Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 444 total)
  • Author
    Alm wrote:
    Blir några år av personbästa framöver ska du se :-). Dom riktiga ökningarna kommer i höst när det blir kreatinkurer ^^. Stay tuned :-).
    Hade varit skoj att träffa dig nån gång sen xav !

Har jag vägarna förbi halmstad så hojtar jag, om inte annars får du palla dig ner till decembercupen när den går i lund, för där ska jag sitta och heja på warrior med en stor säck popcorn i famnen :up:

Xavier wrote:
    Har jag vägarna förbi halmstad så hojtar jag, om inte annars får du palla dig ner till decembercupen när den går i lund, för där ska jag sitta och heja på warrior med en stor säck popcorn i famnen :up:

jaja, lätt, jag var där förra året!
    Men den går ju inte förräns i december :X.
    Verkar inte som det går några tävlingar söderut förutom fitnessfestivalen och decembercupen, får la bli dom 2 i år.

Alla som var på gymet idag var folk med disciplin. Och nästan alla körde ben haha, härlig syn.

Hacklift – 100×8, 110×6, 120×6, 130×6 (är tungt redan här, aja, får kämpa på helt enkelt, vet ju att jag kör djupt numera.)
    Benpress – 250×6, 275×6, 300×3 (börjar ta sig litegrann)
    Benspark – upptagen, uteblev
    Sittande lårcurl – 180×8, 200×8, 200×8, 200×8 (pounds)
    Liggande lårcurl – 8×8, 8×8, 9×7 (plattor x reps)
    Stående vadpress – 100×8, 120×8, 130×8, 140×8 (det tar sig lite grann)
    Sittande vadpress uteblev.

Det var allt som blev idag, kände mig bra genomkörd ändå, träningspolaren bangade redan igår, han skulle ”ut och springa och prova knäet”, vilket nog är bullshit :-D, aja får la se. Så blir alltid lite lugnare när man inte har den vana-passaren med sig.

Alm wrote:
    Alla som var på gymet idag var folk med disciplin. Och nästan alla körde ben haha, härlig syn.
    .
    .
    .
    Sittande lårcurl – 180×8, 200×8, 200×8, 200×8 (pounds)

Jobbigt när alla kör samma muskler på gymmet ju. Kan ju va kul att se som du sa ioförsig. hehe
    Det e fina vikter du kör på benen. Sittande på 90kg är inte illa asså!! :nod
    Keep it up!!!

Zitruz wrote:
    Jobbigt när alla kör samma muskler på gymmet ju. Kan ju va kul att se som du sa ioförsig. hehe
    Det e fina vikter du kör på benen. Sittande på 90kg är inte illa asså!! :nod
    Keep it up!!!

hehe, tackar. Dom hade en annan maskin som gick upp till 114 kg innan, den var jag uppe och gjorde 6-7or på 110 kg, men den här når bara upp till 90 kg, det suger :-/.

Invägning imorse för att se hur jag ligger till efter ändringarna med maten och lite annat. 90.0 kg!
    Blev positivt överraskad, kanske har jag äntligen hittat den magiska gränsen för där jag kan bygga utan att springa upp i fett, verkar som det iallafall!
    Gick upp 3kg direkt efter att jag avslutat deffen, och nu alltså droppat ett kg till 90, så verkar ha hittat en lagom nivå nu.
    Skönt och roligt!

Imorgon är det ryggpass igen, och trycket blir allt bättre för varje vecka. Ser fram emot några personbästa imorgon, stay tuned.

Och heidi, jag älskar dig mer för varje dag som går

Dagens ryggpass, bra energi, vm i svett. Var som en banan i ryggen idag, och marklyft var omöjligt, precis som det normalt är. Så…tyvärr får jag fortsätta att inte köra det, får köra rodd som vanligt istället.

Chins – kvx8, kv+10×6, kv+15×3 (15 var alldeles för tungt, får köra på 10 ett tag)
    Marklyft – 110×2, 130×1 (kändes askasst), så körde ett set skivstångsrodd på 80 kg istället.
    Latsdrag brett till bröst – 17×6, 18×6, 19×6 (pb 19, plattor x reps)
    Latsdrag smalt till bröst – 14×6, 15×6, 16×6 (pb 16)
    Sittande rodd, smalt – 15×8, 18×7, 21×5 (plattor x reps)
    Ryggresning – 2 set på 15kgs kakor, 8 reps

Körde inte mage, kör det imorgon.
    40 min promenad till/från gymet.

Alm wrote:
    Och heidi, jag älskar dig mer för varje dag som går

När kommer du hem till HBG så att vi får ta ett pass?

jocke wrote:
    När kommer du hem till HBG så att vi får ta ett pass?

Mycket bra fråga! Jag kör normalt mån-tis-tors-fred i mina pass. Vad jag har förstått så kör ni framförallt på lördagar när ni tränar tillsammans?
    Annars lär det väl bli framåt i början av juni som jag planerat komma hem, alternativt nästa vecka faktiskt!
    Vi kan ju se :-), axelpass i hbg på fredag kanske?

Heidi K wrote:
    Hej babe, exakt 2 veckor kvar nu…;)
    Älskar dig Filip.

