Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 444 total)
  • Author
    Heidi K wrote:
    Kör så det ryker darlin’!;)

If i used to love ya baby, it aint nuthin like im….

Frukost
    2 dl havregrynsgröt (4 dl vatten)
    1 st proteindrink, ALA, ZMA, 5 g. glutamin, 1 st c-vitamin, 1 st omega3
    Lunch
    1 portion biff + 60 gram ris + 100-150 gram grönsaker
    1 st ALA, Omega3
    Innan träning (färdigätit en timme innan träningen börjar)
    1 dl fullkornspasta
    1 st proteindrink, 5 gram glutamin
    styrka + 20 min cykling
    Efter träning
    1 st medelstora bananer
    1 st proteindrink
    Kvällsmat
    1 st kycklingfilé + 25 gram ris + 100 gram grönsaker
    ALA, Omega3, ZMA, 5 gram glutamin, 1 st multivitamin
    Precis innan läggdags
    1 st proteindrink

Med lättbulk menade jag förstås en bulk, fast utan att gå upp i onödigt mycket fett :)

Fina pressar som vanligt :up:

Xavier wrote:
    Med lättbulk menade jag förstås en bulk, fast utan att gå upp i onödigt mycket fett :)
    Fina pressar som vanligt :up:

ah, ja du har förstått precis då ;-).
    Tack för pressarna! Lär ju bli ökningar rejält framåt nu när det bara är bygg som gäller framåt nu. Men stora ökningarna kommer i höst när det blir kreatin :-). Det viktigaste för mig är dock att pecsen jobbar och inget annat. Har inte riktigt det där bygg-trycket än, kroppen får återhämta sig lite först :lazy:

Warrior wrote:
    Arne Persson is tha man!
    Softa sig lite Alm! ;)
    Kör på nu!
    See you in Valhalla!
    /Warrior

hehe, vi har alla våra positiva och negativa sidor ;-).

Nu blire bara bygg för hela slanten i minst två år. Ska bli roligt :-).
    Iväg och köra ben nu!

(Later boo, aj löv jo ;) )

Ni som har följt journalen vet säkert att jag varit lite skadad i högerfoten. Idag testade jag för första gången att köra mitt lite mer normala benpass. Det gick bra och känns fortfarande bra, får se hur det känns imorgon!
    Underbara promenader till och från gymet idag, wow!

Hacklift *väldigt lätt* – 100×8,100×8,110×6 (kändes ovant och sträckte mig lite på baksida/insida låret. Inget konstigt. Superlight.)
    Benpress *väldigt lätt* – 200×6,200×6,200×6
    Benspark plattor*reps – 7*8, 8*8, 9*8
    Sittande lårcurl pounds*reps – 180*8, 200*8, 200*8, 200*8 (full mag :(..)
    Liggande lårcurl plattor*reps – 8*8, 8*8, 9*8
    Stående vadpress smith *väldigt lätt* – 80×8, 100×8, 100×8, 100×8
    Gyn-stolen – 3 set fullmag

Stretch nåt jävulskt, 6-7 veckor borta från benpress och hackliften gör sitt, var hyffsat hård i benen efteråt. Skönt om jag kan börja träna ben normalt igen. Ska framöver köra med mina grova walking-skor på benpassen, få lite mer dämpning i de tyngre övningarna.
    Dem 3 övningarna jag körde väldigt lätt i princip dem övningarna som sätter mest stress där på foten jag har varit skadad, så blir ett litet ”känna efter” pass, men det verkar ha gått vägen.

Maten, precis som igår förutom, kyckling lunch, tonfisk efter träning. Och testar kör 30 gram ris istället. Blev lite för hungrig igår. Ska försöka hitta en vettig nivå nu ju :-).

Nu blire champions league och softa i soffan / snacka med gullet :-)

Bara vilodag idag, foten verkar hålla bra. Tror att med dem andra skorna blir det nog ännu bättre på sikt.

