Alm bygger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 444 total)
  • Author

Då var det dags för en ny vecka och sista vecka med nuvarande schema, ska göra lite ändringar här och var. Sen kör nya kreatinkuren igång på fredag, så det blir hulkenstyle på gymet nu framåt ^-^ :bb3: :bb2:
    Fy f-n vad det var kallt idag för övrigt, -4 j-vla grader, dog nästan typ!
    Passet gick såhär :

Bänkpress
    80*5
    90*5
    100*4
    105*3 (pb, ett steg närmare 120 som var målet innan jul)
    Sned-hantelpress
    31,5*8
    33,5*5
    33,5*6 (phew, blev litta tungt här :X)
    Flyes
    16,5*8
    16,5*8
    18,5*6

Hammer-curls
    18,5*8
    18,5*8
    18,5*7
    E-z curls, brett
    stång+
    30*7
    32*6
    32*6
    En-arms-curls i scottcurlen
    13,5*6
    13,5*6
    13,5*7

Bra tryck, bra slut och trött. Följdes av:
    -160 situps
    -15 min på cykel.
    Avrundades med proteindrink+banan och ett litet tjöt med en av de anställda på gymet, trevlig konversation, frågade om min träning och om jag hade planer på att tävla osv. Trevlig kille.
    Cyklade hem i vinterlandskapet, kallt nåt sjukt…
    Nu blire vila av….
    /peace Filip :up:

Ja jävlar, hade bra tryck i kroppen och det var dags för benpass. Värmde upp med att se på festmetoden, den gratis dvdn man kan beställa som det görs reklam om här och var, var rätt bra faktiskt :-).
    Benen stod på schemat och äntligen var min träningspolare med, så man kunde köra ordentligt. Went as follows:

Knäböj hackliften
    180×8
    180×8
    190×8
    200×6 (Personbästa, bra tryck, blir kul med kreatin nu igen, lär man la öka lite mer igen.)
    Benpress
    250×8
    300×8
    320×6
    Benspark
    plattor x reps
    7×12
    7×11
    7×10
    Sittande lårcurl
    80×8
    90×8
    90×8
    90×8 (pust flås)
    Stående lårcurl
    plattor x reps
    7×8
    8×8
    9×8
    Vadpress i smithen
    130×8
    140×8
    150×8
    160×8 (Personbästa)
    Sittande vadpress
    40×8
    40×8 (got damn)

Avslutade med en övning för insida lår.
    Kickass pass, med 2 personbästa och major köttande. Snel hest…

Ja jävlar, dagen börjar bra, blir färdig med det skolarbete vi bestämt oss för att göra och var hemma redan strax över ett. Inför passet kokar jag lite pasta och när jag ska hälla av vattnet häller jag en ganska stor del av vattnet, kokande hett, på min mage, min vänstra handled och vänstra ben.
    *paus för könsord*.
    Träningen gick bra.
    Kommer hem från träningen. Kommer plötsligt på att det finns en risk att blåbärsförpackningen jag köpte efter plugget kanske fortfarande ligger kvar i påsen med mina skolgrejor. Mycket riktigt. Blåbärssaft i hela jävla påsen då bären inte är frysta längre. Papperna är blåa. Pennorna är blåa. Hela j-vla påsen är f-n blå :-D. Droppar blåbärssaft här o var på golvet. Får spola av allting.
    *paus för svordomar*

Nu har jag ätit och är riktigt trött. Jag har brännsår på 3 olika delar av kroppen och mina fingertoppar är blåa av allt blåbärstjafs…

Blåbär ger fett bra grepp! *gah*

Chins
    kv.+ 2.5kg
    x5
    x4
    x4
    Skivstångsrodd med underhandsfattning
    70*8
    75*8
    77,5*9
    Latsdrag med rak stång
    70*8
    75*8
    75*8
    Latsdrag med |-|
    60*8
    65*8
    65*7
    Hammer-rodd
    90*8
    90*8
    90*8
    Rodd-brett med rak stång
    60*8
    65*8
    65*8

Följdes utav 160 situps
    20 min cykling.