2 veckor tills man träffar den mest underbara tjejen nånsin

Godmorgon body! Var för trött för att föra in gårdagens pass igår, så gör det såhär på lördagsmorgonen istället. Okej tryck igår, men kände mig lite vek faktiskt. Glömde att köra matlåda inför gårdagen så blev mat ute igår, kanske var det därför, möjligt :-). Ett helt okej pass iafall.

Baksida axlar cc, framåtlutad stående, en arm i taget – 3×8, 4×8, 4×8 (plattor x reps) Förmodligen en av de bästa övningarna för baksida axlar, går ju inte fuska här.
    Hantelpress axlar – 29×6, 29×6, 29×6 (ska göra lätta 6or innan jag börjar sista setet med 31.5. Tekniken och känslan sitter där nu igen.)
    Sidolyft – 11.5×8, 11.5×8, 11.5×9
    Sidolyft cc bakom ryggen – 2xmax, 3xmax, 3xmax (plattor x reps)
    Framåtlyft kakor – 15×10, 15×10, 20×6 (strikta 6, sen blev jag för trött för ett bra utförande)
    Trapz skivstång – 100×6, 110×6, 120×6 (pb 120)

Pushdown smalt – 40×8, 42.5×8, 45×10 (2 första utan pass, sista med pass, passaren tryckte lite för mycket så…, men hade nog klämt ur en 7-8 reps kändes det som) (pb 45)
    Liggande press mot pannan – skiv.+ 20×8, 30×7, 30×7 (var lite för tungt, ska köra typ..25-27-27 nästa gång, eller 25-27-30, inte kört den här på ett tag.)

5 set mage
    20 min cykling

Som sagt ett helt okej pass, lite segt när ens träningspolare bailat 3 fredagar i rad pga olika anledningar. Men så är det, inte skylla på sånt :-). Sista 20 min av passet fick jag tillbaka lite sån här gammal jävlar-anamma som jag normalt endast har när jag kör kreatin-kurer, grym känsla. Svårt att vara förbannad när man är in-love och det är besvarat ;)

En skön och avkopplande helg. Har röjt mycket i lägenheten och städat och tvättat golv och grejor, nästan helt färdig nu.

Blev en pizza igår också, tänkte chocka kroppen med något riktigt maffigt och fett mål med mycket protein. Jag hade ätit färdigt den på pizzerian kl 13.15, och resten av dagen var jag inte hungrig :-D, sjukt! Blev en proteindrink på eftermiddagen, och 10 gram ris och normal mängd protein och grönsaker på kvällen, ingen hunger!
    Satt fortfarande i lite idag, inte hungrig vid normal lunchtid, käkade frulle 9, sen blev det lunch vid 14 idag, utan att vara extremthungrig. Då hade jag ändå varit aktiv väldigt mycket nu i dag (phear the pizza).

Nu blir det bara vila/handla mat/gå promenad och lämna lite papper till en polare resten av dagen. Vilar upp mig inför bröst-biceps imorgon, time to kickass ^-^.
    Peace out there.

Att skriva c-uppsats är jobbigt, och frustrerande. Så var lite småförbannad när det blev träning kl 19.30 idag, sent för min del.
    Så, blev ett bra pass trots att jag trodde jag skulle vara helt förstörd. Var det någon som nämnde vikten av mental inställning?

Bänkpress – 80×3, 90×3, 100×3, 102.5×3 (pb 102.5 !, 5 kg från alltime personbästa på 107.5×2, med kreatin och 7 kg tyngre.)
    Sned hantelpress – 31.5×6, 33.5×6, 36.5×5 (pb 36.5)
    Plana flyes – 16.5×8, 19.0×5, 16.5×8 (var helt slut 2:a setet)

En-arms-scottcurls-hantlar – 16.5 kgs hantlar i 4 set, 7-8 reps
    5 set mage

Hanns inte med någon cykling/promenad, lång dag.

Bra pass. Måste tänka på det mentala fokuset, det börjar komma tillbaks nu, tagit 2 veckor att ställa om i bygg kan man säga.
    Inte dumt att ha en omtänksam kvinna där hemma när man har haft en dålig dag *ger lite kärlek*.
    Peace out there.

C-uppsatsen är äntligen färdig. Trött mentalt. Skönt att bli av med den.
    Var rejält sliten inför benpasset idag men gick helt okej.
    Orkade inte med nån cardio idag heller, långa dagar.

Hacklift – 110×6, 120×6, 130×6, 140x
    Benpress – 250×6, 275×6, 275×6 (väntar fortfarande på att benen ska vakna lite, får se om dom vaknar eller om jag får vänta tills kreatinet kommer in i bilden.)
    Benspark – plattor x reps – 8×8, 9×8, 10×5
    Sittande lårcurl – pounds x reps – 180×10, 200×10, 200×8, 200×8
    Liggande lårcurl – plattor x reps – 8×8, 8×8, 9×7+1 halvtaskig rep
    Stående vadpress, smith – 110×8, 130×8, 140×8, 140×8
    2 set i maskin för insida lår

Stretch och hemåkning, trötta.
    Puss heidi

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.