Dagens mat

Frukost
    2 dl havregrynsgröt (4 dl vatten) + blåbär
    1 st proteindrink, ALA, ZMA, 5 g. glutamin, 1 st c-vitamin, 1 st omega3

Lunch
    1 burk tonfisk + 1½ dl fullkornsmakaroner + 100 gram grönsaker
    1 st ALA, Omega3

Mellanmål
    1 st medelstora bananer
    1 st proteindrink

Kvällsmat
    220 gram lövbiff + 60 gram ris + 75 gram blandade grönsaker + 8-10 cocktailtomater
    ALA, Omega3,ZMA, 5 gram glutamin, 1 st c-vitamin

Precis innan läggdags
    1 st proteindrink

I’d like to give a shoutout to my peeps: xavier, sam jr, Arne, jacksatan, Fever and all you others out there, peace!
    And a special message to my boo, heidi kay, i love you

Ryggpass.
    Provade lite marklyft idag, får se om jag kommer köra det eller inte, vet inte. Stången var svettig så tappade nästan den i sista test-setet. Utöver det en hel del personbästa, trycket börjar komma tillbaka. Men ser ut som jag gått upp ett par kg också redan, sen i lördags. Får hålla koll på vågen och se vad som händer framåt, blir deppig om jag springer upp nu igen, förstår mig inte på min kropp, sinnessjukt lätt att lägga på mig fett/vätska. Tråkigt :( .

Chins – kv*8, kv+5*8, kv+10*6 (pb)
    Marklyft 80*2, 110*2, 120*1
    Lats-brett plattor*reps – 14×8,16×6,17×6 (pb)
    Lats |-| plattor*reps – 12*6, 14*6, 14*6 (pb)
    Hammer-rodd – 95*6, 110*6, 110*6 (pb)
    Ryggsträckning – kv+10×8, kv+20×8-10

5 set mage
    20 min cykling, nivå 4.

Vätska är inte så konstigt att du går upp, så fort man adderar lite kolisar igen så går det snabbt med vätskan. Inget att bry sig över direkt. :up:

mjo, får se hur det artar sig över 2-3 veckor. Springer jag upp så får jag konsultera någon :-).

Alm wrote:
    mjo, får se hur det artar sig över 2-3 veckor. Springer jag upp så får jag konsultera någon :-).

Mig kanske…;)

Heidi K wrote:
    Mig kanske…;)

ReNeGaDe wrote:
    Hallå Alm! Hur går det med träningen? Plågar foten dig ÄN? Det var som fan.. Bra pass du kör, men kör du inte knäböj?
    Ha det fint!
    /ReNeGaDe

Verkar som min fot håller nu, provade köra lite normalt benpass med lätta vikter i tisdags, so far so good.
    Jag körde knäböj första 1½ åren av träningen och gjorde 8or på 150, sen gick jag över till att köra hackliften istället. Mer kontroll, mindre skaderisk eftersom jag körde tyngre och tyngre. (Var uppe på 8 på 210 precis innan jul.)
    Sen har jag ändrat teknik lite och går djupare nu, så börjat om lite med vikterna, hoppas benen utvecklas ännu bättre nu. Får la se. Med den djupare hackliften har jag varit uppe på 140-150 som tyngst tror jag, det var precis i början av deffen. Siktar på 200 till hösten med kreatin och djupet.

Byggandet fortsätter. Såg lite bättre ut idag, var rejält vätskefylld igår, var bra tryck idag, som vanligt när jag bygger.

Axlar
    Baksida cc plattor*reps – 4*8, 4*8, 4*8 (halvtrasig cc på ena sidan såg jag)
    Hantelpress – 29*6, 31.5*5, 29*5 (pb, nästa vecka 29-29-31)
    Sidolyft – 11.5*8, 13.5*6, 11.5*8 (fortsätter köra här, 13.5 kommer på sikt)
    Sidolyft cc, bakom kroppen – 3 set på 2 plattor x maxreps 7-10
    Framåtlyft kakor – 15*8, 15*9, 15*9 (hantelpressen tog rätt bra)
    Trapz, shrugs skivstång – 80*8, 110*8, 110*6 (pb)

Pushdown smalt – 40*8, 42.5*8, 45*8 (pb)
    Enarmshantelextensions – 11.5*8, 13.5*4, 11.5*8

10 min cykling, nivå 5 (polaren hade bråttom hem)

Bra pass, trycket börjar komma tillbaka. Lär bli en hel del pb’s framöver under dom här 2 åren, känner att jag har väldigt mycket mer att ge, på alla kroppsdelar. Hem över helgen och träffa familjen.
    Saknar dig redan älskling!

Alm wrote:
    If i used to love ya baby, it aint nuthin like im….

…and if I used to think about you baby, it aint nothing like I’m..

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.