i min kolhydrater på tisdagen och var starkare än nånsin både onsdag/torsdag. Skitkul.
    Ehh, din trådrubrik är ju ”Alm bygger”. Nu blev jag förvirrad :|

haha, ja långsiktigt bygger jag. Tycker inte det är lönt att skapa flera trådar bara för man deffar, bara onödigt imo. Efter jag nått 80 kg kommer jag bygga i 2½ år, så :-).

Alm wrote:
    haha, ja långsiktigt bygger jag. Tycker inte det är lönt att skapa flera trådar bara för man deffar, bara onödigt imo. Efter jag nått 80 kg kommer jag bygga i 2½ år, så :-).

Ah, alright! Då är jag med.
    Själv har jag nu ”bara” 4,8 kg kvar på ”dieten” sen ska jag också bygga. Första seriösa försöket, fan vad jag längtar :P

Eldhroka wrote:
    Ah, alright! Då är jag med.
    Själv har jag nu ”bara” 4,8 kg kvar på ”dieten” sen ska jag också bygga. Första seriösa försöket, fan vad jag längtar :P

okej fint, 5 veckor kvar då ungefär alltså ?

Och nu är det dags för veckans ätar-mål. Falukorv, makaroner, ketchup, broccoli och lök. Fan vad gott det ska bli, ska trycka kolhydrater :-).
    Återfinner mig sovande på soffan i eftermiddag.

Vilodag idag, skönt.
    Enda jag gjorde idag var 45 minuters förbränning på gymet runt kl 14. Skönt och behöver ju ta igen lite av det jag missat på grund av skada/sjukdom.
    Annars har jag sovit cirka 3 timmar på dagen idag, vilodag som sagt :lazy:

Håller just nu på med matlådan inför morgondagen, blir en tuff morgon.
    Upp 06.30 för att vara på gymet 0700 när dom öppnar och cykla 30 min, det är allt jag hinner. Föreläsning 08.30, så det blir snabba ryck.

Fotningen har jag en plan inför, och det verkar ta plats i hemmet. Kommer sätta upp en liten egen atelje med lakan och grejor haha, får la se hur det blir.
    Får lägga mig snart, snart dags att gå upp.
    Peace.:up:

Jaha, lite uppgiven just nu. Ridå typ.
    Vaknar idag med ont i halsen, vilket normalt innebär förkylning och tid borta från träning i 7-10 dagar. Det här är fan inte roligt längre. Sjuk 10 dagar, tränar 3 dagar, skadar foten, missar en vecka, får träna en vecka, och nu en infektion igen? Fan äre som händer. Börjar bli så jävla trött på det här skitlandet som är så jävla kallt.
    Förkylningar, wtf is it good for? Absolutely fucking nothing.

Får se hur det här utvecklas, i nuläget känner jag bara för att skita i allt.
    :frust: 👿

Alm wrote:
    Jaha, lite uppgiven just nu. Ridå typ.
    Vaknar idag med ont i halsen, vilket normalt innebär förkylning och tid borta från träning i 7-10 dagar. Det här är fan inte roligt längre. Sjuk 10 dagar, tränar 3 dagar, skadar foten, missar en vecka, får träna en vecka, och nu en infektion igen? Fan äre som händer. Börjar bli så jävla trött på det här skitlandet som är så jävla kallt.
    Förkylningar, wtf is it good for? Absolutely fucking nothing.

Får se hur det här utvecklas, i nuläget känner jag bara för att skita i allt.
    :frust: 👿

Surt :(

Det är bara att ladda pr0n och käka apelsiner, så löser det sig nog :ph34r:

Inte så farligt i halsen idag, kanske blir träning i eftermiddag, får se hur jag gör. Hyffsat segt iafall, längtar tills det blir lite varmare så man kan slippa förkylningar.

Sen undrar man hur mycket mer känslig man blir när man deffar egentligen ? Blir ju rätt mycket träning och att det kan vara därför man drar på sig infektioner, och om det finns något man kan ta som ser tilll att man inte blir så jävla mottaglig, nån som har nåt tips ?

Trist med förkylningar.. Jag kände av halsen i förra veckan, men tryckte i mig massor med mat/vilade en dag och åt VITLÖK och ta mig tusan… förkylningen släppte!

Krya på dig!

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.