Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 444 total)
  • Author

Punktering på cykel ):-( så blir ingen träning idag, träningspolaren vägrade ta bilen till träningen (känner av foten om jag går mycket fortfarande). Tack för den typ…

För bilder…
    Lite bakgrund till bilderna :
    Längd : 183 cm
    Vikt : runt 88 på bilderna
    Tränat runt 2½ år, varav 2 år tungt och målinriktat.

Skadat mig i foten (snart läkt), så har inte kunnat träna ben på snart 5 veckor. Det enda jag har kunnat träna under benpassen är benspark och olika varianter av lårcurls och övningar för insidalår/utsida höft.
    Utöver det var jag sjuk i 17 dagar i mars, vilket gjorde att jag missade 3 veckor av dietande och vägde in på 4 kg tyngre än vad jag hade planerat på bilderna. Eftersom jag var så mycket tyngre så la jag inte så mycket tid på ljuset på bilderna, så det är bara ljus från en sida, så det ser lite weird ut på vissa bilder, men det är som det är.
    Jag har som mål att nå 80 kg, vilket innebär 8 kg till roughly, och då ska jag ta bilder igen. Utöver det ska jag sen bygga 2½ år för att eventuellt tävla om jag känner att fysiken är tillräckligt bra.

Bild-inlägg #2

50 min cykling.
    Skola sen bröst-biceps-mage-förbränning ikväll.
    Peace…

Bröst-biceps-mage-kondition
    Bänkpressen var det typ kö till så körde endast hantlar istället. Visade sig att jag hade noll tryck i bröstet idag, däremot bra i biceps.

Hantelpress-plan – 36.5×5,33.5×6,33.5×7
    Hantelpress-sned – 29×8,29×7,29×7 (helt slut och förbryllad)
    Flyes – 13.5×8,13.5×10,16.5×10

Enarmsscottcurls stående – 13.5×8,16.5×8,19×3,13.5×10
    8 set mage (hoppade över sista för att ta en motionscykel)
    32 min cykling

Förutom bröstet som var helt dött, så helt okej ändå. Aldrig kört på 19kgs hantlarna i scottcurlen, och dem första 3 repsen gick rätt lätt, sen tog det stopp. Rätt kul, men weird, att sätta pb under deffen så här långt in. Samtidigt så trött i bröstet av nån mystisk anledning. Aja.
    Nu bara vila.

Cykling och ben imorgon, känner fortfarande av foten så väntar nog en vecka till innan jag provar att köra mitt normala benpass.

45 minuters morgoncykling. Känns bra.

Benpasset

Benspark – plattor x reps – 8×10,9×10,10×8,11×7,10×8,10×8
    Sittande Lårcurl – pounds x reps – 160×10,180×10,200×10 (gjorde bara 3 set här eftersom ingen kunden hjälpa mig spänna fast mig ordentligt, ge mig tyngre vikter :X…)
    Liggande lårcurl – plattor x reps – 7×10,7×10,8×10,9×8,8×8-10
    Insida lår 3 set, gyn-stolen.

Provade även på att köra lite sittande vadpress, för att se hur det kändes, grymt låg vikt. Är fortfarande öm i foten så benträningen får vänta vilket känns väldigt ledsamt :-(.

40 min motionscykling.

Gillar ditt leende på bilderna, det kommer man väldigt långt på:emo-thumb
    Det finns allt mer att skala, så kämpa på nu.
    Det är inte långt till Halmstad, så tvinga mig inte komma ner och piska dig:nono:

Kör hårt!

Om du möter någon utan ett leende,
    ge den då ett av dina egna

Side triceps skvallrade ju om att det ser fint ut när du skalat bort en del kilon till, men det är nog mer än 8kg som ska försvinna för att rutorna ska finnas där. Kommer nog bli en stor skillnad efter 8kg dock, men varför inte fortsätta lite till så du får känn på hur det är att verkligen deffa? Kan ju vara nyttigt inför nästa gång så att säga :)

Kör hårt!

