Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Alm bygger
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 mars, 2006 at 13:48 #936126Anonym anvandareMemberEldhroka wrote:Trist med förkylningar.. Jag kände av halsen i förra veckan, men tryckte i mig massor med mat/vilade en dag och åt VITLÖK och ta mig tusan… förkylningen släppte!
Krya på dig!tack så mycket, betyder mycket. Jag känner att jag är lite halvkass i halsen så jag hoppar över träningen, det är viktigare för mig att bli frisk än att träna sönder mig helt och hållet.
Därför blir det första fusk-målet under hela dieten i princip, som inte varit planerat. Dagens:
– Stekt ryggbiff-filé 300 gram
– Potatisgratäng
– Rödvinssås
– Tomater och gurkaSka bli väldigt gott. Jag fortsätter lapa vatten och kan jang, fototävlingen känns allt mer värdelös…
24 mars, 2006 at 15:55 #936127Anonym anvandareMemberHar inte postat på ett tag, vilket beror på en hel del saker. Åkte på en mild förkylning, den andra förkylningen den här månaden. Så det var väldigt tufft mentalt i början på veckan och det kändes hopplöst, har minst sagt varit en tuff månad.
Men foten börjar läka allt mer vilket innebär att jag snart kan börja träna benen ordentligt igen, det ska bli jättekul. Och den här milda förkylningen räknar jag med att slippa ifrån redan i helgen så jag kan börja om, igen, på måndag. Har funderat på att börja lite lättare nu den här gången. Köra lite mindre cardio kanske, verkar bli för slitigt kroppen, eller så har jag bara otur som drar på mig infektioner. Jag vet inte.
Det som känns skönt på ett sätt när man är borta såhär, är att motivationen först sjunker sen ökar, man kommer ihåg vilka mål man har och hur långt man har kommit med mera. Ska bli väldigt kul att nå mitt på mål 80 kg för att sen ease-up on the cardio och hålla formen samtidigt som jag försöker bygga lite under sommaren, för att se ordentligt köra igång byggningen under hösten och köra på 2½ år framåt. Ska bara se till att bli frisk/hel först…
24 mars, 2006 at 15:58 #936128Anonym anvandareMemberJag kan ju bara tala för mig själv, men när jag är sjuk så blir min motivation helt bisarrt hög för att åka iväg och träna, och den ökar exponentiellt för varje dag
Fan det är bara att hålla i och kämpa alm, idag är det ju en dag som nästan kan påminna en om våren
25 mars, 2006 at 16:48 #936129Anonym anvandareMemberXavier wrote:Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag är sjuk så blir min motivation helt bisarrt hög för att åka iväg och träna, och den ökar exponentiellt för varje dagFan det är bara att hålla i och kämpa alm, idag är det ju en dag som nästan kan påminna en om våren
ja det är sant, underbart med solen. Väntar bara på att värmen ska komma succesivt också .
26 mars, 2006 at 12:16 #936130Anonym anvandareMemberFörkylningen är borta till 98 % och jag är frisk igen.
Blir träning imorgon igen, ska bli så kul.Jag kommer göra lite ändringar för att inte falla i samma fälla igen:
Morgoncykling : 40 min (innan 45)
Efterpasscykling : 15 min (innan 30)Får se hur det påverkar, om det kanske kan göra så att kroppen inte blir lika sliten och gör så att jag inte drar på mig några onödiga infektioner igen.
Sen kommer jag dra ner på mjölken lite också, kommer köra mjölk i proteindrinkarna på morgonen, annars bara vatten. Samma sak gäller dem andra målen som vanligt, dricker bara vatten.
Annars kör jag på med samma upplägg, så får vi se hur det går.
Stay tuned. :up:26 mars, 2006 at 12:42 #936131Anonym anvandareMembergött att vara frisk igen …varför tar du bort mjölken, är det bara för kcal skull eller ligger det nån annan anledning bakom
26 mars, 2006 at 13:10 #936132Anonym anvandareMemberSam jr wrote:gött att vara frisk igen …varför tar du bort mjölken, är det bara för kcal skull eller ligger det nån annan anledning bakom– Har läst rapporter från flera håll som ifrågasätter mjölken, både här på forumet och från helt andra källor.
