Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 444 total)
  • Author

Jag kör omvänd/normal gynekologstol för insida lår och utsidan av höften, i princip.

I omvänd så börjar du med benen sträckta utåt och trycker inåt.
    Och tvärtom i den andra.

Muskler – gluteus medius/maximus för övningen för utsida höften.
    Muskler – Adductor magnus/longus, pectineus, gracilis med flera, när du tränar insida lår.

Jag ser övningar som kompletterande för benen, för att göra benen än mer kompletta, utveckla vissa delar ännu mer osv. Kör bara 6 snabba set (3 på var) som sista övningar för benen, fortfarande basövningar som regerar.

90 min fucking ownage :

metallica
    enter sandman
    dont tread on me
    through the never
    harvester of sorrow
    the four horsemen
    jump in the fire
    no remorse
    seek and destroy
    master of puppets

pantera
    mouth for war
    cowboyz from hell
    fuckin hostile

+ att jag jobbade på det egna lite

spelade skiten ur gitarren ^-^.
    Snart mat, sen kåren ikväll och rygg imorgon, peace!:buttrock:

Alm wrote:
    90 min fucking ownage :

metallica
    enter sandman
    dont tread on me
    through the never
    harvester of sorrow
    the four horsemen
    jump in the fire
    no remorse
    seek and destroy
    master of puppets

pantera
    mouth for war
    cowboyz from hell
    fuckin hostile

+ att jag jobbade på det egna lite

spelade skiten ur gitarren ^-^.
    Snart mat, sen kåren ikväll och rygg imorgon, peace!:buttrock:

Mycket bra och TUNG träning där

paulina73 wrote:
    Mycket bra och TUNG träning där

yeah baby, heavy ass shit ^-^
    the only way to go :-)

recca demo till hösten, längtar sådär eller, svar ja

Alm wrote:
    yeah baby, heavy ass shit ^-^
    the only way to go :-)

recca demo till hösten, längtar sådär eller, svar ja

jaså kul!!

Då får du meddela oss andra rockare när det blir:emo-thumb

absolut, kommer bli stenhård :-).
    Typ groovy-headbanging pantera-korn-ratm-machinehead-metallica style haha.

Fixade g på tentan idag, supernöjd, läraren tyckte också han hade rättat orättvist och tufft jämfört med andra, så fick g :-D! Kanske allt vänder nu? Jag hoppas på det. Utöver det har jag/vi hunnit med allt som planerat idag, vilket känns tilllfredställande.

Dagens pass:
    Chins – kvx8,kv+5×7, kv+5×7 (missade ryggen pga förkylning förra veckan, kändes tungt.)
    Sittande rodd – 18×8, 20×8,15×13-14 (gjorde lite förändringar av rörelsen efter lite tips från bekant som tävlar)
    Skivstångsrodd – 70,70,70 8or, oj, kändes också tungt, weird…!
    Latsdrag brett, bröst – 75×10, 80×6-7, 75×7
    Latsdrag smalt bröst – 55×7-10 i 3 raka set

Var helt slut här, så sista övningen hantelrodd hoppade jag helt, var helt färdig. Prova lite ny maskin, typ kombinerad pec-deck/baksida axlar. Kändes sådär, gillar hantlar mer.

9 set mage
    25 min cykling

Helt okej pass, lekte lite posering med personen som coachar mig lite då och då, eller tipsar mer typ. Tar det som sagt lite lugnt med cardion den här veckan. Blir morgoncykling imorgon och på lördag, sen får vi se vart jagligger nånstanns nu, viktmässigt/mått. Sen blir det ökning igen på cardion från och med måndag, så hoppas jag att jag kan få vara hel/frisk så jag kan slutaföra det här på ett bra sätt. Snart sovdags, ha en bra kväll därute!

Stabilt med tentan, grattis! :up:

Vad är det för märkliga vikter på sittande rodd? :nerd:

Xavier wrote:
    Stabilt med tentan, grattis! :up:

Vad är det för märkliga vikter på sittande rodd? :nerd:

haha, det är antal plattor :p

Morgonpromenad i morse, första på 5 veckor (skadat foten, så har cyklat). Kändes helt okej i foten och i dem nya skorna, får se om jag ska gå elelr cykla nästa vecka, får se hur det känns. Blev 45 minuter.