FEVER wrote:
    Gillar ditt leende på bilderna, det kommer man väldigt långt på:emo-thumb
    Det finns allt mer att skala, så kämpa på nu.
    Det är inte långt till Halmstad, så tvinga mig inte komma ner och piska dig:nono:
    Kör hårt!
    Om du möter någon utan ett leende,
    ge den då ett av dina egna

Hehe, ja ibland glömmer jag bort att le. När jag är avslappnad ler jag inte, vilket kan göra att folk får helt fel uppfattning av mig, det måste jag jobba på.

Klart jag kör hårt, och jag har disciplinen, det är inget fel på den. Följer allt till fullo, men sen är jag inte ute efter att bli stenhård och rippad. Vi får se hur det känns, jag tar ett steg i taget. 85 kg först, sen 80 kg.
    Sen får vi se hur det ser ut och när jag blir nöjd med beachformen :-)!
    Såg att ni kämpade i Paris, likt jacksatan hade jag nog faktiskt hoppat att tävla, glöm inte bort att hälsan ibland är viktigare än att fullfölja sitt mål. Ibland måste man säga stopp Fever!

Xavier wrote:
    Side triceps skvallrade ju om att det ser fint ut när du skalat bort en del kilon till, men det är nog mer än 8kg som ska försvinna för att rutorna ska finnas där. Kommer nog bli en stor skillnad efter 8kg dock, men varför inte fortsätta lite till så du får känn på hur det är att verkligen deffa? Kan ju vara nyttigt inför nästa gång så att säga :)
    Kör hårt!

Ja det finns en hel del därunder, men samtidigt kan jag knappt vänta på att bara få bygga 2½ år till, jag har liksom så mycket mer att ge. Känner att jag har hur mycket kraft som helst till, ökningar jag kan göra, så det är spännande.
    Målet har aldrig varit att bli hård, vi får se hur det ser ut på 80 kg. Eftersom jag mest har sagt att jagska hålla formen under sommaren, så är det möjligt att jag bara helt enkelt slår av mpå takten lite och ändå vässar formen ytterligare. Vi får se.

50 min morgoncykling.
    Har fått igång förbränningen rejält igen, verkar som om avsaknaden av koffeinpiller som ger ökad förbränning och är vätskedrivande, påverkat nedgången väldigt mycket.

Vilodag idag egentligen, men ska hem och besöka familjen under påsk. Ska bli kul att återse alla medlemmarna igen, och träffa min söta systerdotter! Hon är såå rolig.
    Eftersom jag egentligen har vilodag, så var jag inte utvilad i pecsen och biceps, så blev lite lättare vikter än normalt. Men körde på så bra det gick.

Körde:
    Chins – runt 10-8 reps kv i 3 set
    Sittande rodd – plattor x reps – 16×8 i 3 set (nya rörelsemönstret tar mycket bättre, men lägre vikter, men hey, bättre utförande for the win)
    Skivstångsrodd – 60-70 kg i 3 set, runt 8-10or
    Latsdrag brett – 70-75 kg i 3 set, tungt, trött som fan i armarna haha, sjukt.
    Latsdrag smalt – 55-60 kg i 3 set, lätt av nån anledning.
    Hammerrodd – 80 kg i 3 set, helt slut, 8 reps, 7 i sista

9 set mage
    40 min cykling

Axlar-triceps-trapz-cykling imorgon, stay tuned.

45 min morgoncykling, rejält hungrig, äter frukost just nu :-).
    Plugga och städa lite, packa, och sen iväg och gymma i eftermiddag, sen bilfärd hem till Helsingborg!

Efter en lugn helg med plugg så är jag nu tillbaks i Halmstad igen, känns bra. Blir en vecka med mycket plugg och träning i princip, passar mig rätt bra, iafall träningsbiten ;-). Under hela påskhelgen har jag hållt mig till dietmaten enligt plan och inte avvikit mer än en gång, då pluggningen gick skit och jag åt 2 chokladbitar ^-^. Kört förbränning 60 min varje morgon dessutom, har nämligen kännt mig fräsch varje morgon.

Så jag kämpar på, det är väl det jag vill säga med det här, känns lite som om jag står och stampar, ska väga mig imorgon efter cardion och se vad jag ligger på samt mäta runt midjan. Ska bli intressant.

Hoppas ni har det fint där ute, peace! :up:

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.