Imorgon äre axlar triceps, ser jag fram emot ^-^. CSN imorgon också, bout time!
    /peace

Tja

Vart tränar du??

Incredible1 wrote:
    Tja
    Vart tränar du??

Jag tränar på Träningskompaniet i Halmstad, pluggar och bor här.
    När jag är i helsingborg tränar jag på Träningsakademin.

Fredagspass. Tänkte köra ett snabbare pass och hinna med den tidigare bussen hem idag, men nu när jag kom kände jag att jag inte orkade stressa till en sannolikt fullpackad buss hem. Tar bussen runt 19 istället ^-^.
    Körde passet själv idag (likaså igår) eftersom träningspolaren har dragit till London över tors-sönd. Tydligen blev han bjuden av en familjemedlem ^^, sånt tackar man inte nej till.
    Generellt körde jag lite lägre vikter idag. Passet gick såhär:

Baksida axlar, kryssdrag i cablecrossen
    plattor x reps
    4×8
    4×8
    4×9
    Press bakom nacken i smithen
    50×8
    50×8
    50×8 (körde lite lättare här, orkade inte springa efter passning. Körde fler än 8 reps på inledande seten)
    Hantellyft åt sidan
    11.5×8
    13.5×7
    11.5×10
    2 pumpset bakom ryggen i cablecrossen
    Framåt-lyft med kakor
    15×10
    15×8
    15×8

Pushdown-smalt
    Fullmag+
    10×8
    15×6
    15×7
    + några dropset
    Smal-bänkpress
    60×8
    60×8
    60×8
    En-arms hantelextension bakom nacken
    11.5×8
    11.5×8
    11.5×8

Thats all folks…snart bussen hem…peace, syns nästa vecka./ big Phil

Ja, nu vet jag ju vem du är! Du passade ju åt mig i förrgår. :emo-thumb

ahaaa, afan soft :-).
    Får snacka lite nästa gång, kul med folk man känner. Dom flesta är ju inte så heta på TK direkt.
    Jag försöker bara bygga maximalt, så man är ju inte i nån het form direkt :-D.

Själv några mål eller så? (om jag inte hinner svara här är jag tillbaks på söndag :-D)

Komma i form bara. Vart f

Incredible1 wrote:
    Komma i form bara. Vart för slapp, för länge nu. Så jag kör rätt så lugnt nu :whistle: Kommer väl att öka vikterna sen, successivt! Måste bara mer först :

”Dom flesta är ju inte så heta på TK direkt.” Haha.. kan jag hålla med om!

Men du kör på rätt bra tycker jag!

ok fint fint :-). Jag tränar ju med en polare från högskolan vanligtvis men ska du ha pass och sånt så äre bara o säga till.

Hehe, tack. Jag kör så hårt jag kan så klart ^-^. Har rätt höga personliga mål, både i vikter och en fysik jag eftersträvar osv, så det är bara o kämpa och köra på så bra man kan.

Bröst-biceps-mage stod på schemat. Tyvärr fick jag träna ensam idag eftersom min träningskamrat hade blivit förkyld under sin resa till London…
    Kreatinkuren börjar idag och det ska bli intressant att sätta upp lite nya mål framåt. Kommer fortfarande jobba på att ta en 4:a på 120 i bänken men knäböjen i hackliften kommer jag antagligen sikta på att göra en 8:a på 250 kg. Kommer dock inte sätta nån tidsgräns på dessa mål, utan helt enkelt bara jobba emot dessa.