Så tänkte se om jag kan se/känna någon skillnad dels från kcal-biten sen om jag rent fysiskt kan se någon skillnad eftersom jag ju deffar sen 15:e januari (vet inte om du vet det).– Sen dricker jag ungefär 1.2 liter mjölk per dag, minimjölk, som jag blandar i proteindrinkar. Så det blir _några_ paket mjölk i veckan. Så hela kostnadsbiten dessutom…
27 mars, 2006 at 21:37 #936133Anonym anvandareMemberThe bad news : klarade inte tentan, 3 ynka jävla poäng ifrån. Ska se om jag kan argumentera ihop ett g. Gjorde 2 slarvfel, motsvarande 3 poäng….suck. Allt negativt kommer på en gång alltså, hlet sjukt.
The good news : Efter en deppig eftermiddag kuinde jag träna normalt idag och det gick bra. Så nu känns det bra, tur man har träningen.
Bänkpress – 70,80,90,90
sned hantelpress – 31.5, 31,5, 33,5
flyes – 13.5, 16.5, 16.5
Enarms scottcurls – 13.5, 16.5, 16.5, 13.5 (10,8,7,10-12)
9 set mage (situps, situps-bänk, benlyft 20 reppare igenom)15 min cykling (kommer börja lugnt, så jag inte drar på mig nån ny infektion)
Imorgon : ben (får bara köra 4 övningar iom foten) och solning.
28 mars, 2006 at 09:31 #936134Anonym anvandareMember30 + 20 minuters cykling innan frukost.
Ben i eftermiddag/kväll.28 mars, 2006 at 14:25 #936135Anonym anvandareMemberHej, hur går det med foten? Min är bättre nu, har kunnat gå hela 3 prommenader utan några som helst problem :p
Lycka till!
28 mars, 2006 at 18:09 #936136Anonym anvandareMemberNetCurse wrote:Hej, hur går det med foten? Min är bättre nu, har kunnat gå hela 3 prommenader utan några som helst problem :p
Lycka till!lo!
Jorå, foten är mycket bättre, bara lite små-ont nu vid ytterst få tillfällen. Så jag tippar på 10-14 dagar till, sen ska det nog vara läkt ordentligt igen.
Skönt att det är lugnt för din del redan, du får vara uppmärksam så det inte kommer tillbaks osv . Kämpa på!
tack för lyckoönskningarna!28 mars, 2006 at 18:16 #936137Anonym anvandareMemberVar ju förkyld förra veckan så blev bara måndagspasset då. Skönt att vara tillbaks på gymet och köra ben igen. Jag får som sagt under läke-perioden inte köra knäböj-benpress-vader, dvs övningar som påfrestar foten i nedåtgående riktning kan man i princip säga.
Så man får tänka i lite andra banor och köra de övningar man kan komma på, så såhär blev passet idag :Benspark 6 set – plattor x reps – 8×10,10×8,12×6,10×8,10×8,10×8
Sittande lårcurl – pounds x reps – 160×12,180×10,200×9,200×10 (fullmag). Ge mig den gamla maskinen…
Liggande lårcurl – plattor x reps – 8×10,9×8,8×10,7×12
Stående lårcurl – plattor x reps – 5×8,5×8 (kände av foten lite i denna övningen av någon weird anledning så la av här)
Gynekolog-stolen + omvänd gyne – 6 set fullmag (15 plattor)Stretch
15 min cykling (börjar lugnt den här veckan)
18 min solning
Väntar på champions league !Hare fint där ute, peace!
28 mars, 2006 at 18:20 #936138Anonym anvandareMemberGynekolog-stolen har jag aldrig förstått mig på :p
28 mars, 2006 at 18:21 #936139Anonym anvandareMemberXavier wrote:Gynekolog-stolen har jag aldrig förstått mig på :pMeningen med den eller hur övningen ser ut ?
28 mars, 2006 at 18:23 #936140Anonym anvandareMemberAlm wrote:Meningen med den eller hur övningen ser ut ?Meningen såklart
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.