Precis avslutat mitt ätarmål för veckan och jäser i stolen ^-^. Blir nog en tur in i stan om en timme kanske, får se.
    Jag vägde mig i morse för att se hur jag låg till, och vägde in på 89 kg, inte så oväntat eftersom jag har tagit det lite lugnt första veckan efter min andra förkylning på 4 veckor, ville inte åka på någon ny infektion. Men från och med måndag går jag 100 % igen. Passet igår : (axlar-trapz-triceps)

Baksida axlar hantlar – 10×10,10×10,11.5×8-9
    Militärpress smith – 55×8,55×7,55×7 (körde lite väl intensivt, kunde kört tyngre men blevlite väl snabbt)
    Sidolyft hantlar – 11.5×10,11.5×10,13.5×6-7
    Sidolyft cc bakom kroppen – 3 set max reps
    Framåtlyft kakor – 15×12,15×10,15×12
    Trapz – 70×9,80×8, 90×8
    Smal pushdown – 40×8, 42.5×7, 42.5×7
    Bänkdips – 3 set maxreps med 15 kg i knäet (haha, helt sjukt, hade pumpat ut mig så mycket i pushdown, så jag hade typ knappt nån kraft kvar här alls, men körde på så gott det gick, grym pump i hela armarna. Kändes lite weird att köra med 15 kg dock, när man kört med 45-50, men det är ju irrelevant ;-)…)

25 min cykling.

That was it, mycket bra pass, ser allt bättre ut, fysiken, trots att jag legat på 88 kg nu i 3veckor på grund alla problemen jag har haft. Jag ser fram emot att plocka av, ja säg bara 2-3 kg till blir ju grymt intressant, men jag siktar ju på 80 kg, det hade varit nice. Ha en bra helg!

40 min promenad såhär på morgonen, foten verkar hålla vilket bådar gott. Ser fram emot att köra 100 % imorgon, ska bli skönt att komma igång igen och fortsätta skala av, jag har ju receptet, bara få vara hel och frisk.
    Nu blire plugga/vila resten av dagen, peace.

fan vad skön playlist, lite mer pantera bara så hade det vart full pott haha :)
    låter btw som en riktigt skön stil på eran musik, man kan aldrig få för möe av pantera liknande musik så länge det är lika bra som originalet :emo-thumb

Alm wrote:
    90 min fucking ownage :

metallica
    enter sandman
    dont tread on me
    through the never
    harvester of sorrow
    the four horsemen
    jump in the fire
    no remorse
    seek and destroy
    master of puppets

pantera
    mouth for war
    cowboyz from hell
    fuckin hostile
    , peace!:buttrock:

hehehe. ja lätt.
    Andra pantera låtar jag brukar spela:

strength beyond strength
    becoming
    the badge
    yesterday dont mean shit (lite favvis)
    a new level
    walk

kickass ^-^

mm 5 minutes alone är en personlig favorit förutom redan listade låtar av dig :)
    men dom han med en hel del goa låtar, har alla skivor på cd, ah dags att rippa över dom till luren så jag kan lyssna på lite pantera på gymmet imorron :up:

bra kämpat på gymmet btw, är ju trots allt en träningstråd med haha

Warrior wrote:
    Tjo! Tyckte du använde konstigt lite vikt i sittande rodden… 18×8??? Du pallar mycket mer om du drar 70 i skivstångsrodden! Fast du kanske utför den annorlunda. Kan du förklara?
    Aa det är roligt med lärarna faktiskt… har alltid fått VG, förut på en KURS. GAAAAAAAH… min vision är krossad! Jag kommer protestera precis som du… när jag får chansen nu om 4veckor! Vi hade grupp arbete… inte mitt fel att andra suger, right? :p
    Kör hårt nu! Nice låtar, inget jag känner igen men laddade ned ett par och det var rätt så ok endå.
    Tjoho..

haha, det är fortfarande 18 plattor, inte 18 kg :-D, många som har reagerat på det ;-).
    Hehe, kan du argumentera för din sak i grupparbetet så är det inte omöjligt kanske :-).
    Hårda grejor det där vettu, drar ner alla dem låtarna och skaka skall ! :buttrock:

50 min promenad i morse, styrka ikväll.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.