När jag kom till gymet var bänkpressen(arna) upptagna, till och med den
    omvända bänken, vilket innebar kanske 5-10 mins väntan. Något som inte kändes allt för skoj. Så det fick bli hantelpressar, plana och sneda, istället.
    Sprang på tobbe, aka incredible1 här på forumet, och snackade lite skit :-). Verkar vara en schysst snubbe, alltid soft när man kan få pass haha :-D.
    Aja, passet gick såhär:

Hantelpress-plan
    31.5×7
    34.0×7
    36.5x jadu…5-6 kanske? (kommer inte ihåg)
    Längesen jag körde hantelpressar som första övning, känns inte så bra som det gjorde innan heller av nån anledning. Var lite vingligt…
    Hantelpress-sned
    26.5×7
    26.5×7
    26.5×7 (phew, 6 set hantelpressar tog ut sin rätt)
    Flyes-sned
    16.5×8
    16.5×8
    16.5×8

Ez-curls, stående
    stång+
    30×7
    35×7
    35×7
    En-armscurls-i scottcurlen
    13.5×7
    13.5×7
    13.5×7 (dog på 7 hela tiden)
    Höga curls i cablecrossen
    plattor x maxreps
    3x MR
    4x MR
    4x MR (fin pump, hyffsat död efter första 2 övningarna, bra avslutningsövning)

160 situps
    20 min cykling

Overall ett bra pass ändå, lite stressigt och haffsigt dock, av nån okänd anledning…
    Imorgon är det ben, får se hur tungt jag kör då, hatar när inte den ”normala” passaren är med :-).
    / Peace Filip

Kom det mö folk efter att jag gått eller?? Jäkla jobbigt, när det är för mycket folk där som sagt!
    Det blir ben för dig själv imorrn, min kusin ringde och ville jag skulle komma på besök i Vbg! Du klarar dig nog ändå he he… :emo-thumb
    Det är också lite jobbigt att det bara finns 2 skivstångs platser, och bensparken tycker jag inte alls är bekväm…

Incredible1 wrote:
    Kom det mö folk efter att jag gått eller?? Jäkla jobbigt, när det är för mycket folk där som sagt!
    Det blir ben för dig själv imorrn, min kusin ringde och ville jag skulle komma på besök i Vbg! Du klarar dig nog ändå he he… :emo-thumb
    Det är också lite jobbigt att det bara finns 2 skivstångs platser, och bensparken tycker jag inte alls är bekväm…

hehe, näe det var rätt lugnt med folk faktiskt, anstormningen kom av sig helt och hållet.

ja, man skulle vilja ha :
    – 2 nya bänkar, som är PLANA och inte lutar åt _något_ håll i bänkpressen
    – ytterligare en bänkpress ställning
    – 1 till smith-maskin

vafaaan, då får man ju springa och leta passning imorgon, gah :-D. Aja, syns på torsdag då om inte annat ;-)

Idag vare ben och själv idag igen, polaren är förkyld och hoppas vara tillbaks på torsdag. Nånting kul är att för 3:e passet i rad har någon frågat om jag ska tävla i bodybuilding i framtiden och positivt kommenterat mina resultat, alltid kul :-D! Inspirerande minst sagt. Kanske ett tecken ?!
    Eftersom jag inte hade min sparring partner med mig blev det lite lättare vikter och fler reps idag istället, vilket resulterade i :

Knäböj, hackliften
    150×11
    160×10
    170×8
    170×8 (ligger vanligtvis på 180-200 kg, nästa mål är 8a på 250)
    Benpress
    275×8
    300×8
    320×8
    Benspark
    plattor x reps
    7×12
    7×11
    8×10
    Sittande lårcurl
    80×8
    90×8
    90×8
    100×6
    Stående lårcurl
    plattor x reps
    7×12
    8×10
    8×8
    Stående vadpress, smithen
    130×8
    150×8
    150×8
    150×8 (av nån skum anledning hittade jag ingen bekväm ställning här idag…)
    Sittande vadpress
    40x maxreps
    40x maxreps

Ett helt okej pass, ska bli kul att köra böjen hårt nästa vecka igen, iom kreatinkuren lär man väl sätta pb på löpande band nu.
    God mat och lite efterrätt idag, kände för att lyxa till det. Ta hand om er
    / Peace

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 444 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.